Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 07 jan 2015, 17:15

De commissie sportzaken liet mijn bij het intrekken van mijn record een jaar geleden weten dat er een geldige declarative in mijn igc-file aanwezig diende te zijn, en Seeyou gaf in mijn geval INVALID. Twee januari brak ik een record van Max Leenders.
Soms heb ik er aardigheid in om die vkuchten in SeeYou naast elkaar te leggen, zo ook in dit geval. Tot mijn verbazing gaf de vlucht van Max in SeeYou een INVALID declaratie. Max zijn record werd echter zondermeer toegewezen. Kennelijk zijn er dus uitzonderingen en die wil ik dan wel graag weten natuurlijk. Dus schreef ik Wiebe Bosman de secretaris van de CSZ de volgende
Email:
Op 3 januari 2015 07:17 schreef J. Ritsma <janritsma@melita.com>:

Geachte heer Bosman,

Bij het bestuderen van enkele zweefvliegrecords, stuitte ik op een record op de 100 km out and return, gevlogen op 22 januari 2014 te Douglas (zuidAfrika). Als ik deze vlucht inlaadt in SeeYou, dan geeft dit programma aan, dat de declaratie "NOT VALID" is.
Zie: http://www.zweefvliegenonline.nl/files/leenders100.jpg
Daar ik de laatste tijd wat extra belangstelling heb voor de validatie en afgifte van records door de CSZ en bovendien een Email heb liggen van de voorzitter dat recordvluchten in SeeYou een valide declarative dienen aan te geven, zou ik graag van de commissie vernemen waarom in dit geval desondanks een record voor deze vlucht is afgegeven.

Met vriendelijke groet,
J. Ritsma
Vandaag vroeg ik om een ontvangstbevestiging en of de commissie een termijn kon geven waarbinnen ik een inhoudelijk antwoord kan verwachten. Van daag kwam de ontvangstbevestiging met de volgende uitleg:
Hallo Jan,

Heb je bericht ontvangen.
Gezien de huidige achterstand bij onze verwerking willen we ons daar eerst op richten.
Hopenlijk heb je hier begrip voor.

Met vriendelijke groeten,

Wiebe Bosman
Die achterstand is er al verscheidene jaren en het komt er dus op neer dat Wiebe schrijft dat hij tot in lengte van dagen, geen tijd heeft om uit te leggen hoe de beoordeling van de declaraties plaatsvindt. Met alle begrip voor de achterstand van de CSZ, maar dit kan dus echt niet.
Ik vermoed dat het Instituut Sport Rechtspraak ook wel zal willen weten waarom in dit geval de schriftelijke declaratie werd geaccepteerd, te meer omdat dit record enkele dagen na het mijne gevlogen werd.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 06 feb 2015, 09:12

Het laatste bericht wat ik in deze zaak ontving, stamt van het instituut sportrechtspraak van half november 2014. Dat is nu meer dan twee en een halve maand geleden. Tijd om eens te informeren hoe ver het ISR met de KNVvL gevorderd was. Let wel, het gaat niet om de inhoudelijke behandeling van de zaak, maar om een verklaring van de KNVvL of ze het oordeel van het ISR als bindend willen erkennen!
De KNVvL kwam een half jaar geleden zelf aanzetten met de mogelijkheid om het ISR in te schakelen!. Hier onder de brief die ik van het ISR naar aanleiding van mijn informatieverzoek ontving:
isr3.jpg
(32.74 KiB) 2060 keer gedownload
Het ISR wordt ook genegeerd. We kijken dit nog even aan en schakelen dan de kantonrechter in. Kijken of die net zo geschoffeerd wordt.
Die weet wel raad met partijen die geen opvoeding genoten hebben.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 27 mar 2015, 15:14

Nadat de KNVvL er weer 6 maanden over gedaan heeft om een handtekening te zetten onder de arbitrageovereenkomst, was het dan eindelijk zo ver.
Directeur Ronald Termaat heeft getekend voor het accoord gaan van de KNVvL met de arbitrage van het Instituut Sport Rechtspraak (ISR).

Nu moet ik het zelfde formulier tekenen, maar ik heb nog een bezwaar. Volgens artikel drie van de Arbitrageovereenkomst is geheimhouding verplicht.
Ik ben echter van mening dat alle KNVvL leden moeten kunnen zien hoe er met de belangen van individuele leden wordt omgesprongen en wil mij niet bij voorbaat de mond laten snoeren. Ik verzocht het ISR om artikel drie te schrappen. We wachten weer af.
overeenkomstisr.pdf
(155.84 KiB) 581 keer gedownload

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Kilo Hotel » 27 mar 2015, 15:29

Jan Ritsma schreef:Nadat de KNVvL er weer 6 maanden over gedaan heeft om een handtekening te zetten onder de arbitrageovereenkomst, was het dan eindelijk zo ver.
Directeur Ronald Termaat heeft getekend voor het accoord gaan van de KNVvL met de arbitrage van het Instituut Sport Rechtspraak (ISR).
overeenkomstisr.pdf
Het valt me op dat partij B tekent op 13 maart 2014 op een formulier versie 2015.

KH

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 27 mar 2015, 18:38

:) Onze directeur van de KNVvL is een beetje in de war denk ik. Van de ISR kreeg ik dit formulier in drievoud. Eén voor mijn administratie en twee die ik moet invullen, ondertekenen en terugsturen. Ronald heeft éénmaal getekend met 2014 en één maal met 2015. De laatste had ik gelezen en de andere ingescand. Ik zal er een aantekeningetje bij doen voor een correctie.

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Kilo Hotel » 05 apr 2015, 18:57

Jan Ritsma schreef:Nu moet ik het zelfde formulier tekenen, maar ik heb nog een bezwaar. Volgens artikel drie van de Arbitageovereenkomst is geheimhouding verplicht.
Ik ben echter van mening dat alle KNVvL leden moeten kunnen zien hoe er met de belangen van individuele leden wordt omgesprongen en wil mij niet bij voorbaat de mond laten snoeren. Ik verzocht het ISR om artikel drie te schrappen. We wachten weer af.
Ik denk dat je het antwoord al weet, Jan. Adviesje: voer de arbritage in alle beslotenheid. Des te eerder hoor je het eindresultaat en kan je belangstellenden hierover informeren.

KH

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 05 apr 2015, 21:44

Kilo Hotel schreef:
Jan Ritsma schreef:Nu moet ik het zelfde formulier tekenen, maar ik heb nog een bezwaar. Volgens artikel drie van de Arbitageovereenkomst is geheimhouding verplicht.
Ik ben echter van mening dat alle KNVvL leden moeten kunnen zien hoe er met de belangen van individuele leden wordt omgesprongen en wil mij niet bij voorbaat de mond laten snoeren. Ik verzocht het ISR om artikel drie te schrappen. We wachten weer af.
Ik denk dat je het antwoord al weet, Jan. Adviesje: voer de arbritage in alle beslotenheid. Des te eerder hoor je het eindresultaat en kan je belangstellenden hierover informeren.

KH
Het eindresultaat is al lang niet belangrijk meer...
Het gaat mij om een eerlijke weergave van alle feiten. Het ziet er naar uit dat de KNVvL het meeste bewijsmateriaal gewist heeft en nu net doet als het nooit heeft bestaan. De KNVvL leden moeten weten met welke moraal ze benaderd worden.
Ik heb niets te verbergen. Als de KNVvL op geheimhouding blijft staan, dan hebben zij kennelijk wel iets te verbergen en is het voor iedereen duidelijk wat er aan de hand is.

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Kilo Hotel » 06 apr 2015, 12:26

Jan Ritsma schreef: Het eindresultaat is al lang niet belangrijk meer... Het gaat mij om een eerlijke weergave van alle feiten. Het ziet er naar uit dat de KNVvL het meeste bewijsmateriaal gewist heeft en nu net doet als het nooit heeft bestaan. De KNVvL leden moeten weten met welke moraal ze benaderd worden.
Ik heb niets te verbergen. Als de KNVvL op geheimhouding blijft staan, dan hebben zij kennelijk wel iets te verbergen en is het voor iedereen duidelijk wat er aan de hand is.
Het is toch niet verboden Jan om de gang van zeken en het eindresultaat na het doorlopen van de procedure kenbaar te maken (zo daar behoefte/noodzaak) aan bestaat? Komt m.i. tempo ten goede. Procedure"gevechten" verdoezelen en zijn tijdrovend.

KH

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 06 apr 2015, 18:16

Hi Kees,

Ik heb artikel 3 er nog maarv een keertje bij gepakt, maar ik kan er niets anders van maken.
Art.3 Gheimhouding
De arbitrage is vertrouwelijk en alle direct of indirect betrokken personen zijn gehouden tot geheimhouding, tenzij openbaarmaking voortvloeit uit de wet.
Dat is gigantisch ruim gesteld. Die geheimhouding is (zoals het daar staat) niet aan tijd gebonden. Het komt er op neer dat ik, zodra ik dat teken, nooit meer iets over de bij de arbitrage betrokken stukken zou mogen zeggen en zelfs niets over de uitkomst van de arbitrage zelf.

Het gaat mij er juist om, dat iedereen er van kan leren. Het moet duidelijk zijn hoe de KNVvL met zijn leden omspringt, hoe een meningsverschil gearbitreerd kan worden, tegen welke problemen je kan aanlopen enz. enz. Neem bijvoorbeeld het laatste VO examen :fp: daarbij zijn intussen ook wat leden benadeeld die wellicht een objective scheidsrechter zouden willen inschakelen. Die hebben ook baat bij mijn casus.

Het wordt de hoogste tijd dat de KNVvL volwassen wordt, en een laagdrempelige, doorzichtige bezwaarregeling ontwerpt.
Het huidige systeem stamt regelrecht uit het feodale tijdperk..

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 23 apr 2015, 12:18

Tot mij verbazing heeft het ISR mij laten weten dat de KNVvL geen bezwaar heeft tegen het schrappen van (het geheimhoudings)artikel 3. Hoe de gemiddelde beantwoordingstermijn van de KNVvL, die tot nu toe minstens 6 maanden bedroeg, zo'n wonderbaarlijke positieve uitzonderen kon laten zien, is me een raadsel.
De formulieren zijn ondertekend en wel op de post. We wachten weer af.

Plaats reactie