Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 18 mei 2014, 09:52

Het bovenstaande bericht werd alweer 4 dagen geleden verstuurd en was vergezeld van een verzoek tot leesbevestiging. Daarvoor moet de gene die het Emailtje opent, natuurlijk wel even het gepresenteerde knopje aanklikken.

Dat is doctorandus E.T.H. Wijnands (Vice voorzitter en Sportzaken hoofdbestuur KNVvL ) nog niet gelukt. :?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 02 jun 2014, 21:30

Wederom zijn er sinds mijn laatste maning meer dan twee weken verstreken en wederom heb ik taal noch teken van de KNVvL vernomen.
Ook de bij de Email verzochte leesbevestiging werd niet teruggestuurd.

Vandaag heb ik wederom gemaand en verzocht om een antwoord binnen een redelijke termijn van twee weken en de Email was wederom vergezeld met het verzoek om een leesbevestiging.

We wachten weer twee weken af.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 11 jun 2014, 08:57

Nog geen antwoord van de heer Wijnands van de sectie sportzaken hoofdbestuur KNVvL. Ook de ontvangstbevestigingsknop heeft men daar tot op heden niet kunnen vinden. Er zijn echter nog geen 14 dagen sinds de laatste maning verstreken, dus wat niet is kan nog komen.

Naar aanleiding van een discussie op zweefportaal, waarin de Commissie SportZaken van het afdelingsbestuur zweefvliegen forumreacties plaatste met daarin emails over de validatie van een nieuw binnenlands record, werd door mij een email gepost die betrekking heeft op het intrekken van mijn 100 km record (192,56 kmh) waar deze draad over gaat. Daarom lijkt het mij gepast deze voor de volledigheid ook hier te openbaren:

Snelle 100km recordvlucht
Karel Termaat
aan J. Ritsma
CC. Wiebe Bosman

Ha Jan,

De CSZ heeft je recordaanvraag voor een snelheidsvlucht over een driehoek van 100km met 192,56km/h in gunstige zin beoordeeld. De vlucht is opgenomen in de lijst met Nederlandse Records. Gefeliciteerd met dit resultaat.

M.v.g.

Karel Termaat
vz CSZ
Geen virus gevonden in dit bericht.
Gecontroleerd door AVG - http://www.avg.com
Versie: 2014.0.4335 / Virusdatabase: 3705/7105 - datum van uitgifte: 02/18/14
De draad op zweefportaal die ondertussen door de daar heersende censuur is geblokkeerd en waarin de postings van de Commissie Sport Zaken inmiddels zelfs geheel zijn verwijderd, is te vinden op: http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... rowstart=0

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 26 jun 2014, 12:45

Na zestien weken aanmanen en wachten, helaas taal noch teken van de KNVvL. Niet van de commissie sportzaken en niet van drs Wijnands (sportzaken KNVvL).
Heden een brief, aangetekend aan het hoofdbestuur verzonden met een afschrift aan het afdelingsbestuur.
De brief in PDF format vindt U hieronder:
KNVVLREC.pdf
(5.53 KiB) 604 keer gedownload

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 29 jul 2014, 10:50

Jammer voor de mensen die er heilig van overtuigd waren dat ik zonder twijfel binnen een redelijke termijn een reactie zou krijgen op een per post verstuurde (aangetekende) brief aan het hoofdbestuur van de KNVvL. Zelfs de meest trouwe KNVvL leden die ik sprak, beginnen nu te twijfelen aan het te goeder trouw handelen van onze verenigingsbestuurders.

Na meer dan een maand dus nog steeds taal noch teken van de heer Wijnands (sportzaken) of enig ander lid van het hoofdbestuur.

Tegelijkertijd verzond ik een afschrift van mijn brief aan het afdelingsbestuur (zonder verdere bijlagen).
Het secretariaat van het afdelingsbestuur reageerde prompt met een ontvangstbevestiging.

En dat is dus wat iemand die klaagt over een handeling van een KNVvL medewerker/commissie blijkt te kunnen verwachten.

Vijf maanden geleden verstuurde ik een uitgebreid gemotiveerd bezwaar aan de commissie sportzaken van het afdelingsbestuur en aan de heer Wijnands, verantwoordelijke man voor sportzaken binnen het hoofdbestuur van de KNVvL.

Vijf maanden lang herinneren en een aangetekende brief aan het hoofdbestuur, hebben nu twee ontvangstbevestigingen opgeleverd en dat is alles.
Om in Nederland in aanmerking te komen voor het predicaat Koninklijk kan een onderneming, vereniging of instelling een verzoek indienen bij de burgemeester van de plaats van vestiging. Deze zal vervolgens informatie verzamelen bij de Commissaris van de Koning(in), ministeries en de Kamer van Koophandel. Wanneer de aanvraag wordt goedgekeurd, dient de onderneming of vereniging zich te verbinden aan de 'Bepalingen betreffende het predicaat Koninklijk'. De belangrijkste verplichting is dat de gerechtigde alles na zal laten wat zijn reputatie zal schaden.
Onder deze omstandigheden begin ik te twijfelen aan het feit of er wel voldoende toezicht gehouden wordt op KNVvL bestuurders en met name aan de bewaking van de reputatie die het voeren van het predicaat "koninklijk" moet ondersteunen.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 25 aug 2014, 16:25

23 augustus ontving ik dan eindelijk een reactie van de KNVvL op mijn bezwaarschrift.
Ze hadden er, op 8 dagen na, een half jaar voor nodig.

Het komt er op neer dat de KNVvL vindt dat het intrekken van het record terecht was. De FAI eist tegenwoordig een electronische declaratie en die was bij mij volgens de KNVvL niet in orde. Het probleem is echter dat de KNVvL de sportingcode van de FAI op meerdere belangrijke punten niet volgt en dat geldt ook voor de electronische declaratie. De cruciale files waarmee ik dat kan bewijzen, zijn reeds van de website van de voorzitter van de CSZ verwijderd. Gelukkig heb ik kopieen.

Nu beweert de KNVvL ook nog plotseling dat er aan het schriftelijke declaratieformulier een logger (FLARM logger) is toegevoegd waardoor het hele declaratieformulier ongeldig is. Dat is te kwader trouw, want dat heeft niets met de validatie te maken gehad omdat die file helemaal niet is gebruikt. Waarom dat het bewijs ongeldig zou maken van het feit dat de declaratie voor de vlucht is ingediend, is natuurlijk erg duister.

We gaan dus in beroep bij het instituut sportrechtspraak.

Verder houd ik op met zweefvliegen. Misschien nog deze winter naar Afrika, maar als ik voor die tijd een goed bod op mijn kist krijg dan is hij weg. Hij is in 2013 geheel refinished en is dusdanig getuned dat hij beter is dan toen hij uit de fabriek kwam.
Er zijn met dat vliegtuig meer dan 70 Nederlandse records gevlogen. Er zijn ook 15 meter tippen bij. De hele lijst komt nog op Segelflug.de....

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 04 sep 2014, 21:58

We gaan dus in beroep bij het institiit voor sportrechtspraak. De heren Jan Forster (voorzitter afdelingsbestuur zweefvliegen) en Bert Wijnands (hoofdbestuurslid sportzaken van de KNVvL) schrijven in hun afwijzing van mijn bezwaarschrift:

Afbeelding

Ik nam contact op met het instituut sportrechtspraak en kreeg de volgende brief:

Afbeelding

Volgens de statuten van de KNVvL kan dit dus helemaal niet. De heren Forster en Wijnants kennen hun eigen statuten niet.
Nu verbaas ik me daar niet over. We gaan de KNVvL vragen of zij zich bevoegd en vereningingsrechtelijk in staat acht om een bindende uitspraak van het instituut voor sportrechtspraak te accepteren.....

NB: zijn er nog steeds mensen die serieus willen dat de KNVvL onze wettelijk erkende brevetten uit gaat geven??

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door l_steenbrink » 07 sep 2014, 09:23

In de recordlijst staat:
Jan Ritsma declareerde tijdens de vlucht de opdracht in zijn recorders, die daarmee ongeldig werd (Code Sportif, SC3 4.2) declaratiefout 03-01-2014

Is dat waar, want de FAI vindt dat inderdaad niet goed?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 07 sep 2014, 15:37

l_steenbrink schreef:In de recordlijst staat:
Jan Ritsma declareerde tijdens de vlucht de opdracht in zijn recorders, die daarmee ongeldig werd (Code Sportif, SC3 4.2) declaratiefout 03-01-2014

Is dat waar, want de FAI vindt dat inderdaad niet goed?
Als je in die zelfde lijst 6 regels naar boven gaat, staat er dit:
Hij maakte de eerste 1000km vlucht vanuit NL,geen FAI omdat Smilde 2 x in zijn opdracht stond: Ronald Termaat: not 10km apart 23-05-2004
Toch krijgt Ronald een regen van records voor die vlucht. We hebben kennelijk te maken met de Nederlandse regels en niet die van de FAI. Overigens werd de vlucht in de loggers voor de start gedeclareerd, maar voor de tweede poging werd de declaratietijd overschreven.
Het regeltje in de recordlijst is dus een halve waarheid en een hele insinuatie.

Bij Ronald is het minder duidelijk, maar in mijn geval wijkt de KNVvL sterk af van de FAI versie.
De FAI accepteert geen schriftelijke declaratie, maar de Nederlandse regels EISEN er één.
De Nederlandse regels willen de keerpunten in de flightrecorder, terwijl de FAI een declaratie eist.
Logisch dat de FAI de vlucht niet zou accepteren, want als de enige declaratie na de start is gedaan, dan kan dat natuurlijk niet. Gelukkig eist de Nederlandse regelgeving een schriftelijke declaratie en de sportcommissaris heeft er netjes voor getekend dat die voor de vlucht is ingediend.

De CSZ probeert dus een record af te keuren dat volgens de Nederlandse regels gewoon prima in orde is.
Ik heb dit meerdere keren zo gedaan en nooit problemen gehad...

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commissie sportzaken KNVvL trekt record in!

Bericht door Jan Ritsma » 30 nov 2014, 17:03

Al weer drie maanden geleden dat ik de KNVvL vroeg om aan te geven dat zij hun eigen voorstel, om het instituut sportrechtspraak als arbiter op te laten treden, wilden erkennen. Dat was nodig, omdat de KNVvL in haar statuten klachten van leden uitdrukkelijk uitsluit van dit instituut.
De KNVvL broedt nu dus al drie maanden op dit antwoord en zijn we al negen maanden bezig.

Had ik juist een advocaat in de arm genomen om de KNVvL voor de kantonrechter te dagen, kwam er uit onverwachtte hoek een brief en wel van het ISR:

Afbeelding

Na hun laatste brief had ik begrepen dat ik eerst van de KNVvL te weten moest komen of zij in deze hun statuten aan de kant wilden schuiven en nu blijkt het ISR CONTACT :lol: te hebben met de KNVvL. Een opmerkelijke prestatie, omdat daarvan de laatste 9 maanden in mijn geval geen sprake was.

Maar,....... De ISR heeft van de KNVvL nog geen antwoord, althans niet op de vraag of ze in staat zijn aan een arbitrage van het ISR mee te doen.
Bovendien, is de oostindisch doofstomme heer Wijnands met een gouden medaille uit het bestuur vertrokken.....
We wachten maar weer even af. :)

Plaats reactie