Amstelglide

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Amstelglide

Bericht door Jan Ritsma » 20 jun 2010, 16:46

De tweedaagse wedstrijd van de Amsterdamse zweefvliegclub is helaas niet door gegaan. Veel wind, koud en regen kenmerkten het weer dat door PC-met wel wat erg positief werd neergezet. Konden we gisteren volgens deze "meteorologen" best 300 km vliegen, vandaag zat meer dan zeshonderd (!) er dik in!
De realiteit was echter een dik gesloten wolkendek waar af en toe wat regen uit viel. Zelfs de kleinste opdracht was niet haalbaar.

Ik denk dat ik maar eens mijn abonnement op PC-MET ga beeindigen. :? Zestig euro per jaar voor pure misleiding is toch echt wat teveel :evil:
Er was dus wat tijd voor foto's. De handige opklapbare koepel van de startbus werd gedemonstreerd omdat juist weer een bui langs kwam.
Ook had Henk de Waard een aardig klusje aan zijn muggenpoetser die een gebroken poetsdraadje had.
Alle moeite was voor niets.... onverrichter zake konden we alles weer afbouwen en in de aanhangers stoppen :sad:

Zie foto's

Gebruikersavatar
Francesco
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2009, 12:20

Re: Amstelglide

Bericht door Francesco » 22 jun 2010, 02:24

Het gebeurde 2 jaar geleden tijdens de Australian Nationals op Benalla 80km bij ons vandaan.

Je weet Jan (JR) ik heb niet veel op met de Blip maps, teveel fouten in de modellen en we kozen op Corowa
voor onze eigen Meteo forecast.
Tijdens de Nationals werd op basis van de Blip Maps de briefing uitgesteld, koffie drinken en de 1e start om 13:30.
Een kleine opdracht en de hoogste verbazing aan het eind van de dag. Een prachtige dag !! :twisted:

Dezelfde ochtend op Corowa.
08:00 Temp vlucht maken wowww. De rest van de beschikbare weerinfo erbij. Kisten naar buiten top dag was onze mening.
Korte briefing en 10:30 1e start. Nerveus rondrennende piloten en kisten snel naar de strip.

Eind van de dag 11 x een 1000km vlucht. :tup:

Wij gebruiken de Blip Maps en XC-skies als onderdeel van de Meteo voorbereiding , maar zeker niet als "Heilig" :hypo:

Plaats reactie