Online Competitievervalsing

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Online Competitievervalsing

Bericht door Limalfafa » 14 mei 2012, 19:45

http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gl ... Id=2354257

Best knap om >700 km te vliegen maar met een pure zwever ben je af als je geen thermiek meer vindt en niet bij een vliegveld zit. Vlieg dan terug naar Terlet en maak een nieuwe start (nog niet eerlijk maar wel minder onsportief). Het leuke aan de OLC is dat er weinig regels zijn waardoor iedereen mee kan doen. Jammer als mensen daar misbruik van maken :bah:

Harry J
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2009, 18:10

Re: Online Competitievervalsing

Bericht door Harry J » 15 mei 2012, 08:03

Hoe bedoel je misbruik ? Je hebt het toch niet over die allang achterhaalde discussie over het voordeel van een motor ?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Online Competitievervalsing

Bericht door Jan de Hulster » 15 mei 2012, 08:42

De OLC is geen competitie.

Het is gewoon een registratie middel voor gemaakte vluchten m.i.

En of dat nu met of zonder (hulp) motor is maakt niet zo veel daardoor uit, zo lijkt mij.

Thomas
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2010, 07:50

Re: Online Competitievervalsing

Bericht door Thomas » 15 mei 2012, 09:20

Jan de Hulster schreef:De OLC is geen competitie.
De OLC is wel een competitie, gesteund door de hele nederlandse zweefvlieggemeenschap. Elk jaar worden er op de NZD de winnaars van verschillende klassen in de bloemen gezet.

De OLC is in NL en DE zeker een competitie, in tegenstelling tot vb Belgie en Frankrijk die elk hun eigen (veel populairdere) versies hebben.

Motor gebruiken en verder vliegen is een van de regels bij de olc, als je niet akkoord bent, moet je maar niet deelnemen aan deze competitie.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Online Competitievervalsing

Bericht door Ruud Holswilder » 15 mei 2012, 09:22

Limalfafa schreef: Best knap om >700 km te vliegen maar met een pure zwever ben je af als je geen thermiek meer vindt en niet bij een vliegveld zit. Vlieg dan terug naar Terlet en maak een nieuwe start (nog niet eerlijk maar wel minder onsportief). Het leuke aan de OLC is dat er weinig regels zijn waardoor iedereen mee kan doen. Jammer als mensen daar misbruik van maken :bah:
Die vlucht is gescoord volgens de regels van de OLC. Er is geen enkele sprake van misbruik van regels of onsportief gedrag.
Als je moeite hebt met die regels, dan kan je suggesties indienen bij rules@onlinecontest.org
Succes!

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Online Competitievervalsing

Bericht door Limalfafa » 15 mei 2012, 13:00

Ik lees alleen maar dooddoeners. Vlucht was inderdaad volgens de regels en inderdaad niemand dwingt mensen om mee te doen. Ik weet er nog een paar:
Het is maar een spelletje.
Wees blij dat je gezond bent.
Bijna alle zwevers hebben tegenwoordig een ijzeren thermiekbel aan boord
Zo is het leven nu eenmaal.
Wie voor een dubbeltje geboren is zal nooit een kwartje worden.
etc.

Erg jammer dat niemand inziet dat de lol van een spelletje flink verpest kan worden als sommige deelnemers iets te creatief worden. Voor de OLC champion staan nu 2 mannen bovenaan die dat zeer verdiend hebben omdat ze het lef hebben om zonder motor diep Duitsland in te vliegen, ook als de omstandigheden eens niet zo zijn als afgelopen zondag. Ik zou het heel frustrerend vinden als zij in de loop van het seizoen alsnog ingehaald worden door iemand wiens beste vlucht op mechanische wijze tot stand gekomen is. Dat kan helemaal volgens de regels zijn, moreel is het nog steeds niet goed.
Harry J schreef:Hoe bedoel je misbruik ? Je hebt het toch niet over die allang achterhaalde discussie over het voordeel van een motor ?
Waarom is die discussie achterhaald? Afgelopen zondag bewijst dat die discussie juist aangezwengeld moet worden.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Online Competitievervalsing

Bericht door Ruud Holswilder » 15 mei 2012, 15:21

Deze discussie is vele jaren geleden reeds uitgebreid gevoerd.
OLC heeft jaren terug besloten om geen onderscheid meer te maken tussen pure zwevers, turbo's en SLG's.
Ik vind het prima hoor, die scheiding tussen puur en motor.
Dus als jij dat nou even regelt bij rules@onlinecontest.org, dan heb je mijn zegen :comfort:
Ik zie de OLC meer als een sociaal netwerk en kan genieten van iedere vlucht die erop staat.

Henk Poepjes

Re: Online Competitievervalsing

Bericht door Henk Poepjes » 28 aug 2012, 17:41

Hee, ik zie opeens een verband:

Ruud Holswilder = LA = 'limalfafa' ? :?

roeles
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2010, 11:25

Re: Online Competitievervalsing

Bericht door roeles » 30 aug 2012, 07:54

OLC is een niet geheel onafhankelijke toestand, dacht ik recent te begrijpen. De duitse KNVvL (ben even de naam kwijt) sponsort in ieder geval, en daarmee ook hun leden via hun lidmaatschap.
Of onze KNVvL ook sponsort weet ik niet.

@Limalfafa: In het kader van "stemmen met de voeten": http://skylines.xcsoar.org/
Die doen met behulp van 3G ook LiveTracking. Momenteel alleen nog in XCsoar, maar de specs zijn geheel open.
Suggesties voor skylines/xcsoar/etc kan je, na het maken van een accountje, op http://bugs.xcsoar.org/

Zo heb ik gezorgd dat het NL luchtruim erin kwam en is na wat werk van mij men bezig om satellietplaatjes van het weer bij je vlucht te kunnen tonen.
Afbeelding

Harry J
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2009, 18:10

Re: Online Competitievervalsing

Bericht door Harry J » 30 aug 2012, 12:37

Volgens mij is de KNVVL ook ( terecht vind ik ) sponsor van de OLC, ik vertelde iemand eens dat ik een donatie wilde doen maar toen zei men dat er collectief door de KNVVL betaald werd.
Daarom zie je waarschijnlijk zo weinig smiletjes bij de Nederlanders.....

Plaats reactie