Morning Glory
Re: Morning Glory
Als het niet over zweefvliegen hoeft te gaan hier een vlucht waar m.i. meer kennis/kunde voor nodig is dan de heren in het videootje die met een brommer op de rug een beetje gas geven en voor de MG heen en weer tuffen.....
http://www.xcbrasil.org/leonardo/flight/61246
11uur 470km
http://www.xcbrasil.org/leonardo/flight/61246
11uur 470km
Re: Morning Glory
Deels waar, maar dit is ook gewoon zweefvliegen (zelf doe ik beide) met precies dezelfde principes en tactieken...
Het enigiste verschil is dat het comfort in een zwever hoger is en de glijhoek.
Daar staat tegenover dat je onder je scherm een directer contact met de natuur en al zijn krachten hebt, beide luchtsporten
hebben hun charmes maar er is geen wezenlijk verschil en de een zijn prestatie is m.i. niet meer waard dan de ander....
Het enigiste verschil is dat het comfort in een zwever hoger is en de glijhoek.
Daar staat tegenover dat je onder je scherm een directer contact met de natuur en al zijn krachten hebt, beide luchtsporten
hebben hun charmes maar er is geen wezenlijk verschil en de een zijn prestatie is m.i. niet meer waard dan de ander....
Re: Morning Glory
Vergelijk je het eerste videootje "snorvliegen" met zweefvliegen of vergelijk je zweefvliegen met delta/parapenten?
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14
Re: Morning Glory
Volgens mij heeft http://www.xcbrasil.org/leonardo/flight/61246 betrekking op een paraglider. Waarbij gevlogen werd met een Ozone Mantra R10.2. Alvast dat laat een stukje tekst boven de vluchtinfo en de extra info achter Paragliding Earth weten.
Een paraglider, ook wel schermzweeftoestel, ongemotoriseerd schermvliegtuig of parapent genoemd, is vliegen met een zweeftoestel zonder starre constructie. Waarbij van thermiek en hellingstijgen gebruik gemaakt wordt.
Het paramotorvliegen, dat een andere benaming voor gemotoriseerd scherm(zweef-)vliegen of snorvliegen is, is te vergelijken met het vliegen met een powered sailplane.
Een paraglider, ook wel schermzweeftoestel, ongemotoriseerd schermvliegtuig of parapent genoemd, is vliegen met een zweeftoestel zonder starre constructie. Waarbij van thermiek en hellingstijgen gebruik gemaakt wordt.
Het paramotorvliegen, dat een andere benaming voor gemotoriseerd scherm(zweef-)vliegen of snorvliegen is, is te vergelijken met het vliegen met een powered sailplane.
Re: Morning Glory
Ik vergelijk zweefvliegen met paragliding, snorvliegen is tenslotte gewoon gemotoriseerd vliegen.
Overgens is de Ozone Mantra de Nimbus 4 onder de paragliders, superslank en een goede glijhoek.
Overgens is de Ozone Mantra de Nimbus 4 onder de paragliders, superslank en een goede glijhoek.
Re: Morning Glory
http://vimeo.com/channels/paraglidingworldcup/58000028
2012 super final Roldanillo Colombia
Een videootje gemaakt door Phillipe Broers van een vliegdag in deze 10 daagse competitie die in januari 2013 gehouden is
Busreisje met je vliegmaatjes in “vintage” bus. Ochtend fitness training in de vorm van een klimmetje met 25kg ballast op je rug . Moeilijkheidsgraad is individueel aan te passen door deze “morning stroll” bv op slippers uit te voeren.
Ontbijtje op de berg aangeboden door een lokale sponsor ( kippenfarm “Pollo con Arroz “)
Muzakje op de start, en de prijsuitreiking van de taak van de vorige dag.
Prijs bestaat uit een (water) ijsje- een PWC poncho- en een Tshirt.
Wedstrijd taken worden normaliter door dames of heren LIGGEND genoteerd en wanneer de vorige taak niet lang genoeg is dan is de task committee niet te beroerd een 130km+ taak uit te schrijven wat toch gauw 4 tot 5 uur vliegen is voor de snelste piloten NB glijgetal 11 en een max. airspeed van 60+km/hr.
Start- window open ( 1 tot 2 uur voor de airstart) 130+ deelnemers die allen op wolkenbasis wachten en proberen de beste uitgangspositie te verwerven om aan de wedstrijd te beginnen. Uiteraard is er bij dergelijke wedstrijden een video filmer mee die niet meedoet met de wedstrijd maar wel van elke taak een soort verslag maakt.
Dan de taak zelf: 130+ km gedeeltelijk over bergachtig gebied ( lekker makkelijk) en over vlakland
( tikkie moeilijker) en waarbij tussen de 10 en soms 70% van de deelnemers goal halen welke ligt op een normaal vliegveld en er van je verwacht wordt gewoon naast de baan te landen. ph..downwind
2012 super final Roldanillo Colombia
Een videootje gemaakt door Phillipe Broers van een vliegdag in deze 10 daagse competitie die in januari 2013 gehouden is
Busreisje met je vliegmaatjes in “vintage” bus. Ochtend fitness training in de vorm van een klimmetje met 25kg ballast op je rug . Moeilijkheidsgraad is individueel aan te passen door deze “morning stroll” bv op slippers uit te voeren.
Ontbijtje op de berg aangeboden door een lokale sponsor ( kippenfarm “Pollo con Arroz “)
Muzakje op de start, en de prijsuitreiking van de taak van de vorige dag.
Prijs bestaat uit een (water) ijsje- een PWC poncho- en een Tshirt.
Wedstrijd taken worden normaliter door dames of heren LIGGEND genoteerd en wanneer de vorige taak niet lang genoeg is dan is de task committee niet te beroerd een 130km+ taak uit te schrijven wat toch gauw 4 tot 5 uur vliegen is voor de snelste piloten NB glijgetal 11 en een max. airspeed van 60+km/hr.
Start- window open ( 1 tot 2 uur voor de airstart) 130+ deelnemers die allen op wolkenbasis wachten en proberen de beste uitgangspositie te verwerven om aan de wedstrijd te beginnen. Uiteraard is er bij dergelijke wedstrijden een video filmer mee die niet meedoet met de wedstrijd maar wel van elke taak een soort verslag maakt.
Dan de taak zelf: 130+ km gedeeltelijk over bergachtig gebied ( lekker makkelijk) en over vlakland
( tikkie moeilijker) en waarbij tussen de 10 en soms 70% van de deelnemers goal halen welke ligt op een normaal vliegveld en er van je verwacht wordt gewoon naast de baan te landen. ph..downwind