Bescherming tegen de zon

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Limalfafa » 30 aug 2012, 18:57

Jan Ritsma schreef: We kunnen hierbij dus vaststellen dat het ABZ van mening is dat deze schuttingtaal best kan en toelaatbaar is, want zo niet, dan zouden ze immers niet geaarzeld hebben met ingrijpen. Prettig om te weten dat op zweefportaal met deze tekst de grenzen kennelijk niet bereikt zijn.
Alweer verwar je jezelf met de koninging, maar dit terzijde. De grenzen van wat op zweefportaal mogelijk is, heb je al lang en breed zelf bepaald met je persoonlijke aanvallen en onder de gordel tacktieken op dat forum. Vaak greep de webmaster volkomen terecht in maar heel veel uitspraken die mijns inziens het predikaat "onfris" verdienen, staan er nog gewoon. Ik lees liever schuttingtaal dan wat jij neerkalkt over SZT bestuursleden, het CW&S en de webmaster van het echte forum.
Daarna zeggen ze "geen sancties te ondernemen". Ze bedoelen waarschijnlijk geen sancties op te leggen of stappen te ondernemen. ;)
Leuk dat je zo'n taalpurist bent, ik ga voortaan ook op jouw spelling & grammatica letten.
Laatst gewijzigd door Limalfafa op 30 aug 2012, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr T
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2010, 17:50

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Mr T » 30 aug 2012, 19:05

Jan Ritsma schreef:
We kunnen hierbij dus vaststellen dat het ABZ van mening is dat deze schuttingtaal best kan en toelaatbaar is, want zo niet, dan zouden ze immers niet geaarzeld hebben met ingrijpen. Prettig om te weten dat op zweefportaal met deze tekst de grenzen kennelijk niet bereikt zijn.
Dortu schreef: ...en de slang van z'n plasinstallatie hangt ook naar buiten...zou het een soort zeldzame, Japanse sleepstart/bandage fetisjisme zijn en komt ie op het moment van de kiek klaar...

...nee, niets gevonden...dan moeten we maar weer gewoon om onszelf lachen:
Hetgeen in dit bericht voor schuttingtaal in aanmerking komt:
- plasinstallatie :oops:
- fetisjisme :nono:
- komt ie...klaar :stress:
Kennelijk staan er op de schuttingen in Beekbergen heel andere woorden dan in de rest van Nederland... :muziek:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Jan Ritsma » 30 aug 2012, 19:10

Nee mr.T Wat je doet is een beetje goedkoop.
Dit stond er:
en de slang van z'n plasinstallatie hangt ook naar buiten...zou het een soort zeldzame, Japanse sleepstart/bandage fetisjisme zijn en komt ie op het moment van de kiek klaar...

Kan iemand in Uvalde dit uitzoeken...er zouden dan toch nog sporen te zien moeten zijn op de runway...uitgedroogde spermatozoïden met spleetogen of iets dergelijks...je zal er maar over uitglijden....

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Jan Ritsma » 30 aug 2012, 19:17

Limalfafa schreef:
Jan Ritsma schreef: We kunnen hierbij dus vaststellen dat het ABZ van mening is dat deze schuttingtaal best kan en toelaatbaar is, want zo niet, dan zouden ze immers niet geaarzeld hebben met ingrijpen. Prettig om te weten dat op zweefportaal met deze tekst de grenzen kennelijk niet bereikt zijn.
Alweer verwar je jezelf met de koninging, maar dit terzijde. De grenzen van wat op zweefportaal mogelijk is, heb je al lang en breed zelf bepaald met je persoonlijke aanvallen en onder de gordel tacktieken op dat forum. Vaak greep de webmaster volkomen terecht in maar heel veel uitspraken die mijns inziens het predikaat "onfris" verdienen staan er nog gewoon. Ik lees liever schuttingtaal dan wat jij neerkalkt over SZT bestuursleden, het CW&S en de webmaster van het echte forum.
Daarna zeggen ze "geen sancties te ondernemen". Ze bedoelen waarschijnlijk geen sancties op te leggen of stappen te ondernemen. ;)
Leuk dat je zo'n taalpurist bent, ik ga voortaan ook op jouw spelling & grammatica letten.
Dat jij liever schuttingtaal leest verbaast me niets.
Een officiele brief van een afdelingsbestuur hoort goed Nedelands te bevatten. Forumreacties zijn wat minder strikt te beoordelen.
Ben je er overigens al achter dat 8 min 7 geen 7 is :grin:
Of was dat bericht gewoon één van je vele leugens op dit forum?

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Limalfafa » 30 aug 2012, 19:44

Jan Ritsma schreef:Nee mr.T Wat je doet is een beetje goedkoop.
Hoofdletters gebruik je aan het begin van een zin, ik zie echter geen leesteken dat het einde van de voorgaande zin aangeeft. :nono:

Henk Poepjes

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Henk Poepjes » 30 aug 2012, 22:37

Maar goed. De KNVvL gaat er dus niets aan doen. Jammer.

Interessanter is eigenlijk ook, of de Japanse zusterorganisatie van de KNVvL, de Japanse ambassade te Den Haag, het Japanse Hof voor de Gelijke Behandeling van Iedereen, de Stichting Deshima 400 Jaar en de chef-kok van Japans Restaurant Sakura te Apeldoorn er iets aan gaan doen. Nog nieuws en/of reacties van die kant(en)?

Mr T
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2010, 17:50

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Mr T » 31 aug 2012, 01:18

De webmaster gaf aan dat bij het beantwoorden van mijn post de oorspronkelijke tekst verloren was gegaan; gelukkig had ik nog een kopietje: :tup:
Jan Ritsma schreef:Nee mr.T Wat je doet is een beetje goedkoop.
Dit stond er:
en de slang van z'n plasinstallatie hangt ook naar buiten...zou het een soort zeldzame, Japanse sleepstart/bandage fetisjisme zijn en komt ie op het moment van de kiek klaar...

Kan iemand in Uvalde dit uitzoeken...er zouden dan toch nog sporen te zien moeten zijn op de runway...uitgedroogde spermatozoïden met spleetogen of iets dergelijks...je zal er maar over uitglijden....
Het is mij bekend wat er stond maar ook dat qualificeer ik niet als "schuttingtaal", daar mag jij natuurlijk best anders over denken. Het feit dat het gewijzigd is duidt overigens wel op een stuk zelfreinigend vermogen van het forum en Maurits Dortu.
Dat je mensen aanspreekt op een onsmakelijke woordkeus is terecht, dat hebben op zweefportaal ook anderen gedaan en dat is opgepikt.


Het lijkt me een goede zaak om eerst je eigen forum te kuisen, alvorens te eisen dat een ander dat doet.
Om hier een start mee te maken heb ik de vrijheid genomen de zoekfunctie te gebruiken om het forum van zweefvliegenonline ook eens te doorzoeken op datgene wat de meesten als schuttingtaal beschouwen.

(it's a lousy job but someone had to do it...)

WAARSCHUWING: de volgende tekst bevat schuttingwoorden, deze worden hier enkel in het kader van onderzoek gebezigd, mensen met een verhoogde gevoeligheid voor grof en pejoratief taalgebruik wordt evenwel geadviseerd niet verder te lezen.
  • rukken: 1 resultaat --> voorbeeld 1
    pijpen: 3 resultaten -->pijpen
    lul 6 resultaten -->lullen, lullen, lul, lulkoek
    zeiken: 26 resultaten --> afzeiken, gezeik, afgezeken
    kloot, kloten: 3 resultaten --> verkloten, verkloot
    neuk: 1 resultaat --> verneuken
    kont: 2 resultaten --> kont, kont en nog meer konten
    tieten: 2 resultaten --> tieten

    Voor de volledigheid: niet alle geteste schuttingwoorden leverden resultaten op. Zo levrede bijvoorbeeld de kort en bondige term waarmee vaak op schuttingen wordt verwezen naar het vrouwelijk geslachtsdeel geen treffers op. Toch weer een teken van de vrouwvriendelijkheid van de gebruikers van dit forum :bloemen:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Jan Ritsma » 31 aug 2012, 08:05

mr. T schreef:
Het lijkt me een goede zaak om eerst je eigen forum te kuisen, alvorens te eisen dat een ander dat doet.
Het gaat niet over het opkuisen van een forum. Ik zal echt niet gaan eisen dat Ben op zweefportaal alle schuttingwoorden verwijdert. Het was in dit geval niet alleen schuttingtaal, maar ook erg beledigend richting een Japanse deelnemer aan de WK.

Als je overigens onder druk iets verwijdert, dan kan je nauwelijks nog spreken van zelfreinigend vermogen.

JKMS1992
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:57

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door JKMS1992 » 31 aug 2012, 11:33

Interessant deze discussie maar:

Een forum is een plaats waar iedereen kan posten. De eigenaar/beheerder van de site is niet verantwoordelijk voor die inhoud, maar kan wel regels stellen over wat acceptabel is in het kader van normen en waarden. Dat is ter beoordeling aan de forumeigenaar en dit zal mede bepaald worden door de cultuur die uiteindelijk gevormd wordt door de gemeenschap van gebruikers. Bijvoorbeeld: als een forum vooral bezocht wordt door zeer gelovige bezoekers en iemand slaat daar godslasterlijke taal uit dan zal daar ongetwijfeld een storm van protest opsteken terwijl dat op en andere site gewoon geaccepteerd zal worden. Kortom, er is geen vaststaande set ethische regels die je op elk forum kunt toepassen. Ik zie op het Zweefportaal geen geschokte reacties en blijkbaar wordt deze vorm van humor niet als kwetsend ervaren en getolereerd door de gemeenschap. ...en gaat over tot de orde van de dag....

Hierboven wordt ook verwezen dat het een "KNVvL official" is die dit post. Het feit dat iemand zitting heeft in een commissie wil niet zeggen dat de KNVvL medeverantwoording draagt over diens uitspraken op het forum. Gelukkig leven we in een vrij land en hoef je je als persoon niet steeds af te vragen of je iets wel of niet mag zeggen omdat je toevallig op een of andere manier aan een organisatie bent verbonden. Het sturen van een klacht naar het WK, FAI en de Japanse zweefvliegfederatie is dus ook echt erg onzinning want het is geen aanklacht tegen een organisatie maar tegen een individueel persoon en die organisaties hebben niets te schaften met die individuele persoon (ik ben ook erg benieuwd of daar enige reactie op is gekomen).

Als de poster op basis van opmerkingen hier (of misschien wel van anderen) zelf de beslissing heeft genomen om zijn bericht te kuisen dan is dat wel degelijk zelfreinigend vermogen. Zelfreinigend vermogen hoeft toch niet te zeggen dat je alleen terugkomt op je acties zonder dat iemand anders je daarop opmerkzaam maakt? Ik zie het ook niet als "druk" maar als te waarderen bereidheid om naar andere meningen te luisteren en daar ook iets mee te doen.

Het heeft er meer de schijn van dat het het hier niet gaat om bezorgdheid dat er als humor bedoelde kwetsende opmerkingen gemaakt worden, maar om het negatief neerzetten van Zweefportaal en iedereen die in de verste verte een relatie heeft met de KNVvL.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Jan Ritsma » 31 aug 2012, 12:15

Normen zijn subjectief. Daar heb je groot gelijk in.
Geschokte reacties? Tsja, mij schoot het in het verkeerde keelgat en ik moet er op wijzen dat ook bij anderen het de opmerkingf "ongelukkig" ontlokte.
Het standpunt dat je maatschappelijke positie niets te maken heeft met je privéleven onderschrijf ik niet.
Als koningin Beatrix deze taal op het forum had gezet dan zou dat hoogstwaarschijnlijk ook niet zo worden opgevat.

Eén van de dingen die stoort, is dat het betreffende forum van de KNVvL is. Het lijkt mij niet verstandig van de KNVvL om zinloze schuttingtaal richting een concurerende WKvlieger op haar forum te tolereren.
Het heeft er meer de schijn van dat het het hier niet gaat om bezorgdheid dat er als humor bedoelde kwetsende opmerkingen gemaakt worden, maar om het negatief neerzetten van Zweefportaal en iedereen die in de verste verte een relatie heeft met de KNVvL.
Die indruk van jou is onjuist. Het gaat er juist om, om de KNVvL te beschermen tegen bestuurders, invloedrijke personen, etc. die de KNVvL op den duur een slechte naam bezorgen. Integriteit en objectiviteit zijn twee eigenschappen die een vereniging die zelfregulering nastreeft, zeer hoog in het vaandel moet voeren.

Omdat het bericht direct de volgende dag was verwijderd, ben ik niet verder gekomen dan het ABZ en MDI.
De brief van het ABZ is hier gepubliceerd.
Het MDI antwoordde:
Hoewel deze vervelende uiting weliswaar suggestief is, moet er om te kunnen komen tot strafbaarheid onder andere sprake zijn van een beledigend element. Dat beledigende element is hier niet voldoende aanwezig om de grens van het toelaatbare te overschrijden
Hoe beledigend iets is, en in welke mate iemand beledigd is, is ook zeer sterk norm afhankelijk, net als "de grens van het toelaatbare". Er was dus sprake van een beledigend element, maar niet voldoende voor strafrechtelijke vervolging (in Nederland). Dat neemt mijns inziens niet weg dat men dit soort smakeloze taal beter achterwege kan laten.

Plaats reactie