Bescherming tegen de zon

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Bescherming tegen de zon

Bericht door Jan Ritsma » 07 aug 2012, 15:10

Op een ander zweefvliegforum loopt wat minder begaafd publiek rond dat zich onder het uiten van schuttingtaal uitermate vrolijkt maakt over collegea zweefvliegers die er wat anders uitzien dan de massa. Toch overzien zij in hoge mate de gevaren van de zon. Die zweefvliegers die daar maatregelen tegen nemen behoren in ieder geval tot de kleine groep die nadenkt.
De mensen die het weten kunnen beschermen hun huid tegen de inwerking van de zon en dat zijn er meer dan je denkt ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Henk Poepjes

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Henk Poepjes » 07 aug 2012, 15:51

Waar op 'het andere forum' zegt men dat bescherming tegen de zon onnodig is? Volgens mij maakte men een grapje. Zou je ook eens moeten doen, Jan, dat maakt het leven een stukje lichter.

Ik vond die fotofuck van die japanse vlieger trouwens wel mooi gemaakt, dus om de makers nou minder begaafd te noemen? :grin:

Gebruikersavatar
Francesco
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2009, 12:20

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Francesco » 07 aug 2012, 16:31

Beste Henk P.

Als je in je (vlieg) bedrijf geconfronteerd wordt met de gevolgen van de zon weet je wel beter.
Er zijn wellicht veel meer zaken waar je "grapjes" over kunt maken, maar niet over gevolgen van zon.
Melanoma, dehydration etc.

maw Jan, eens!

Ik kan inmiddels een hoofdstukje schrijven over de gevolgen van dehydration.

Een voorbeeld:

Een piloot stuurt uit na de landing en meldt aan de vlieger op circuit achter hem dat hij links uitstuurt om ruimte te maken ????
(2 km baan)
Wat hij niet door heeft is dat hij niet op het vliegveld land maar buiten het veld en het gaat allemaal net goed en de vlieger heeft later geen idee wat hij gedaan heeft.
en nogmaals dit is slechts 1 voorbeeld van 11 jaar ervaring in Australie.
Het grappige is altijd, dat de zweefvliegers denken dat dit alleen geldt voor anderen, maar helaas.

Henk Poepjes

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Henk Poepjes » 08 aug 2012, 09:29

Hi Francesco,

De gevaren van teveel zon staan buiten kijf. Punt. Daar heb je gelijk in.

Wat ik jammer vind, is dat Jan n.a.v. opmerkingen over Ichikawa en zijn verbandjes de conclusie trekt dat iedereen het gevaar van de zon onderschat en hen en passent voor minder begaafd uitmaakt. Die conclusie is simpelweg niet correct. Eenaantal posts in die discussie was idd misschien niet zo netjes, maar ik (en ik denk de rest van dat andere forum) had niet het idee dat er iets heel vreselijks werd gezegd.

dick kemp
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:53

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door dick kemp » 08 aug 2012, 11:05

Er zijn ook mensen die lijden aan een zeldzame (in Nederland ca 300) stofwisselingsziekte E.P.P, waarbij men geen zonlicht kan verdragen. Deze mensen kunnen nooit onbeschermd op een zonnige dag buiten zijn. Kennissen van mij dachten dat zij hun stadswoning moeilijk konden verkopen omdat er door geen enkel raam zon naar binnen kwam. Zij hadden geluk, iemand met E.P.P was de zeer gelukkige koper.

Overigens viel mij op het plaatje nog iets op, nl de wel erg zachte band van het hoofdwiel.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Jan Ritsma » 08 aug 2012, 14:27

Henk Poepjes schreef:Hi Francesco,

De gevaren van teveel zon staan buiten kijf. Punt. Daar heb je gelijk in.

Wat ik jammer vind, is dat Jan n.a.v. opmerkingen over Ichikawa en zijn verbandjes de conclusie trekt dat iedereen het gevaar van de zon onderschat en hen en passent voor minder begaafd uitmaakt. Die conclusie is simpelweg niet correct. Eenaantal posts in die discussie was idd misschien niet zo netjes, maar ik (en ik denk de rest van dat andere forum) had niet het idee dat er iets heel vreselijks werd gezegd.
Nee Henk, ik had ook niet van jou verwacht dat jij er iets onbehoorlijks in Zag. Daarvoor zou je namelijk normbesef nodig hebben.
Waar ik mij aan stoor, is dat het op een ander forum gebruikelijk is en getolereerd wordt, dat men zich uitermate vrolijk maakt over mensen die er anders uit zien als de rest en ook nog meent om met betrekking tot een Japanse deelnemer zich te moeten uiten in uitspraken als: sperma met spleetogen etc. Het stoort me nog meer omdat dit uitspraken zijn van een official (commissielid) van de KNVvL.

Mensen die dom zitten te hinnikken omdat iemand zijn gezicht tegen de zon beschermt en schuttingtaal uit gaan slaan, zie ik als minder begaafd volk. Jij niet natuurlijk, maar dat vermoede ik al.

Ik heb het vertaald in het Engels, en zolang ik van zweefportaal of de KNVvL niets verneem gaat er iedere dag een exemplaar naar een officiele instantie met een aangehechte klacht. Je mag daarbij denken aan de wedstrijdleiding van de WK, de FAI, en de Japanse zweefvliegfederatie etc. We gaan kijken of die allemaal ook schuddebuiken van het lachen.

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Limalfafa » 08 aug 2012, 15:17

Jan Ritsma schreef: Ik heb het vertaald in het Engels, en zolang ik van zweefportaal of de KNVvL niets verneem gaat er iedere dag een exemplaar naar een officiele instantie met een aangehechte klacht. Je mag daarbij denken aan de wedstrijdleiding van de WK, de FAI, en de Japanse zweefvliegfederatie etc. We gaan kijken of die allemaal ook schuddebuiken van het lachen.
Ja die zullen ook schuddebuiken van het lachen, niet vanwege de ietwat flauwe post van Maurits maar wel om de onbenulligheid van jouw e-mails.

pietjebel
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2009, 14:39

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door pietjebel » 08 aug 2012, 16:06

Google voor de grap eens filmpjes op "Japanse humor". Het vergelijkingsmateriaal is misschien niet helemaal terecht omdat hierin het eigen volk voor schut wordt gezet, maar over het algemeen is Japanse humor behoorlijk hard.

M.a.w. Ik denk dat niet elke Japanner de opmerking zal waarderen, maar ik verwacht niet dat de Japanse zweefvliegfederatie zich heel erg druk zal maken over een losse opmerking die ergens op internet ronddwaalt. Ik heb er niet op gezocht, maar ik denk dat er wel ergere dingen op het internet over de Japanners wordt gezegd.

Gr.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door Jan Ritsma » 08 aug 2012, 16:27

pietjebel schreef:Google voor de grap eens filmpjes op "Japanse humor". Het vergelijkingsmateriaal is misschien niet helemaal terecht omdat hierin het eigen volk voor schut wordt gezet, maar over het algemeen is Japanse humor behoorlijk hard.

M.a.w. Ik denk dat niet elke Japanner de opmerking zal waarderen, maar ik verwacht niet dat de Japanse zweefvliegfederatie zich heel erg druk zal maken over een losse opmerking die ergens op internet ronddwaalt. Ik heb er niet op gezocht, maar ik denk dat er wel ergere dingen op het internet over de Japanners wordt gezegd.

Gr.
Dat denk ik ook.
Maar niet op een officieel forum van de KNVvL door een KNVvL official. ik begrijp ook niet dat de KNVvL dit soort figuren voortdurend in bescherming neemt.

zweuvert
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2009, 12:02

Re: Bescherming tegen de zon

Bericht door zweuvert » 11 aug 2012, 16:59

Ik heb het vertaald in het Engels, en zolang ik van zweefportaal of de KNVvL niets verneem gaat er iedere dag een exemplaar naar een officiele instantie met een aangehechte klacht. Je mag daarbij denken aan de wedstrijdleiding van de WK, de FAI, en de Japanse zweefvliegfederatie etc. We gaan kijken of die allemaal ook schuddebuiken van het lachen.
Jezus vent waar maak je je druk om. Get a life!

Plaats reactie