KNVVL verscheept kist met aanhanger en al


BartGeurts
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2009, 15:48

Re: KNVVL verscheept kist met aanhanger en al

Bericht door BartGeurts » 29 jul 2012, 21:12

Ja und?!

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: KNVVL verscheept kist met aanhanger en al

Bericht door Limalfafa » 29 jul 2012, 23:01

Iedereen met facebook weet dit al weken, begrijp de nieuwswaarde ook niet helemaal :twisted:

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: KNVVL verscheept kist met aanhanger en al

Bericht door Peter » 30 jul 2012, 06:58

BartGeurts schreef:Ja und?!
Voor zover ik weet kost het verschepen van een kist naar een verre bestemming ongeveer 3000 euro mits er
6 kisten in een container gaan. Van een kist met aanhanger past er één in een container.
Het verschepen van een aanhanger kost dus 5 maal 3000 =€15000 daar kan je een aanhanger voor kopen.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat piloten die bijvoorbeeld naar Australie gaan hun aanhanger meenemen, terwijl die al geld te veel hebben. :twisted:

pietjebel
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2009, 14:39

Re: KNVVL verscheept kist met aanhanger en al

Bericht door pietjebel » 30 jul 2012, 08:16

En als er nou eens geen container is gebruikt... bijvoorbeeld door gebruik te maken van een Roll-on Roll-off schip? :grin: :grin:

Misschien beetje te snel conclusies getrokken?

(Oftewel, naast heksen ziet men op dit forum nu ook al spoken? ;) )

Henk Poepjes

Re: KNVVL verscheept kist met aanhanger en al

Bericht door Henk Poepjes » 03 aug 2012, 08:46

Peter schreef:Voor zover ik weet[...]
Kijk, daar gaan we al...

Gebruikersavatar
Francesco
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2009, 12:20

Re: KNVVL verscheept kist met aanhanger en al

Bericht door Francesco » 08 aug 2012, 01:27

Ik weet niet hoe het in de USA is, maar in Australie mogen we met de pawnee de kisten na een buitenlanding uit het veld slepen.
Hierdoor geen aanhangers nodig.
Bij een wedstrijd nog altijd de mogelijkheid dat iedereen buiten staat (bv door weer) en dan met 15 sleepkisten kisten 100 kisten terug slepen?
en de volgende dag weer vliegen?
Lijkt me erg handig om de aanhangers bij de hand te hebben.
We praten hier niet over een vacantie, maar over een WK.

Containers kunnen er 6 of 5 in (hangt af van het aantal Open klasse) en ja is goedkoper als RoRo.
Kosten vanuit R'dam RoRo ( 1 aanhanger) is hetzelfde als 1 container en het duurt nog eens 3 weken langer ook.
Verder kun je niet zomaar 6 kisten in iedere willekeurige container stoppen.
kom op 15 September maar even op Terlet kijken, dan kun je zien hoe we 6 18m kisten in 1 container verschepen.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: KNVVL verscheept kist met aanhanger en al

Bericht door Peter » 08 aug 2012, 16:11

Na de uitleg van Francesco, die al meer dan tien jaar kisten naar Australie verscheept, zal iedereen wel begrijpen wat het probleem is. Het kost net zoveel om één kist in een aanhanger te verschepen als 6 kisten in een container.
Het is net zo duur om een aanhanger te verschepen als om een nieuwe aanhanger te kopen. Is het dan niet verstandiger ruim van te voren te proberen een aanhanger in de US te kopen/huren en na de WK weer te verkopen?
Op deze manier kost het verschepen van 6 kisten een waanzinnig bedrag (voor het zelfde bedrag verscheep je 36 kisten in een container) dat wel eens een niet onbelangrijk gedeelte van de KNVvL contributie zou kunnen zijn :?

dick kemp
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:53

Re: KNVVL verscheept kist met aanhanger en al

Bericht door dick kemp » 09 aug 2012, 19:11

36 kisten in één container? Dat lukt natuurlijk wel, maar of je er dan nog mee kunt vliegen?

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: KNVVL verscheept kist met aanhanger en al

Bericht door Peter » 09 aug 2012, 21:35

dick kemp schreef:36 kisten in één container? Dat lukt natuurlijk wel, maar of je er dan nog mee kunt vliegen?

:) :)
Ik bedoehoel dat als je 6 kisten met aanhanger verscheept, je voor het zelfde bedrag 36 kisten per containervervoer kan verschepen.
36 kisten in één container is nog goedkoper, maar dat heeft nadelen die jij ook al meent te zien :cool:

Plaats reactie