Vreemd. Betekent dit dat Jeroen van vliegtuig wisselt?11.00 Ahh.. vandaag is de laatste wedstrijddag.. Beide klasses hebben een AAT opdracht, de clubklasse vliegt vanaf Malden eerst naar Bocholt, dan naar Dinslaken Cool tower, het derde keerpunt is Emmerich en vervolgens terug naar de Finish. Minimale afstand is 125,8km, de maximale afstand is 226,7km en T- 2uur. Voor de openklassers is de minimale afstand 158,3, de maximale afstand 245,4 km en T- 2uur. Het eerste keerpunt is Borken-South, het tweede keerpunt is Dinslaken Cool tower en het derde keerpunt is Varsseveld.
Vandaag vliegt Jeroen voor de eerste keer in de NL1, het nieuwe vliegtuig van de Junioren Kernploeg! Leuk!
Over een half uur boxen, we hebben er zin in!
Dat is reglementair niet toegestaan
Dat de juniorenkernploeg over een vliegtuig beschikt wist ik ook niet. Wel dat de stichting "zweefvliegevenementen Nederland" een vliegtuig bezat, dat aan de juniorenkernploeg ter beschikking werd gesteld.
Als het om een nieuw vliegtuig van deze stichting gaat, dan vraag ik mij af waar het geld voor dat nieuwe vliegtuig vandaan komt. De stichting zweefvliegevenementen Nederland moest immers kort geleden bij de KNVvL aankloppen voor financiele hulp en weigert al jaren zijn financiele cijfers te publiceren. Iemand een idee hoe dit zit