Nieuw vliegtuig juniorenkernploeg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Nieuw vliegtuig juniorenkernploeg

Bericht door Jan Ritsma » 21 jul 2012, 11:46

Op de website van de zomerwedstrijden staat:
11.00 Ahh.. vandaag is de laatste wedstrijddag.. Beide klasses hebben een AAT opdracht, de clubklasse vliegt vanaf Malden eerst naar Bocholt, dan naar Dinslaken Cool tower, het derde keerpunt is Emmerich en vervolgens terug naar de Finish. Minimale afstand is 125,8km, de maximale afstand is 226,7km en T- 2uur. Voor de openklassers is de minimale afstand 158,3, de maximale afstand 245,4 km en T- 2uur. Het eerste keerpunt is Borken-South, het tweede keerpunt is Dinslaken Cool tower en het derde keerpunt is Varsseveld.
Vandaag vliegt Jeroen voor de eerste keer in de NL1, het nieuwe vliegtuig van de Junioren Kernploeg! Leuk!
Over een half uur boxen, we hebben er zin in!
Vreemd. Betekent dit dat Jeroen van vliegtuig wisselt?
Dat is reglementair niet toegestaan :?

Dat de juniorenkernploeg over een vliegtuig beschikt wist ik ook niet. Wel dat de stichting "zweefvliegevenementen Nederland" een vliegtuig bezat, dat aan de juniorenkernploeg ter beschikking werd gesteld.
Als het om een nieuw vliegtuig van deze stichting gaat, dan vraag ik mij af waar het geld voor dat nieuwe vliegtuig vandaan komt. De stichting zweefvliegevenementen Nederland moest immers kort geleden bij de KNVvL aankloppen voor financiele hulp en weigert al jaren zijn financiele cijfers te publiceren. Iemand een idee hoe dit zit :?:

orange800
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2011, 15:46

Re: Nieuw vliegtuig juniorenkernploeg

Bericht door orange800 » 21 jul 2012, 15:49

Persbericht: Pegase 101a
CIE PR en Communicatie #1
Geplaatst op 29-12-2011 22:19


Lid

Berichten: 3
Sinds: 22.12.11

Nieuw initiatief voor wedstrijdkist in aantocht!
In 2013 zal er een Pegase 101a ter beschikking staan van wedstrijdvliegers en de Junioren Kernploeg. Mede dankzij de inzet van Francois Jeremiasse en drie belangrijke sponsoren wordt dit mogelijk gemaakt.

De Pegase 101a rolde in 1986 uit de Franse fabriek en werd verscheept naar de kersverse Amerikaanse eigenaar in Californië. De Pegase heeft in haar USA leven slechts één eigenaar gehad, hij heeft eind 2008 zijn laatste zweefvliegvlucht gemaakt waardoor de Pegase geen vliegende functie meer had. Of Murphy er mee speelde bleek in de USA dat de Pegase 101a maximaal 3.000 vlieguren mag maken, de huidige teller staat op 2.962 uur, hierdoor is de Pegase in de USA onverkoopbaar dit tot grote teleurstelling van de eigenaar.

Juli 2011 ontmoette Francois Jeremiasse de huidige eigenaar van de Pegase 101a in de USA, zij spraken over de passie van zweefvliegen en wedstrijdvliegen. De eigenaar besloot na het gesprek de Pegase 101a te schenken aan Francois Jeremiasse onder de voorwaarde dat de Amerikaanse Junioren één keer in de vier jaar gebruik mogen maken van de Pegase. Het transport naar Nederland zal worden gecombineerd met het transport van de WK deelnemers wanneer ze terugkomen uit Uvalde. De Pegase is momenteel niet vliegklaar; ze zal een aantal keuringen moeten ondergaan en ook haar papieren zullen in orde moeten worden gemaakt, Francois zal dit allemaal gaan organiseren.

Francois heeft besloten de kist ter beschikking te stellen aan de Junioren Kernploeg en eventueel anderen die voor wedstrijden een kist nodig hebben. Een fantastisch inititiatief wat op handen gedragen wordt! Er wordt gekeken hoe het één en ander georganiseert en ingedeelt zal gaan worden.

In 2003 heeft de Pegase een lak-overhaul gehad met PU lak, dankzij Glider Pilot Shop zal ze over een degelijke vluchtcomputer gaan beschikken en een LX minimap. De radio en transponder worden ter beschikking gesteld door Glider Equipment en als toefje op de taart zal ze in een aanhanger van Anschau worden vervoerd.

Dank aan deze drie belangrijke sponsoren en Francois voor hun inbreng waardoor de Pegases 101a naar verwachting in 2013 haar eerste start vanaf Nederlandse bodem zal gaan maken, wij kijken vol verwachting uit naar haar doop!
Gewijzigd door CIE PR en Communicatie op 29-12-2011 22:38


Jan, kijk eens in het luchtvaartregister wie de eigenaar is van de PH-1499 in de lijn van bovenstaand bericht helpt Francois mensen te zweefvliegen. Conform het luchtvaartregister lijkt mij dit geen vliegtuig van de stichting maar een eigenaar die in dit geval een Cirrus ter beschikking stelt.
Laatst gewijzigd door orange800 op 21 jul 2012, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan-Willem
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2009, 12:40

Re: Nieuw vliegtuig juniorenkernploeg

Bericht door Jan-Willem » 21 jul 2012, 15:58

@orange800
Ja dit is idd een kist van Francois die hij ter beschikking heeft gesteld aan de junioren kernploeg :!: :!: :tup:
Eerst zou dit de pegase uit amerika worden maar handicap technisch is in de clubklasse een cirrus gunstiger. De cirrus waar jeroen nu op vliegt is de PH-1499 NL1, een cirrus die in een paar maanden enorm is opgeknapt en weer luchtwaardig is gemaakt.
Afgelopen donderdag waren de papieren van de kist in orde en is op malden de officiele overdracht van de kist gedaan naar de kernploeg.

@jan,
Ik denk dat jeroen keurig in overleg is getreden met WL en vliegers of zij het er mee eens waren....

Jan-Willem

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Nieuw vliegtuig juniorenkernploeg

Bericht door Jan Ritsma » 21 jul 2012, 17:49

Aha, zit dat zo :) Ja, Francois is een heel erg goede vent. Daar mogen ze zuinig op zijn.
Nu ik dat persbericht lees herinner ik me inderdaad dat ooit gezien te hebben.

Als ik het goed begrijp heeft de juniorenkernploeg nu 2 kisten, een Cirrus en de YX.
Komt die Pegase ook nog, of is die Cirrus een vervanging?

Jan-Willem
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2009, 12:40

Re: Nieuw vliegtuig juniorenkernploeg

Bericht door Jan-Willem » 21 jul 2012, 18:06

cirrus is ter vervanging van de pegase. handicap technisch vond hij het een betere kist.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Nieuw vliegtuig juniorenkernploeg

Bericht door Jan Ritsma » 21 jul 2012, 18:16

Jan-Willem schreef:cirrus is ter vervanging van de pegase. handicap technisch vond hij het een betere kist.
:) Dus die arme Amerikaan zit nu nog steeds met een pegase in z'n maag die hij zelfs voor niks aan de straatstenen niet kwijt kan.
het leven is hard.
Maar, ik denk ook dat een Cirrus een veel betere optie is.

Plaats reactie