VBSV publiceert "laatste" nieuwsbrief

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

VBSV publiceert "laatste" nieuwsbrief

Bericht door Jan Ritsma » 20 jul 2012, 09:43

De VBSV heeft zijn, zoals ze hem zelf noemen,laatste nieuwsbrief gepubliceerd.

Het komt er op neer dat ze gelijk hadden, maar dat er niemand naar hen wilde luisteren.
Alle procedures worden gestopt, maar de SNZT mag wel het SZT bestuur aansprakelijk stellen voor wanbeleid.
Alle schuldeisers, behalve de bank en de SNZT zijn al hun geld kwijt.
Verder hebben enkele mensen hun mening (in het openbaar) geventileerd zonder dat ze van alle details op de hoogte waren.
Nu is de VBSV van mening dat hen niets anders overblijft dan zich zelf op te heffen.

Tragisch voor de obligatiehouders die op grove wijze misbruikt zijn.
Als er al mensen waren die zonder van de details op de hoogte te zijn hun mening gegeven hebben en als dat al bijgedragen zou hebben tot een verharding van de standpunten, dan zou dat altijd nog volledig aan de VBSV en SZT te wijten zijn geweest.
Het was immers een kleine moeite geweest om deze lieden die wel hun mening gaven maar niet op de hoogte waren, simpelweg op de hoogte te brengen.
Daar hebben SZT en VBSV alle gelegenheid toe gehad.

Mijn overtuiging is, dat de bestuurders van de SZT Teun Tieleman, Ernst Chris, Joop de Goede en Rob van der Meulen op het moment dat de obligatielening werd uitgeschreven, heel goed wisten dat ze die niet (zoals werd gesuggereerd) zouden gaan gebruiken om de SNZT lening af te lossen maar om allerlij operationele gaten te stoppen. Ook wisten ze heel goed dat de activa bij een faillissement nooit voldoende zouden zijn om de leningen af te lossen. Dat is kwalijk. Heel erg kwalijk.
De obligatiehouders zijn simpelweg gezegd bezwendeld en bedrogen.

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: VBSV publiceert "laatste" nieuwsbrief

Bericht door Kilo Hotel » 20 jul 2012, 12:19

Jan Ritsma schreef:..............................................................
Mijn overtuiging is, dat de bestuurders van de SZT Teun Tieleman, Ernst Chris, Joop de Goede en Rob van der Meulen op het moment dat de obligatielening werd uitgeschreven, heel goed wisten dat ze die niet (zoals werd gesuggereerd) zouden gaan gebruiken om de SNZT lening af te lossen maar om allerlij operationele gaten te stoppen. Ook wisten ze heel goed dat de activa bij een faillissement nooit voldoende zouden zijn om de leningen af te lossen. Dat is kwalijk. Heel erg kwalijk.
De obligatiehouders zijn simpelweg gezegd bezwendeld en bedrogen.
Ondanks dat je verantwoordelijkheid als bestuurslid blijft Jan, denk ik dat niet alle namen verdienen "door het slijk gehaald te worden". Het was E.C. die als uitvoerder van de boekhouding zelf weigerde de toenmalig penningmeester Harrie Evers inzage te geven en het op juridische procedures aan liet komen om allerhand zaken te kunnen "verbloemen". Aan R.v.d.M. (die niets van een verenigingsstructuur wilde weten) had hij een "goed" (en voor de SZT-deelnmers "slecht") maatje.

KH

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: VBSV publiceert "laatste" nieuwsbrief

Bericht door Jan Ritsma » 20 jul 2012, 12:50

Kilo Hotel schreef:
Jan Ritsma schreef:..............................................................
Mijn overtuiging is, dat de bestuurders van de SZT Teun Tieleman, Ernst Chris, Joop de Goede en Rob van der Meulen op het moment dat de obligatielening werd uitgeschreven, heel goed wisten dat ze die niet (zoals werd gesuggereerd) zouden gaan gebruiken om de SNZT lening af te lossen maar om allerlij operationele gaten te stoppen. Ook wisten ze heel goed dat de activa bij een faillissement nooit voldoende zouden zijn om de leningen af te lossen. Dat is kwalijk. Heel erg kwalijk.
De obligatiehouders zijn simpelweg gezegd bezwendeld en bedrogen.
Ondanks dat je verantwoordelijkheid als bestuurslid blijft Jan, denk ik dat niet alle namen verdienen "door het slijk gehaald te worden". Het was E.C. die als uitvoerder van de boekhouding zelf weigerde de toenmalig penningmeester Harrie Evers inzage te geven en het op juridische procedures aan liet komen om allerhand zaken te kunnen "verbloemen". Aan R.v.d.M. (die niets van een verenigingsstructuur wilde weten) had hij een "goed" (en voor de SZT-deelnmers "slecht") maatje.

KH
Harry evers heb ik uit het rijtje gelaten. die is opgestapt omdat hij het niet eens was met het beleid. Het enige wat ik hem enigzins kwalijk neem, is dat hij pas nadat de SZT faillissement aan wilde vragen, met zijn verhaal kwam. De feiten waren dusdanig ernstig, en de de schade voor niets vermoedende zweefvliegers mogelijk zo groot, dat ik vind dat hij daarmee veel te lang heeft gewacht. Teun Tieleman heeft uit volleborst meegedaan heeft de obligatie brochure geschreven en was ook het aanspreekpunt voor de subsidie van de Maule, die nu ook bepaald niet zuiver is verlopen. Mij maakt niemand wijs dat van der Meulen, die telkens in de beruchte nieuwsbrieven de grootste leugens verkondigde, niet op de hoogte was. Aan Ernst Chris hoeft geen woord meer te worden vuil gemaakt. Daar is iedereen wel van overtuigd. Blijft over Joop de Goede. Mogelijk dat die er minder mee te maken had, maar als hij het had WILLEN weten, dan HAD hij het geweten. Zeker na alle publicaties in dit forum.

eduard
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 okt 2009, 13:06

Re: VBSV publiceert "laatste" nieuwsbrief

Bericht door eduard » 22 jul 2012, 19:40

Wat ook op zou moeten vallen is dat de PH1193 van de voorzitter op papier door de SZT is overgenomen voor een veel te hoge prijs.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: VBSV publiceert "laatste" nieuwsbrief

Bericht door Jan Ritsma » 22 jul 2012, 20:30

PH-1133 Diamond HK 36TC Super Dimona 36528

5519

12.03.1998 M.W. Hopman, Mijdrecht.

01.05.2001 P.A. Bolwerk Soest.
Die staat nog steeds op de zelfde eigenaar. Is jouw PH nummer juist?

NB PH nummer is verbeterd, het gaat om de PH 1193

eduard
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 okt 2009, 13:06

Re: VBSV publiceert "laatste" nieuwsbrief

Bericht door eduard » 23 jul 2012, 02:23

Het gaat om de PH1193,;"foutje bedank" ;)

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: VBSV publiceert "laatste" nieuwsbrief

Bericht door vanzomeren » 23 jul 2012, 08:22

eduard schreef:Wat ook op zou moeten vallen is dat de PH1193 van de voorzitter op papier door de SZT is overgenomen voor een veel te hoge prijs.
Hoeveel was die kist waard en wat is er voor betaald?
Rob van der Meulen heeft hem gekocht in 2000 en aan de SZT verkocht in 2001. Die transactie liep via de BV Rodimij.
De kist werd niet aan de SZT verkocht, maar aan Stichting Materieel Zweefvliegers Terlet. Een stichting die niet al te lang daarna weer werd opgeheven.
Ingewikkelde constructies, waar Rob niet slechter van geworden zal zijn, maar wel te lang geleden om interessant te kunnen zijn voor de curator.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: VBSV publiceert "laatste" nieuwsbrief

Bericht door Peter » 27 jul 2012, 08:21

De Grood en nog iemand hadden toch een soort borg gestort voor de kosten van het verlengen van de surseance van betaling van de SZT? Dat bedrag hebben ze volgens dit laatste verslag bijna helemaal terug gehad. Wie heeft die extra kosten nu betaald?

De Grood heeft makkelijk praten. Hij zegt dat we nu alles maar moeten vergeten :hilarius: Eerst voor de SNZT Terlet meer dan 100.000.- euris juridische kosten veroorzaken omdat je door wil vliegen zoals je gewend was en daarna zeggen zand er over. Daar lopen terecht niet veel clubs in denk ik.

Plaats reactie