"Redelijk" in de zin van "ongeveer"?Ruud Holswilder schreef:Welke rechtsonzekerheid bedoel je?Jolanda Pronk schreef: Conclusies:
1. In de Nederlandse zweefvliegerij bestaat rechtsonzekerheid voor wat betreft verplichte documenten en uitleg en handhaving van regels.
Het staat redelijk nauwkeurig omschreven in de de wettelijke bepalingen.
Zelfs de boete bij overtreding is omschreven.
Maar bedenk zelf maar: als ILENT schrijft dat de journaalplicht ook voor zweefvliegtuigen geldt (vanwege "de luchtwaardigheid"), en het OM kijkt ter beoordeling of de WLV is nageleefd, strikt naar "een Bewijs van Luchtwaardigheid", dan is de positie en eis van (o.a.) een ARC en journaal onzeker.
Naast rechtsonzekerheid is er een flinke mate van rechtsongelijkheid die wordt veroorzaakt door meten met twee maten.
Dat wordt in stand gehouden door twee eeuwig klinkende dooddoeners:
1. "het zijn ook maar vrijwilligers";
2. "je kan wel gelijk hebben, MAAR DAT JE DAT NU ZO IN DE PUBLICITEIT BRENGT!...."
Overigens: beantwoord anders even de "subvragen" zoals ik ze eerder op dit forum zette aan de wedstrijdleiding en aan Sieb.
Daar komt maar geen zinnig antwoord op
Het toppunt is nog steeds:
Wanneer je op basis van ondeugdelijke papieren besluit NIET te vliegen, dan word je er door bestuurders van Nederlandse Zweefvliegclubs uitgegooid OMDAT JE HAD MOETEN VLIEGEN ONDANKS DE ONDEUGDELIJKE PAPIEREN.
Kortom: als zweefvlieger in Nederland ben je overgeleverd aan een criminele organisatie die je KAN DWINGEN MISDRIJVEN TE BEGAAN, op straffe van uitsltuiting van de sport. Andersom: wie ze "niet motten", die wordt natuurlijk juist eruit gegooid ALS hij/zij een misdrijf pleegt.
Dat is een kranzinnige wurggreep.
Een levensgevaarlijke sport. Maarrrr: misschien wel "met dekking in hogere luchtlagen"....