Integriteit in de zweefvliegsport

Henk Poepjes

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door Henk Poepjes » 22 aug 2012, 17:22

Henk Poepjes schreef:
Peter schreef:Zij hoeft het niet eens te zijn met mijn standpunt, maar ik ben hier boos over, dus ik verwacht een reactie en als het even kan excuses.
Nou, Pro(nk) is niet thuis of voelt zich niet geroepen om te reageren als iemand anders eens ergens boos over is. Jammer, maar niet helemaal onverwacht. Dus, tijd voor een PROEFPROCES: http://www.zweefvliegenonline.nl/phpBB- ... ?f=3&t=785. Dat moet een jurist (?) als Pro(nk) toch AANSPREKEN?

We pb'en! :inlove:

Henk Poepjes

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door Henk Poepjes » 22 aug 2012, 17:25

lowy schreef:Dit klopt voor 100%. Jolanda eiste eerst een bijzondere ledenvergadering en net voor aanvang liet ze het afweten!!!!!!!
LEUGENS, ACHTERKLAP, SMAAD, MEINEED EN JONGENS-PESTEN-DE-MEISJES!
zou Pro(nk) zeggen.

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door pro » 23 aug 2012, 09:13

lowy schreef:
Mr T schreef:
Witwas schreef:
...even een kleine rectificatie over het feit dat jij niet aanwezig was op de bijzondere ALV(bijzondere algemene leden vergadering)
van de VCH waar jou opzegging werd besproken.
Deze ALV werd conform de statuten van de VCH door jouw aangevraagd en door ons bestuur uitgeschreven waarop een
zaal werd gehuurd om deze te houden.
Er was een ruime opkomst en er was uiteindelijk een stemming.
Op die avond had je de gelegenheid om je zaak op een normale manier te beplijten en er waren verschillende leden die best nieuwsgierig waren naar jouw kant van het verhaal.
Jij verkoos het om niet te komen opdraven zodat bij de mensen die bereid waren om jouw verhaal aan te horen voor piet snot hun avond hadden ingeleverd...

...groetjes Guido
Klopt dit feitelijk?
Dit klopt voor 100%
Jolanda eiste eerst een bijzondere ledenvergadering en net voor aanvang liet ze het afweten!!!!!!!
LOWY = Gezinus Lowijs. Tegen hem is aangifte ingediend.

Ter rectificatie: Jolanda maakte gebruik (zoals benodigd was!) van de mogelijkheid een ledenvergadering bijeen te roepen, maar was met reden verhinderd.
Daar is niets laakbaars aan.
Er is WEL iets ernstig laakbaars aan:
1. stelselmatige pesterijen en uitlokking door Guido Buisman en Gezinus Lowijs (met medeweten van voorzitter Takens van VCH);
2. dwang tot plegen van misdrijf;
3. dwang tot vliegen op een niet luchtwaardig vliegtuig dat niet aantoonbaar WA-verzekerd is en op naam staat van een katvanger/failliete stichting en waarvoor een clubbestuur (waaronder Duke Dominus van den Bussche, Bert Takens en Peter van Laarhoven en Jaap Vis) geen aansprakelijkheid wenst te nemen;
4. de vraag (die bestuur van Vliegclub Hoogeveen stelde) of, ALS er iets niet goed zou gaan bij de STICHTING MOTORZWEEF EXPLOITATIE NEDERLAND, een vlieginstructeur bereid zou zijn WEG TE KIJKEN.

In het bestuur van Stichting MotorzweefExploitatie Nederland zitten o.a.:
Guido Buisman
Jaap Vis (tevens VCH-bestuurder en ABZ-bestuurslid van de KNVVL).
"Checkvlieger" van de Stichting MotorzweefExploitatie Nederland = Gezinus Lowijs = LOWY.

De CASCO-verzekering (dat is iets anders dan een WA-verzekering) voor de PH-687 (het vliegtuig dat door Buisman was gekocht, nog op naam stond van Stichting Zweefvliegers Terlet en door Vliegclub Hoogeveen werd geëist te vliegen) was afgesloten op naam van de Stichting MotorzweefExploitatie Nederland.

Van die stichting zou Vliegclub Hoogeveen weleens vliegtuigen inhuren.
Maar volgens het luchtvaartuigregister stond er in de tijd dat de vliegclub van die stichting huurde, geen vliegtuig op naam van die stichting.
Hoe kun je verhuren wat je niet hebt?

Terug naar de essentie:
Waarom maakte het bestuur van Vliegclub Hoogeveen er zo'n geweldig punt van dat een instructeur niet vloog op de PH-687?
Waarom leidt NIET vliegen (op een niet luchtwaardig, niet aantoonbaar WA-verzekerd vliegtuig dat op naam staat van een failliete katvanger) tot subiete ontzetting uit functie en uitsluiting van de zweefvliegsport?
Dan moet er iets ernstig mis zijn.
Niet met de instructeur. Wel met vliegclub en vliegtuigeigenaar/gelieerde stichting.
Maar ja, dat lijkt misschien teveel op de situatie bij Terlet en dat stopt de sport het liefst in de doofpot.

Voor wie zijn afgehaakt: er bestaat opzet tot het kapotmaken van dit forum (o.a. door Henk Poepjes c.s.) teneinde terechte kritiek (op bestuurders en andere bobo's in de sport) te smoren.

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door pro » 23 aug 2012, 09:18

lowy schreef:
Mr T schreef:
Witwas schreef:
...even een kleine rectificatie over het feit dat jij niet aanwezig was op de bijzondere ALV(bijzondere algemene leden vergadering)
van de VCH waar jou opzegging werd besproken.
Deze ALV werd conform de statuten van de VCH door jouw aangevraagd en door ons bestuur uitgeschreven waarop een
zaal werd gehuurd om deze te houden.
Er was een ruime opkomst en er was uiteindelijk een stemming.
Op die avond had je de gelegenheid om je zaak op een normale manier te beplijten en er waren verschillende leden die best nieuwsgierig waren naar jouw kant van het verhaal.
Jij verkoos het om niet te komen opdraven zodat bij de mensen die bereid waren om jouw verhaal aan te horen voor piet snot hun avond hadden ingeleverd...

...groetjes Guido
Klopt dit feitelijk?
Dit klopt voor 100%
Jolanda eiste eerst een bijzondere ledenvergadering en net voor aanvang liet ze het afweten!!!!!!!
LOWY = Gezinus Lowijs. Tegen hem is aangifte ingediend.

Ter rectificatie: Jolanda maakte gebruik (zoals benodigd was!) van de mogelijkheid een ledenvergadering bijeen te roepen, maar was met reden verhinderd.
Daar is niets laakbaars aan.
Er is WEL iets ernstig laakbaars aan:
1. stelselmatige pesterijen en uitlokking door Guido Buisman en Gezinus Lowijs (met medeweten van voorzitter Takens van VCH);
2. dwang tot plegen van misdrijf;
3. dwang tot vliegen op een niet luchtwaardig vliegtuig dat niet aantoonbaar WA-verzekerd is en op naam staat van een katvanger/failliete stichting en waarvoor een clubbestuur (waaronder Duke Dominus van den Bussche, Bert Takens en Peter van Laarhoven en Jaap Vis) geen aansprakelijkheid wenst te nemen;
4. de vraag (die bestuur van Vliegclub Hoogeveen stelde) of, ALS er iets niet goed zou gaan bij de STICHTING MOTORZWEEF EXPLOITATIE NEDERLAND, een vlieginstructeur bereid zou zijn WEG TE KIJKEN.

In het bestuur van Stichting MotorzweefExploitatie Nederland zitten o.a.:
Guido Buisman
Jaap Vis (tevens VCH-bestuurder en ABZ-bestuurslid van de KNVVL).
Gezinus Lowijs = LOWY. = "checkvlieger" (hulpmannetje) van de Stichting MotorzweefExploitatie Nederland

De CASCO-verzekering (dat is iets anders dan een WA-verzekering) voor de PH-687 (het vliegtuig dat door Buisman was gekocht, nog op naam stond van Stichting Zweefvliegers Terlet en door Vliegclub Hoogeveen werd geëist te vliegen) was afgesloten op naam van de Stichting MotorzweefExploitatie Nederland.

Van die stichting zou Vliegclub Hoogeveen weleens vliegtuigen inhuren/inlenen.
Maar volgens het luchtvaartuigregister stond er in de tijd dat de vliegclub van die stichting huurde/leende, geen vliegtuig op naam van die stichting.
Rara.

Terug naar de essentie:
Waarom maakte het bestuur van Vliegclub Hoogeveen er zo'n geweldig punt van dat een instructeur niet vloog op de PH-687?
Waarom leidt NIET vliegen (op een niet luchtwaardig, niet aantoonbaar WA-verzekerd vliegtuig dat op naam staat van een failliete katvanger) tot subiete ontzetting uit functie en uitsluiting van de zweefvliegsport?
Dan moet er iets ernstig mis zijn.
Niet met de instructeur. Wel met vliegclub en vliegtuigeigenaar/gelieerde stichting.
Maar ja, dat lijkt misschien teveel op de situatie bij Terlet en dat stopt de bestuurslaag van de Nederlandse zweefvliegerij (met een flinke dot boter op hun hoofd door telkens weg te kijken, exact wat VCH-bestuur eist ter zake "dingen die niet goed gaan bij de SMEN") het liefst: in de doofpot.

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door Limalfafa » 23 aug 2012, 11:14

pro schreef: 3. dwang tot vliegen op een niet luchtwaardig vliegtuig dat niet aantoonbaar WA-verzekerd is
Moet ik je nou nog een keer uitleggen dat in Nederland de gezagvoerder WA verzekerd is. Dit in tegenstelling to andere landen waar de inderdaad het vliegtuig verzekerd is. Je aantijging is dus irrelevant.

PS 1 keer posten is voldoende, we zijn niet achterlijk of zo.

Henk Poepjes

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door Henk Poepjes » 23 aug 2012, 13:00

pro schreef:Voor wie zijn afgehaakt: er bestaat opzet tot het kapotmaken van dit forum (o.a. door Henk Poepjes c.s.) teneinde terechte kritiek (op bestuurders en andere bobo's in de sport) te smoren.
Ik denk dat je je vergist. Dit forum heeft zich in de drie jaar dat het bestaat een unieke plaats verworven in de Nederlandse zweefvliegwereld en het laatste dat ik zou willen is het kapot maken, als ik dat in mijn eentje al zou kunnen, overigens. Als mijn kritische houding tegenover jouw 921-kruistocht gelijk staat aan een poging om dit forum kapot te maken, dan vraag ik me af wat jouw Ground Hog Topic wel niet betekent voor dit forum?

Ik hoop overigens nog steeds op een reactie op mijn vraag waarom jij je seksistisch uitlaat op dit forum? Vind je dat dat zomaar kan?

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door Witwas » 23 aug 2012, 18:08

pro schreef:
lowy schreef:
Mr T schreef:
Witwas schreef:
...even een kleine rectificatie over het feit dat jij niet aanwezig was op de bijzondere ALV(bijzondere algemene leden vergadering)
van de VCH waar jou opzegging werd besproken.
Deze ALV werd conform de statuten van de VCH door jouw aangevraagd en door ons bestuur uitgeschreven waarop een
zaal werd gehuurd om deze te houden.
Er was een ruime opkomst en er was uiteindelijk een stemming.
Op die avond had je de gelegenheid om je zaak op een normale manier te beplijten en er waren verschillende leden die best nieuwsgierig waren naar jouw kant van het verhaal.
Jij verkoos het om niet te komen opdraven zodat bij de mensen die bereid waren om jouw verhaal aan te horen voor piet snot hun avond hadden ingeleverd...

...groetjes Guido
Klopt dit feitelijk?
Dit klopt voor 100%
Jolanda eiste eerst een bijzondere ledenvergadering en net voor aanvang liet ze het afweten!!!!!!!
LOWY = Gezinus Lowijs. Tegen hem is aangifte ingediend.

Ter rectificatie: Jolanda maakte gebruik (zoals benodigd was!) van de mogelijkheid een ledenvergadering bijeen te roepen, maar was met reden verhinderd.
Daar is niets laakbaars aan.
Er is WEL iets ernstig laakbaars aan:
1. stelselmatige pesterijen en uitlokking door Guido Buisman en Gezinus Lowijs (met medeweten van voorzitter Takens van VCH);
2. dwang tot plegen van misdrijf;
3. dwang tot vliegen op een niet luchtwaardig vliegtuig dat niet aantoonbaar WA-verzekerd is en op naam staat van een katvanger/failliete stichting en waarvoor een clubbestuur (waaronder Duke Dominus van den Bussche, Bert Takens en Peter van Laarhoven en Jaap Vis) geen aansprakelijkheid wenst te nemen;
4. de vraag (die bestuur van Vliegclub Hoogeveen stelde) of, ALS er iets niet goed zou gaan bij de STICHTING MOTORZWEEF EXPLOITATIE NEDERLAND, een vlieginstructeur bereid zou zijn WEG TE KIJKEN.

In het bestuur van Stichting MotorzweefExploitatie Nederland zitten o.a.:
Guido Buisman
Jaap Vis (tevens VCH-bestuurder en ABZ-bestuurslid van de KNVVL).
Gezinus Lowijs = LOWY. = "checkvlieger" (hulpmannetje) van de Stichting MotorzweefExploitatie Nederland

De CASCO-verzekering (dat is iets anders dan een WA-verzekering) voor de PH-687 (het vliegtuig dat door Buisman was gekocht, nog op naam stond van Stichting Zweefvliegers Terlet en door Vliegclub Hoogeveen werd geëist te vliegen) was afgesloten op naam van de Stichting MotorzweefExploitatie Nederland.

Van die stichting zou Vliegclub Hoogeveen weleens vliegtuigen inhuren/inlenen.
Maar volgens het luchtvaartuigregister stond er in de tijd dat de vliegclub van die stichting huurde/leende, geen vliegtuig op naam van die stichting.
Rara.

Terug naar de essentie:
Waarom maakte het bestuur van Vliegclub Hoogeveen er zo'n geweldig punt van dat een instructeur niet vloog op de PH-687?
Waarom leidt NIET vliegen (op een niet luchtwaardig, niet aantoonbaar WA-verzekerd vliegtuig dat op naam staat van een failliete katvanger) tot subiete ontzetting uit functie en uitsluiting van de zweefvliegsport?
Dan moet er iets ernstig mis zijn.
Niet met de instructeur. Wel met vliegclub en vliegtuigeigenaar/gelieerde stichting.
Maar ja, dat lijkt misschien teveel op de situatie bij Terlet en dat stopt de bestuurslaag van de Nederlandse zweefvliegerij (met een flinke dot boter op hun hoofd door telkens weg te kijken, exact wat VCH-bestuur eist ter zake "dingen die niet goed gaan bij de SMEN") het liefst: in de doofpot.




Hoi Jolanda,

nee hoor het is niet laakbaar om niet te komen opdagen bij de bijzondere ALV die je zelf bij elkaar laat roepen maar het lijkt vervolgens knap stom om een jaar lang te gaan lopen klagen dat je je niet kon verdedigen.

Als je wel was gekomen had je kunnen weten dat het niet vliegen op de PH687 geen grond is geweest voor opzegging,wat je zelf ook heel goed weet maar dat komt je niet goed uit om dat toe te geven.

Verder heb je niet alleen tegen Gezinus maar ook tegen mij en de VCH en het bestuur van de VCH aangiftes gedaan die ook allemaal zijn onderzocht door de luchtvaart politie en vervolgens zijn geseponeerd omdat er geen strafbare feiten zijn gevonden.daar is ook geen nieuws.

Grappig trouwens dat je toch wel geweten hebt dat de PH687 casco verzekerd was.

Het enige echt interessante van deze posting is eigenlijk jouw beklag over mijn stelselmatige pesterij en uitlokking in jouw richting,volgens mij staat alles wat ik tot nu toe over jou heb gezegd nog op dit Forum waar ik het heb neer gezet en ik nodig iedereen uit om het nog eens na te lezen wie hier pesterij in vind moet het maar zeggen.Het enige wat ik wel eens heb gedaan is Jou Eucalypta noemen op het veld maar dat was naar aanleiding van jou postings waar jij mij van witwas praktijken beschuldigde.
wat ik heb gedaan is jou tegen spreken en het probleem met jou is dat je dat beschouwd als een soort majesteit schennis.

ondanks alles toch met vr gr

Guido

ps is Pro een afkorting van Prozac? :razz:

JKMS1992
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:57

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door JKMS1992 » 23 aug 2012, 20:00

Ik weet verder absoluut niets van deze zaak en trek ook geen partij, maar als inderdaad onderzoek is gedaan naar strafbare feiten n.a.v. aangiftes van Pro en daaruit niet gebleken is dat er iets strafbaars is gebeurd dan wordt de case van Pro wel heel erg zwak.
Ik lees dat er andere redenen zijn waarom ze uit de club is gezet. Misschien kan iemand die er wel iets van weet dat hier melden? Dan komen jullie misschien iets verder.

lowy
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:21

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door lowy » 24 aug 2012, 09:09

Voordat incident met de PH 687 heeft Jolanda al een aantal keren aan aanvaring met het bestuur gehad en zijn er gesprekken geweest.Hier hoor je haar niet over maar dat is de reden dat Jolanda uiteindelijk de club verliet,de PH 687 had hier niks mee van doen,ze heeft er trouwens een tijdje voor haar beroemde dag WEL op gevlogen.

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door Witwas » 24 aug 2012, 09:38

Ik denk dat ik niet het recht heb om de zaken die de club(VCH)betreffen of andere personen hier openbaar te bespreken.
Ik kan alleen praten over zaken die mijzelf betreffen en dat doe ik dan ook.
Alles wat ik heb geplaatst als reaktie op postings van PRO kan ik dokumenteren incl. de mailwisseling met ILENT,de luchtvaartpolitie,de verzekering,het register enz.
Indien het C.I.V.of andere door Pro genoemde instanties dat willen kunnen ze v.w.b.mijn deel inzage krijgen.
De hele afaire PRO incl.alle complot theorien bestaan m.i.voornamelijk in haar eigen geest.
Ik denk dan ook dat je daar moet gaan speuren naar een oplossing.

met vr gr

Guido

Plaats reactie