Integriteit in de zweefvliegsport

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door Ruud Holswilder » 12 jun 2012, 15:16

pro schreef:
Ruud Holswilder schreef:Jolanda, je hebt dit verhaal reeds meerdere malen in vele geuren en kleuren verteld.
Misschien geloof jij in de kracht van de herhaling, maar ik denk dat je niet veel verder komt met jouw aanpak van deze kwestie.
Ah, "de strijd is beslecht", de "verliezer" is weggebonjourd en nu moet alleen maar de deur dicht gehouden worden en "de rust" weerkeren in zweefvliegend Nederland? :hilarius:

Wel lief dat je er zo mee begaan bent dat ik "verder kom met deze kwestie". :tup:
Hoe denk jij dat "verder" eruit ziet? (anders dan de "Siebiaanse oplossing": "zeilen is ook leuk!")
Wat ga jij daar concreet en constructief aan bijdragen?
Een beetje ongemotiveerd kritiek uiten op mijn "aanpak", is wel erg makkelijk maar ik weet dat je ook positieve eigenschappen hebt ;) , dus: ben benieuwd!
Ten eerste, we kennen slechts één kant van de zaak, de jouwe. Die kant heb je inmiddels uitgebreid toegelicht.
Het bestuur van de VCH reageert (wijselijk) niet via dit forum.
Dat je jezelf als verliezer ziet weggebonjourd kan je ook gedeeltelijk aan je eigen handelwijze toeschrijven.

Hoe het er verder uitziet? Ik denk heel slecht (maar jij kan dat zelf het beste beoordelen), want inmiddels heb je teveel overhoop gehaald en te weinig rekening gehouden met menselijke relaties. Waarschijnlijk had je bij de VCH ook weinig medestanders, want anders had een ALV het bestuur wel terug gefloten.

Verder heb ik duidelijk gemotiveerde kritiek geuit op jouw aanpak van deze kwestie op dit forum. Dat die gemotiveerde kritiek niet met jouw visie overeenkomt is een andere zaak. Let's agree to disagree.

Als er iets concreet en constructief moet worden bijgedragen, dan is dit forum in ieder geval niet het aangewezen medium. Ik denk dat alle lezers van dit forum inmiddels wel door hebben dat je op deze plek geen netelige kwesties oplost.
Laatst gewijzigd door Ruud Holswilder op 15 jun 2012, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door vanzomeren » 12 jun 2012, 15:46

Ruud Holswilder schreef:
pro schreef:
Ruud Holswilder schreef:Jolanda, je hebt dit verhaal reeds meerdere malen in vele geuren en kleuren verteld.
Misschien geloof jij in de kracht van de herhaling, maar ik denk dat je niet veel verder komt met jouw aanpak van deze kwestie.
Ah, "de strijd is beslecht", de "verliezer" is weggebonjourd en nu moet alleen maar de deur dicht gehouden worden en "de rust" weerkeren in zweefvliegend Nederland? :hilarius:

Wel lief dat je er zo mee begaan bent dat ik "verder kom met deze kwestie". :tup:
Hoe denk jij dat "verder" eruit ziet? (anders dan de "Siebiaanse oplossing": "zeilen is ook leuk!")
Wat ga jij daar concreet en constructief aan bijdragen?
Een beetje ongemotiveerd kritiek uiten op mijn "aanpak", is wel erg makkelijk maar ik weet dat je ook positieve eigenschappen hebt ;) , dus: ben benieuwd!
Ten eerste, we kennen slechts één kan van de zaak, de jouwe. Die kant heb je inmiddels uitgebreid toegelicht.
De laatste tijd heb ik dit van een afstandje gevolgd. We kunnen Jolanda toch niet verwijten dat alleen haar kant van de zaak is belicht? De VCH heeft hier alle mogelijkheid.
Het bestuur van de VCH reageert (wijselijk) niet via dit forum.
Of dat zo wijs is zal de tijd ons wel leren, want de ILenT begint dit forum ook te volgen en heeft geen mooi beeld vande zelfregulering van de sector (niet mijn woorden).
Dat je jezelf als verliezer ziet weggebonjourd kan je ook gedeeltelijk aan je eigen handelwijze toeschrijven.

Hoe het er verder uitziet? Ik denk heel slecht (maar jij kan dat zelf het beste beoordelen), want inmiddels heb je teveel overhoop gehaald en te weinig rekening gehouden met menselijke relaties. Waarschijnlijk had je bij de VCH ook weinig medestanders, want anders had een ALV het bestuur wel terug gefloten.

Verder heb ik duidelijk gemotiveerde kritiek geuit op jouw aanpak van deze kwestie op dit forum. Dat die gemotiveerde kritiek niet met jouw visie overeenkomt is een andere zaak. Let's agree to disagree.

Als er iets concreet en constructief moet worden bijgedragen, dan is dit forum in ieder geval niet het aangewezen medium. Ik denk dat alle lezers van dit forum inmiddels wel door hebben dat je op deze plek geen netelige kwesties oplost.
Een meerderheid van andere zweefvliegers beslist of je in Nederland de gelegenheid krijgt om te mogen zweefvliegen. Daar komt vaak geen rationaliteit bij kijken en kan je met het recht van de straat vergelijken. Is dat goed of niet goed? :frown:

JKMS1992
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:57

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door JKMS1992 » 12 jun 2012, 20:14

vanzomeren schreef:Een meerderheid van andere zweefvliegers beslist of je in Nederland de gelegenheid krijgt om te mogen zweefvliegen. Daar komt vaak geen rationaliteit bij kijken en kan je met het recht van de straat vergelijken. Is dat goed of niet goed? :frown:
Dat is te kort door de bocht. Het zit zo: de meerderheid van leden van een zweefvliegclub beslist of je lid kunt worden of blijven van die clubs. Dat is ook zo bij de voetbalclub, de tennisvereniging en alle andere sport en hobbyverenigingen.
Niets weerhoudt je ervan om een eigen kist te kopen en gewoon ergens een sleepvlieger met sleepvliegtuig te huren die je omhoog trekt. Of een zelfstarter te kopen en die te stallen op een van de commerciële vliegvelden.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door Peter » 13 jun 2012, 09:49

JKMS1992 schreef:
vanzomeren schreef:Een meerderheid van andere zweefvliegers beslist of je in Nederland de gelegenheid krijgt om te mogen zweefvliegen. Daar komt vaak geen rationaliteit bij kijken en kan je met het recht van de straat vergelijken. Is dat goed of niet goed? :frown:
Niets weerhoudt je ervan om een eigen kist te kopen
Dat is letterlijk waar. Het "niets" in mijn beurs weerhoudt mij daar al jaren van :grin:
en gewoon ergens een sleepvlieger met sleepvliegtuig te huren die je omhoog trekt. Of een zelfstarter te kopen en die te stallen op een van de commerciële vliegvelden.
Dat levert volgens sommige draadjes hier geld op :cool:
Geen KNVvL lidmaatschap nodig, geen brevetkosten en geen keuringskosten, maar ik vraag me wel af of dat genoeg compensatie is :grin:

JKMS1992
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:57

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door JKMS1992 » 13 jun 2012, 13:38

Peter schreef:
JKMS1992 schreef:
vanzomeren schreef:Een meerderheid van andere zweefvliegers beslist of je in Nederland de gelegenheid krijgt om te mogen zweefvliegen. Daar komt vaak geen rationaliteit bij kijken en kan je met het recht van de straat vergelijken. Is dat goed of niet goed? :frown:
Niets weerhoudt je ervan om een eigen kist te kopen
Dat is letterlijk waar. Het "niets" in mijn beurs weerhoudt mij daar al jaren van :grin:
en gewoon ergens een sleepvlieger met sleepvliegtuig te huren die je omhoog trekt. Of een zelfstarter te kopen en die te stallen op een van de commerciële vliegvelden.
Dat levert volgens sommige draadjes hier geld op :cool:
Geen KNVvL lidmaatschap nodig, geen brevetkosten en geen keuringskosten, maar ik vraag me wel af of dat genoeg compensatie is :grin:
Herkenbaar probleem. Dat heb ik ook. Lid worden van een club is dan de enige optie.
Maar dan zul je op de koop moeten toenemen dat je te maken krijgt met clubbesturen en leden die mogelijk anders tegen zaken aankijken en beslissingen nemen waar je het niet mee eens bent.
Als je daar niet mee kunt leven dan moet je proberen om je invloed uit te oefenen binnen de mogelijkheden die er i.h.a. bij verenigingen zijn. Bijvoorbeeld via ledenvergaderingen of zelf proberen in het bestuur te komen meer invloed uit te oefenen. En dan zul je medestanders moeten krijgen binnen die club. Op een openbaar forum een club zwart maken lijkt mij eerder contraproductief. Dat wilde ik ermee zeggen.

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door pro » 14 jun 2012, 11:33

Ruud Holswilder schreef:
pro schreef:
Ruud Holswilder schreef:Jolanda, je hebt dit verhaal reeds meerdere malen in vele geuren en kleuren verteld.
Misschien geloof jij in de kracht van de herhaling, maar ik denk dat je niet veel verder komt met jouw aanpak van deze kwestie.
Ah, "de strijd is beslecht", de "verliezer" is weggebonjourd en nu moet alleen maar de deur dicht gehouden worden en "de rust" weerkeren in zweefvliegend Nederland? :hilarius:

Wel lief dat je er zo mee begaan bent dat ik "verder kom met deze kwestie". :tup:
Hoe denk jij dat "verder" eruit ziet? (anders dan de "Siebiaanse oplossing": "zeilen is ook leuk!")
Wat ga jij daar concreet en constructief aan bijdragen?
Een beetje ongemotiveerd kritiek uiten op mijn "aanpak", is wel erg makkelijk maar ik weet dat je ook positieve eigenschappen hebt ;) , dus: ben benieuwd!
Ten eerste, we kennen slechts één kan van de zaak, de jouwe. Die kant heb je inmiddels uitgebreid toegelicht.
Het bestuur van de VCH reageert (wijselijk) niet via dit forum.
Dat je jezelf als verliezer ziet weggebonjourd kan je ook gedeeltelijk aan je eigen handelwijze toeschrijven.

Hoe het er verder uitziet? Ik denk heel slecht (maar jij kan dat zelf het beste beoordelen), want inmiddels heb je teveel overhoop gehaald en te weinig rekening gehouden met menselijke relaties. Waarschijnlijk had je bij de VCH ook weinig medestanders, want anders had een ALV het bestuur wel terug gefloten.

Verder heb ik duidelijk gemotiveerde kritiek geuit op jouw aanpak van deze kwestie op dit forum. Dat die gemotiveerde kritiek niet met jouw visie overeenkomt is een andere zaak. Let's agree to disagree.

Als er iets concreet en constructief moet worden bijgedragen, dan is dit forum in ieder geval niet het aangewezen medium. Ik denk dat alle lezers van dit forum inmiddels wel door hebben dat je op deze plek geen netelige kwesties oplost.
Ruud, wij hebben eerder al eens contact gehad over het gedrag van VCH rondom de 687.
Je zei toen dat je de VCH een rare club vond. Herinner je je dat? :bloemen:
Je zei toen ook dat als ik het "goed zou aanpakken", nog bij de VCH zou kunnen blijven vliegen.
Op mijn vraag TOEN wat volgens jou "een goede aanpak" zou zijn, ZWEEG je in alle talen. Dus....

Dat "mijn aanpak" daarna op jouw kritiek kan rekenen, vind ik dan ook wel erg makkelijk.

Nu vraag ik jou om iets constructiefs bij te dragen.
Je reageert met een brok negativiteit door alleen maar te roepen hoe het niet moet.
Jammer.
Gemiste kans.
Zowel in het najaar 2011 hield je "wijselijk" je mond toen ik je vroeg "HOE?"
En ook nu geef je geen antwoord op de vraag "Hoe dan wel?"
Het enige dat je zegt: "Zo niet!"

Erg makkelijk. Erg goedkoop. ERG.... "zweefvliegend Nederland"...
ERG... "rekening houden met de menselijke relaties" dat niet zelden een amelioratie is voor: "onderschikken naar (gecorrumpeerde :ai: ) machtsverhoudingen"

Je vergeet trouwens een paar dingen (had ik die al eens in geuren en kleuren verteld en ben je dat vergeten, of zitten er misschien toch nog wat aanvullende "aspecten" aan mijn verhaal die ik tot nu toe -uit discretie en rekening houdend met menselijke relaties- niet aan dit forum toevertrouwde maar die, gezien de hardnekkigheid van jouw "aanpak" kennelijk ook nog verteld moeten worden):

Een uitspraak van Peter K. (secr. VCH) in telefoongesprek op 31 oktober 2011:
"Ik ben ik ben ik ben hier eh nou redelijk kapot van om het zo maar te zeggen"

en later in het gesprek:

"Ik bedoel, jij hoeft maar een zinnetje op een forum te zetten en dan ligt er een mailtje bij het bestuur waarin Guido ons nadrukkelijk attendeert op het feit dat Jolanda Pronk weer op een forum actief is geweest, hè, nou als je daar dan vervolgens gelijk de vertaling bij geeft, van kijk hè, dat is Guido en dat is de SMEN en dat is dit en dat is dat, dan ehm, dan is het al heel gemakkelijk, Guido is een een, in mijn ogen een ontzettende intrigant en hij is op de één of andere manier belangrijk voor de club en jij hebt heel duidelijk gemaakt dat dat een hele riskante situatie is en dat dat roep ik ook al jaren. Dat is ook één van de redenen dat Guido dus dat soort campagnes tegen mij begint en zegt, ja, als Peter K. wat wil...."

Nou, misschien weet jij er een leuke draai aan te geven.
Ik meen dat hierin een clubbestuurder aangeeft zich "niet vrij" te voelen te handelen zoals hij zou willen.
Gemanipuleerd te worden.
Dat "menselijke relaties" binnen de club door een "intrigant" worden verziekt.
Maar jij zult daar vast creatief mee om weten te gaan.
Het lijkt erop dat je SZTeriaanse trekjes hebt gekregen. Misschien worden die overgedragen op gebruikers van de T-strip op Terlet....
Tijdens de gekke koeienziekte stonden er teilen met water waar iedereen zijn schoenen moest wassen om besmetting te voorkomen. Misschien dat die teilen weer eens moeten worden neergezet vóór het betreden van de T-strip....

Wat ik maar wil zeggen: "rekening houden met menselijke relaties" dat deed ik op 21 september 2011, door NIET te vliegen en niet te doen vliegen op de PH-687.
Dat dít het gevolg was, geeft wel aan hoezeer "menselijke relaties" de integriteit in de Nederlandse zweefvliegsport en daarmee de veilige beoefening van de sport bedreigen.

By the way: ontvangt Chris de Jong ook telkens een e-mail als jij een bericht op een forum post zodat Chris de Jong nadrukkelijk wordt geattendeerd dat "Ruud Holswilder weer op een forum actief is"? (of zijn jouw postinsg "royementsproof" doordat ze niet ingaan tegen de uitdrukkelijke wil van je clubbestuur? :ai: )

Als je via een forum toch geen netelige kwesties oplost en als je als "verliezer" dan toch "een roepende in de woestijn" zou zijn (tenminste, dat begrijp ik uit jouw woorden, toch?) dan vraag ik me af waar mensen hun tijd aan verdoen door van elk bericht dat iemand op een forum plaatst, een afschrift aan zijn of haar clubbestuur te zenden. Wie is er nu gek?
Hebben clubbestuurders niets beters te doen?
Zoals: TIJDIG communiceren over de inzetbaarheid van een kist en de status daarvan?

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door pro » 14 jun 2012, 13:36

JKMS1992 schreef:
Peter schreef:
JKMS1992 schreef:
vanzomeren schreef:Een meerderheid van andere zweefvliegers beslist of je in Nederland de gelegenheid krijgt om te mogen zweefvliegen. Daar komt vaak geen rationaliteit bij kijken en kan je met het recht van de straat vergelijken. Is dat goed of niet goed? :frown:
Niets weerhoudt je ervan om een eigen kist te kopen
Dat is letterlijk waar. Het "niets" in mijn beurs weerhoudt mij daar al jaren van :grin:
en gewoon ergens een sleepvlieger met sleepvliegtuig te huren die je omhoog trekt. Of een zelfstarter te kopen en die te stallen op een van de commerciële vliegvelden.
Dat levert volgens sommige draadjes hier geld op :cool:
Geen KNVvL lidmaatschap nodig, geen brevetkosten en geen keuringskosten, maar ik vraag me wel af of dat genoeg compensatie is :grin:
Herkenbaar probleem. Dat heb ik ook. Lid worden van een club is dan de enige optie.
Maar dan zul je op de koop moeten toenemen dat je te maken krijgt met clubbesturen en leden die mogelijk anders tegen zaken aankijken en beslissingen nemen waar je het niet mee eens bent.
Als je daar niet mee kunt leven dan moet je proberen om je invloed uit te oefenen binnen de mogelijkheden die er i.h.a. bij verenigingen zijn. Bijvoorbeeld via ledenvergaderingen of zelf proberen in het bestuur te komen meer invloed uit te oefenen. En dan zul je medestanders moeten krijgen binnen die club. Op een openbaar forum een club zwart maken lijkt mij eerder contraproductief. Dat wilde ik ermee zeggen.
Ik vind dit uiterst boeiend.

Een DDI en gezagvoerder neemt de beslissing om NIET te vliegen.
Die beslissing wordt door een ander clublid "niet op de koop toegenomen". :?
Vervolgens wendt dat clublid zijn bestuursrol aan om op schrille toon de beslissing te nemen om de instructeur de laan uit te jagen.
En DAN moet die instructeur zich bij die beslissing neerleggen?
Raar wereldje, die "zelfgereguleerde" Nederlandse zweefvliegerij.

En als nu eens alle clubleden zich voegen naar de kennelijke of uitdrukkelijke wil van het clubbestuur om massaal de Wet (die dan nog niet gedereguleerd is :hypo: ) én de Statuten te overtreden en om de hoofdregel van iedere vlieger die is neergelegd in JAR FCL 1.001 met voeten te treden?
Moet een individueel lid zich daar dan ook naar voegen? En moet een individueel lid dan "op de koop toenemen" dat hij of zij gedwongen wordt om misdrijf en/of overtredingen te begaan?
Hoe noem je dat soort organisaties?
Helpt dit misschien?
Misschien dat "Outlaw Glidingclubs" de nieuwe trent is?

Wanneer een club (en wat personages eromheen, zo ook een secretaris van de GEZC met zijn uitlatingen op de NZD 2011) een individuele instructeur zwartmaakt, dan mag die instructeur zich kennelijk niet revancheren?
Dus: aan clubs en aan clubbestuurders komt het recht toe een inividu zwart te maken en daarna mag het individu geen proces voeren (daarmee "schaadt hij de sport" en komt geen club meer binnen) en ook mag dat individu dan niet bekend maken hoe die club zich heeft misdragen tegenover dat individu (want dan heet het dat het individu de club zwartmaakt).

Raar wereldje, die "zelfgereguleerde" Nederlandse zweefvliegerij.
Het kan dan wel "zelfgereguleerd" zijn, "zelfreinigend vermogen" is ver te zoeken.

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door pro » 14 jun 2012, 13:54

JKMS1992 schreef: Eerlijk gezegd vermoed ik dat je postings hier niet helpen om met open armen te worden ontvangen.
En dan bedoel ik niet de inhoud van je postings, maar de toon waarop.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Dat klopt.

Wat betreft die "toon": zeg jij maar eens welke toonsoort jou bevalt en wat volgens jou "dé toon" zou moeten zijn waarop alle zweefvliegers met elkaar moeten communiceren.
Ik heb namelijk ook wat gepiep in mijn oor overgehouden aan nogal wat valse noten van wat forumposters en clubbestuurders of zo....

En inderdaad is er een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Dat verschil zit doorgaans in het verloop van tijd....
:wait:

De vraag is: wie heeft er baat bij dat tijdverloop.... :?

dick kemp
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:53

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door dick kemp » 14 jun 2012, 17:38

Jolanda, ga je nu ook al opgenomen telefoongesprekken letterlijk op dit forum zetten? Begrijp je nu echt niet dat je met dit soort acties alle krediet verspeelt en totaal niets bereikt?

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Integriteit in de zweefvliegsport

Bericht door pro » 14 jun 2012, 17:55

dick kemp schreef:Jolanda, ga je nu ook al opgenomen telefoongesprekken letterlijk op dit forum zetten? Begrijp je nu echt niet dat je met dit soort acties alle krediet verspeelt en totaal niets bereikt?
Krediet? Wat je niet hebt, kun je niet verspelen, toch?

Lief dat je zo begaan bent dat ík niets bereik; jammer dat je niet eerder constructief hebt bijgedragen :sad:

Plaats reactie