Lees verder...Lelystad Airport kan zich ontwikkelen tot een luchthaven met een capaciteit van 35.000 tot 45.000 vliegtuigbewegingen. Hiermee kan de luchthaven vanaf 2015 een deel van de groei op Schiphol overnemen. Dit staat in het advies van de Alderstafel Lelystad dat vandaag is overhandigd aan staatssecretaris Atsma (Infrastructuur en Milieu). Aan de Alderstafel Lelystad die in 2009 is opgericht zitten regionale en lokale overheden, de exploitant en regionale belangenvertegenwoordigers om de inpassing van de luchthavenontwikkeling te bespreken.
Atsma neemt advies toekomst Lelystad Airport in ontvangst
- Jan Ritsma
- Berichten: 2615
- Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20
Atsma neemt advies toekomst Lelystad Airport in ontvangst
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13
Re: Atsma neemt advies toekomst Lelystad Airport in ontvangs
Voor ons zweefvliegers is hier niet veel goeds van te verwachten
http://www.destadamersfoort.nl/_incs/am ... 44835.html
http://www.destentor.nl/regio/flevoland ... roeien.eceLELYSTAD - Lelystad Airport kan en wil groeien. De eerste stap is dat er vanaf 2015 25.000 vluchten kunnen vertrekken, met het voornemen om dit uit te breiden naar 45.000 vliegbewegingen vanaf 2020. De luchthaven kan zo een goede uitwijkbasis voor Schiphol worden, dat tegen haar grenzen aan zit.
http://www.destadamersfoort.nl/_incs/am ... 44835.html
Re: Atsma neemt advies toekomst Lelystad Airport in ontvangs
Voorlopig zijn er nog 2 andere problemen op te lossen:
1. De vernietiging vah het aanwijzingsbesluit
http://www.raadvanstate.nl/pers/persber ... age_id=181
2. Schiphol NV wil geen euro stoppen in Lelystad want dat kost ze meer dan het oplevert.
Ik ben het met je eens dat clubs als ZCNOP, ZC Flevo, GoZC en ACvZ door een mogelijke verlaging en/of uitbreiding van TMA's bedreigd worden als Lelystad ooit nog wat wordt. Hoe langer het duurt hoe beter want door de technologische vooruitgang in ATM systemen (verkeers"leiding" wordt dan verkeers"monitoring") in combinatie met het naar 18000ft verhogen (europa breed) van het Transition Altitude is er geen extra luchtruim nodig, sterker nog, komt er meer beschikbaar.
hier gaat het nu om: http://www.alderstafel.nl/uploads/2012/ ... htruim.pdf
Zijn er verkeervliegers/verkeerleiders die dit ook zo zien of zijn er nog meer alternatieven?
Uit de bijlage:
1. De vernietiging vah het aanwijzingsbesluit
http://www.raadvanstate.nl/pers/persber ... age_id=181
2. Schiphol NV wil geen euro stoppen in Lelystad want dat kost ze meer dan het oplevert.
Ik ben het met je eens dat clubs als ZCNOP, ZC Flevo, GoZC en ACvZ door een mogelijke verlaging en/of uitbreiding van TMA's bedreigd worden als Lelystad ooit nog wat wordt. Hoe langer het duurt hoe beter want door de technologische vooruitgang in ATM systemen (verkeers"leiding" wordt dan verkeers"monitoring") in combinatie met het naar 18000ft verhogen (europa breed) van het Transition Altitude is er geen extra luchtruim nodig, sterker nog, komt er meer beschikbaar.
hier gaat het nu om: http://www.alderstafel.nl/uploads/2012/ ... htruim.pdf
Zijn er verkeervliegers/verkeerleiders die dit ook zo zien of zijn er nog meer alternatieven?
Uit de bijlage:
Daar gaan we ze dus aan houden en zullen met name de opdrachtomschrijving goed moeten monitoren...Dit onderzoek beschrijft schetsmatige oplossingsrichtingen voor de
luchtzijdige inpassing van Lelystad gezocht. Om binnen de tijdlijnen en kaders van het proces
aan de Alderstafel Lelystad tot bruikbare initiële resultaten te komen, zijn diverse aspecten
buiten beschouwing gelaten. Deze aspecten, waaronder de afhandeling van het lokale VFR
verkeer op Lelystad, zweefvliegtuigbewegingen en parajumpingactiviteiten alsmede
verkeersstromen van/naar Rotterdam en Eindhoven hebben wel een wezenlijke invloed op het
ATM afhandelingsconcept en de daaruit voortvloeiende indeling en gebruik van het
Nederlandse luchtruim. In eventuele vervolgstappen richting de realisatie van een operationeel
Lelystad afhandelingsconcept is het daarom noodzakelijk om deze aspecten wel te adresseren en
de indeling en het gebruik van het complete Nederlandse luchtruim te beschouwen teneinde aan
de verwachte groei van luchtverkeer op Mainport Schiphol, de regiovelden, general aviation en
de toekomstige militaire luchtruimbehoeften te kunnen voldoen.