KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Van den Dam
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 mar 2010, 10:56

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Van den Dam » 14 mar 2012, 23:57

Guido vind zn eigen slim en lief :hilarius:

Kreeg bericht dat hij een grote intrigant is in de club die campagnes voert mensen wegpest en het bestuur gijzelt

De schat :frown:

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Sieb » 16 mar 2012, 19:13

pro schreef:
Ach ja, Sieb heeft het er over dat er met respect met elkaar moet worden omgegaan.
Zijn invulling van "respect" past, gezien ALLE FEITEN, perfect in het PROFIEL dat een Nederlands Zweefvlieger behoort te hebben om te kwalificeren als GOED CLUBLID

Respect volgens De Nederlandse Zweefvliegers en volgens Siebout Gooszen betekent dat (99%: mannelijke) bestuurders hun macht mogen misbruiken om anderen hun rechten te ontnemen of te verkrachten. Dat is:
OM ze te dwingen te vliegen op niet luchtwaardige kisten
OM ze te dwingen misdrijf te begaan
OM ze te dwingen kans op faillissement te lopen
OM ze te dwingen risico te lopen de dood van leerlingen en passagiers OP HUN GEWETEN te krijgen
OM ze te dwingen hun mond te houden over onfrisse zaakjes
Ik heb het onderstaande privebericht naar Pro gestuurd. Helaas mocht ik geen reactie ontvangen. Daarom plaats ik deze maar als openbaar bericht. Dan kan iedereen kennis nemen van mijn mening over deze persoonlijke beschuldigingen, door Pro aan mijn adres geuit, zonder dat zij daar daar enige vorm van bewijs voor heeft, zaken volledig uit de context worden getrokken en onterechte conclusies worden weergegeven zonder enige vorm van de door Pro zelf altijd vooropstaande procedure van "hoor en wederhoor".

Verstuurd: 12 maart 2012, 20:26
door Sieb

Beste Jolanda,

Ik vind het jammer dat je op het forum nu in de persoonlijke aanval gaat tegen mij. Ik deel wellicht zo nu en dan een speldeprik uit of geef mijn eigen mening maar dat moet kunnen volgens mij. Waarom doe je nu voorkomen of ik onder een hoedje speel met het bestuur van VCH? Ik heb er helemaal geen contact mee. Waar komt dat vandaan? Jij bent zelf degene die mij heeft gebeld om te vragen of die 21 nu eigenlijk wel verzekerd was. Ik heb je daarop naar eer en geweten geantwoord en je nog aangeraden om vooral een dialoog op te zoeken en niet de zaken op scherp te zetten. Dat jij voor een andere weg kiest of het VCH bestuur geen dialoog met je wil aangaan kan je mij toch niet kwalijk nemen?
Waar ik ook een probleem mee heb is dat je beweert dat ik persoonlijk de macht als bestuurder zou aanwenden, nee zelfs zou misbruiken, om leden dwingen dingen te doen die niet door de beugel kunnen. Hoe kom je erbij? Heb je voorbeelden waar ik dit beweer of zelfs in de praktijk breng? Waarom koppel je mijn naam aan absolute onwaarheden? Ik vind het nogal wat om iemand ongenuanceerd en zonder enige vorm van bewijs te beschuldigen van machtsmisbruik en het anderen onder dwang laten uitvoeren van zaken die onwettelijk zijn.
Je beschuldigt mij van het "snel" laten vetdrukken van verzekeringstechnische uitleg op zweefportaal. Ik heb daar helemaal niets aan gedaan of mee te maken. Heb je daar bewijs voor? Waar stoel jij deze bewering op? Ik ben zeer benieuwd want het komt niet van mij af maar het lijkt nu net of ik daar wel achter zou zitten. Echt onzin.
Misschien moet je overwegen om je posting nog wat te nuanceren of aan te passen aan de werkelijkheid of in ieder aangeven dat je het op een andere wijze had bedoeld te zeggen. Dat een reactie op een forum vaak onvolledig en vol emotie wordt gepost kan gebeuren maar gelukkig zit er een "wijzig button" op.

groet

Sieb

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door pro » 16 mar 2012, 20:12

Sieb schreef:
pro schreef:
Ach ja, Sieb heeft het er over dat er met respect met elkaar moet worden omgegaan.
Zijn invulling van "respect" past, gezien ALLE FEITEN, perfect in het PROFIEL dat een Nederlands Zweefvlieger behoort te hebben om te kwalificeren als GOED CLUBLID

Respect volgens De Nederlandse Zweefvliegers en volgens Siebout Gooszen betekent dat (99%: mannelijke) bestuurders hun macht mogen misbruiken om anderen hun rechten te ontnemen of te verkrachten. Dat is:
OM ze te dwingen te vliegen op niet luchtwaardige kisten
OM ze te dwingen misdrijf te begaan
OM ze te dwingen kans op faillissement te lopen
OM ze te dwingen risico te lopen de dood van leerlingen en passagiers OP HUN GEWETEN te krijgen
OM ze te dwingen hun mond te houden over onfrisse zaakjes
Ik heb het onderstaande privebericht naar Pro gestuurd. Helaas mocht ik geen reactie ontvangen. Daarom plaats ik deze maar als openbaar bericht. Dan kan iedereen kennis nemen van mijn mening over deze persoonlijke beschuldigingen, door Pro aan mijn adres geuit, zonder dat zij daar daar enige vorm van bewijs voor heeft, zaken volledig uit de context worden getrokken en onterechte conclusies worden weergegeven zonder enige vorm van de door Pro zelf altijd vooropstaande procedure van "hoor en wederhoor".

Verstuurd: 12 maart 2012, 20:26
door Sieb

Beste Jolanda,

Ik vind het jammer dat je op het forum nu in de persoonlijke aanval gaat tegen mij. Ik deel wellicht zo nu en dan een speldeprik uit of geef mijn eigen mening maar dat moet kunnen volgens mij. Waarom doe je nu voorkomen of ik onder een hoedje speel met het bestuur van VCH? Ik heb er helemaal geen contact mee. Waar komt dat vandaan? Jij bent zelf degene die mij heeft gebeld om te vragen of die 21 nu eigenlijk wel verzekerd was. Ik heb je daarop naar eer en geweten geantwoord en je nog aangeraden om vooral een dialoog op te zoeken en niet de zaken op scherp te zetten. Dat jij voor een andere weg kiest of het VCH bestuur geen dialoog met je wil aangaan kan je mij toch niet kwalijk nemen?
Waar ik ook een probleem mee heb is dat je beweert dat ik persoonlijk de macht als bestuurder zou aanwenden, nee zelfs zou misbruiken, om leden dwingen dingen te doen die niet door de beugel kunnen. Hoe kom je erbij? Heb je voorbeelden waar ik dit beweer of zelfs in de praktijk breng? Waarom koppel je mijn naam aan absolute onwaarheden? Ik vind het nogal wat om iemand ongenuanceerd en zonder enige vorm van bewijs te beschuldigen van machtsmisbruik en het anderen onder dwang laten uitvoeren van zaken die onwettelijk zijn.
Je beschuldigt mij van het "snel" laten vetdrukken van verzekeringstechnische uitleg op zweefportaal. Ik heb daar helemaal niets aan gedaan of mee te maken. Heb je daar bewijs voor? Waar stoel jij deze bewering op? Ik ben zeer benieuwd want het komt niet van mij af maar het lijkt nu net of ik daar wel achter zou zitten. Echt onzin.
Misschien moet je overwegen om je posting nog wat te nuanceren of aan te passen aan de werkelijkheid of in ieder aangeven dat je het op een andere wijze had bedoeld te zeggen. Dat een reactie op een forum vaak onvolledig en vol emotie wordt gepost kan gebeuren maar gelukkig zit er een "wijzig button" op.

groet

Sieb
hatsiekideee.... :wait:

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Ruud Holswilder » 16 mar 2012, 20:18

Deze discussie zou moeten gaan over integriteit en transparantie van bestuur, financiën en operatie binnen de NL zweefvliegsport.
Het verdient m.i. aanbeveling om een discussie over een dergelijk serieus onderwerp op een zakelijk niveau te voeren.
De discussie moet in ieder geval niet ontaarden in zwartmakerij, persoonlijke aanvallen en ruzie over en weer.

De titel van deze thread "KNVVL neemt het op voor belastingontduikers" dekt de lading in ieder geval niet en mede daardoor is op voorhand een serieuze discussie al niet meer mogelijk.
Daarom zou het beter zijn om deze discussie af te sluiten en een nieuwe te starten, waarin op zakelijk niveau wordt gediscussieerd over integriteit en transparantie.
Op de NZD2011 was dit één van de keuze onderwerpen tijdens de plenaire discussie, maar geen van de bestuursleden wou deze vondeling oprapen :?

Lonneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2011, 20:12

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Lonneke » 16 mar 2012, 21:42

Ik wil deze vondeling wel oprapen.
Misschien liever in een nieuwe draad.
Ga ik proberen...

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door l_steenbrink » 17 mar 2012, 09:09

Lonneke schreef:Ik wil deze vondeling wel oprapen.
Misschien liever in een nieuwe draad.
Ga ik proberen...
Dat zou niet verkeerd zijn.Waarom moeten mensen die kritiek durven te hebben op zweefvliegclub Hoogeveen tot de bodem toe afgebrand worden door (invloedrijke) clubleden. Waarom wordt Sieb zo ongenadig aangevallen terwijl hij met de hele zaak nauwelijks iets te maken heeft. Het gaat alleen nog maar op de man en niet over de problemen die aan de orde worden gesteld. Zijn er zo weinig steekhoudende argumenten dat het op deze manier moet?

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door pro » 18 mar 2012, 11:46

Ruud Holswilder schreef:Deze discussie zou moeten gaan over integriteit en transparantie van bestuur, financiën en operatie binnen de NL zweefvliegsport.
Het verdient m.i. aanbeveling om een discussie over een dergelijk serieus onderwerp op een zakelijk niveau te voeren.
De discussie moet in ieder geval niet ontaarden in zwartmakerij, persoonlijke aanvallen en ruzie over en weer.

De titel van deze thread "KNVVL neemt het op voor belastingontduikers" dekt de lading in ieder geval niet en mede daardoor is op voorhand een serieuze discussie al niet meer mogelijk.
Daarom zou het beter zijn om deze discussie af te sluiten en een nieuwe te starten, waarin op zakelijk niveau wordt gediscussieerd over integriteit en transparantie.
Op de NZD2011 was dit één van de keuze onderwerpen tijdens de plenaire discussie, maar geen van de bestuursleden wou deze vondeling oprapen :?
Mijns inziens verdient het aanbeveling dat de hele sport op korte termijn bereikt dat een volstrekt onrechtmatig en nietig "geroyeerd" instructeur wordt gerehabiliteerd, passende schadevergoeding ontvangt en kan vliegen waar ze wil.

Praten is leuk, maar mooie woorden die niet gesteund worden door feiten en daden, zijn als vergif.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Ruud Holswilder » 18 mar 2012, 21:32

pro schreef: Mijns inziens verdient het aanbeveling dat de hele sport op korte termijn bereikt dat een volstrekt onrechtmatig en nietig "geroyeerd" instructeur wordt gerehabiliteerd, passende schadevergoeding ontvangt
Dit betreft een geschil tussen de instructeur en de vliegclub; niet "de hele sport".
pro schreef: en kan vliegen waar ze wil
De harde realiteit laat zien dat veel vliegclubs ballotage toepassen bij de aanname van nieuwe leden.

BartGeurts
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2009, 15:48

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door BartGeurts » 19 mar 2012, 09:01

pro schreef:
Ruud Holswilder schreef:Deze discussie zou moeten gaan over integriteit en transparantie van bestuur, financiën en operatie binnen de NL zweefvliegsport.
Het verdient m.i. aanbeveling om een discussie over een dergelijk serieus onderwerp op een zakelijk niveau te voeren.
De discussie moet in ieder geval niet ontaarden in zwartmakerij, persoonlijke aanvallen en ruzie over en weer.

De titel van deze thread "KNVVL neemt het op voor belastingontduikers" dekt de lading in ieder geval niet en mede daardoor is op voorhand een serieuze discussie al niet meer mogelijk.
Daarom zou het beter zijn om deze discussie af te sluiten en een nieuwe te starten, waarin op zakelijk niveau wordt gediscussieerd over integriteit en transparantie.
Op de NZD2011 was dit één van de keuze onderwerpen tijdens de plenaire discussie, maar geen van de bestuursleden wou deze vondeling oprapen :?
Mijns inziens verdient het aanbeveling dat de hele sport op korte termijn bereikt dat een volstrekt onrechtmatig en nietig "geroyeerd" instructeur wordt gerehabiliteerd, passende schadevergoeding ontvangt en kan vliegen waar ze wil.

Praten is leuk, maar mooie woorden die niet gesteund worden door feiten en daden, zijn als vergif.

Stel nou dat iedereen in die dit forum leest het met je eens is... dan nog lijkt de kans dat je gerehabiliteerd wordt klein (als niet 0,0). Om nog maar niet te spreken over een schade vergoeding - want wat is de prijs van een gekrenkt ego?

Mijn zoon is nog maar een jong ventje maar begint door te krijgen dat gelijk hebben iets anders is dan gelijk krijgen.

Tenslotte nog de vergelijking met de misbruik zaak: creatief, maar gezien de ernst van 't een en 't ander lijkt me dit niet heel erg op z'n plaats. Naar mijn mening draagt dit bij aan het beeld dat je een beetje wereldvreemd moet zijn om een zaak waarin lichamelijk letsel/verminking en alle gevolgen van dien te gaan vergelijken met het niet meer kunnen uitvoeren van een hobby. Want een hobby... daar hebben we het hier toch over.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Jan Ritsma » 19 mar 2012, 11:23

Ruud Holswilder schreef:De harde realiteit laat zien dat veel vliegclubs ballotage toepassen bij de aanname van nieuwe leden.
Laatst deed ik mee met een ééndagswedstrijd en liep toevallig langs het prikbord in het clubgebouw. Daar hingen twee grote portretfoto's van twee jonge mannen. De bijgevoegde tekst kwam er op neer, dat iedereen die die mensen kende en iets negatiefs over hen te melden had, zich zo snel mogelijk bij het bestuur moets melden want over een week was het te laat en waren ze lid!!

We moeten ons afvragen of dit soort Kafka achtige toestanden nog wel van deze tijd zijn.
Bij de erkenning van een zweefvliegclub zou de KNVvL minimaal kunnen eisen dat er een doorzichtig aannamebeleid gevoerd wordt, met een deugdelijke beroepsmogelijkheid bij de KNVvL. Op de huidige manier kunnen een paar lui met dubieuze gegevens of persoonlijke rancune iemand het zweevliegen in Nederland onmogelijk maken.

Plaats reactie