KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door pro » 10 mar 2012, 20:22

Sieb schreef:wat een frustratie allemaal......................

zeilen is ook een leuke hobby!
Wat een bende met de veiligheid bij Vliegclub Hoogeveen en wat een gebrek aan corrigerend vermogen bij de KNVVL!!

Wat een hypocriete vertoning die Nederlandse Zweefvliegsport: allemaal de mond vol van veiligheid, maar je bent pas "een goed clublid" als je misdrijf wilt plegen en wilt frauderen, bedreigen en oplichten.

Toch een geruststelling voor ouders van jeugd, passagiers, aanstaande leerlingen bij Vliegclub Hoogeveen: de enige instructeur die een SCHROOTKIST liet staan, is weggepest.
De andere instructeurs zijn ALLEMAAL bereid jullie kinderen onverzekerd op doodskisten te laten rondvliegen.

SAFETY MANAGMENT ten voeten uit!

Misschien kan de jury van Mensen voor de Cijfers nog een goede operational auditor vinden voor Vliegclub Hoogeveen die daar het RISK management gaat doen :hypo:

Misschien kunnen ze 240 starts op schroot vóór de (juridische) veiligheid van de leden wel nomineren voor het onderdeel "moraliteit en integriteit"

wijsbrand
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:42

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door wijsbrand » 10 mar 2012, 22:20

Dat een vrouw in de overgang heel rare dingen kan doen is bekend maar jij maakt het wel erg bont mevrouw Pronk,dacht trouwens dat jij die tijd al jaren gepasseerd was,maar ja iedereen kan zich verkijken op een uiterlijk!!
Het is wel erg triest dat Biddinghuizen,Terlet,Teuge en nu Hoogeveen niet naar je heel goede adviezen willen luisteren en zich allemaal laten afglijden naar HEL en VERDOEMENIS.
Salland wou zelfs de deur niet voor jou open doen nadat jij had aangeklopt! In en in triest mevrouw Pronk.
Wij als zweefvliegend Nederland gaan helemaal naar de kl......,ondanks al jou verwoede pogingen om ons daarvoor tebehoeden.
En nu het mooie weer aankomt en jij nog geen club hebt die een kist beschikbaar steld om weer je verre tochten tegaan maken,ja dan blijft er weinig anders over om weer oorlogje tegaan voeren op dit forum!
Misschien is er nog een club in Nederland die jou met open armen wil ontvangen mevrouw Pronk,wij kunnen dan al precies voorspellen wat er dan gaat gebeuren!!!
Hoop dat je gauw door je overgang heen bent en dat je een beetje tot rust mag komen.
De medicijnman!
Uch,uche
:bye:

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door pro » 10 mar 2012, 23:33

wijsbrand schreef:Dat een vrouw in de overgang heel rare dingen kan doen is bekend maar jij maakt het wel erg bont mevrouw Pronk,dacht trouwens dat jij die tijd al jaren gepasseerd was,maar ja iedereen kan zich verkijken op een uiterlijk!!
Het is wel erg triest dat Biddinghuizen,Terlet,Teuge en nu Hoogeveen niet naar je heel goede adviezen willen luisteren en zich allemaal laten afglijden naar HEL en VERDOEMENIS.
Salland wou zelfs de deur niet voor jou open doen nadat jij had aangeklopt! In en in triest mevrouw Pronk.
Wij als zweefvliegend Nederland gaan helemaal naar de kl......,ondanks al jou verwoede pogingen om ons daarvoor tebehoeden.
En nu het mooie weer aankomt en jij nog geen club hebt die een kist beschikbaar steld om weer je verre tochten tegaan maken,ja dan blijft er weinig anders over om weer oorlogje tegaan voeren op dit forum!
Misschien is er nog een club in Nederland die jou met open armen wil ontvangen mevrouw Pronk,wij kunnen dan al precies voorspellen wat er dan gaat gebeuren!!!
Hoop dat je gauw door je overgang heen bent en dat je een beetje tot rust mag komen.
De medicijnman!
Uch,uche
:bye:
Hahahaha, die Wijsneus toch.
Aan zo'n posting valt niets meer toe te voegen:
De Nederlandse Zweefvliegsport wordt beheerst door een uiterst vrouwonvriendelijke macho-cultuur
Beter dan jij het schrijft, had ik het niet kunnen doen :!:

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Sieb » 11 mar 2012, 09:43

pro schreef: De Nederlandse Zweefvliegsport wordt beheerst door een uiterst vrouwonvriendelijke macho-cultuur
Nou daar denken deze dames vast wel wat genauanceerder over (of ze voelen zich er erg thuis). De spiegels bij de IKEA zijn trouwens in de aanbieding...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sieb op 12 mar 2012, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door vanzomeren » 11 mar 2012, 10:11

Sieb schreef:
pro schreef: De Nederlandse Zweefvliegsport wordt beheerst door een uiterst vrouwonvriendelijke macho-cultuur
Nou daar denken deze dames vast wel wat genauanceerder over (of ze voelen zich er erg thuis). De speigels bij de IKEA zijn trouwens in de aanbieding...
Hoeveel van deze vrouwen zijn zweefvlieginstructeur met een aantal Nederlandse records op hun naam?
Waarom zijn vrouwen in de zweefvliegerij zwaar in de minderheid?
De problemen ontstaan vaak pas als vrouwen zich met mannen kunnen en willen meten.

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Sieb » 12 mar 2012, 00:23

vanzomeren schreef: Hoeveel van deze vrouwen zijn zweefvlieginsstructeur met een aantal Nederlandse records op hun naam?
Waarom zijn vrouwen in de zweefvliegerij zwaar in de minderheid?
Ik zou zeggen: vraag ze zelf naar de antwoorden.

De antwoorden zijn echter in mijn ogen onbelangrijk. Het gaat hier niet over mannen of vrouwen, rassen, religie, wedstrijdvliegers, lokale vliegers, prestaties, etc. Of je voelt je thuis in het zweefvliegwereldje of niet. Zo ja, prima zo nee ga dan een ander wereldje of hobby zoeken. Het belangrijkste is dat er met respect met elkaar kan worden omgegaan. En dat gebeurt in 99% van de gevallen. Tussen de 4000 zweefvliegers zitten er natuurlijk ook wat rotte appels en zure pruimen maar daar is niets bijzonders aan. Hoort er ook bij.

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door vanzomeren » 12 mar 2012, 08:57

Sieb schreef:
vanzomeren schreef: Hoeveel van deze vrouwen zijn zweefvlieginsstructeur met een aantal Nederlandse records op hun naam?
Waarom zijn vrouwen in de zweefvliegerij zwaar in de minderheid?
Ik zou zeggen: vraag ze zelf naar de antwoorden.

De antwoorden zijn echter in mijn ogen onbelangrijk. Het gaat hier niet over mannen of vrouwen, rassen, religie, wedstrijdvliegers, lokale vliegers, prestaties, etc. Of je voelt je thuis in het zweefvliegwereldje of niet. Zo ja, prima zo nee ga dan een ander wereldje of hobby zoeken. Het belangrijkste is dat er met respect met elkaar kan worden omgegaan. En dat gebeurt in 99% van de gevallen. Tussen de 4000 zweefvliegers zitten er natuurlijk ook wat rotte appels en zure pruimen maar daar is niets bijzonders aan. Hoort er ook bij.
Verbazingwekkend antwoord. Het gaat juist wel over mannen/vrouwen. Als ik hoor hoe er over vrouwen in de club wordt gesproken waan ik me soms in de middeleeuwen. Je hoeft alleen maar in dit draadje enkele stappen omhoog te gaan om uit te komen bij een verhaal van ene Wijsbrand. Dat is meer regel dan uitzondering. Moeten we na dat verhaal nog over respect praten?
Als vrouw moet je een fikse doorzetter zijn met veel ambitie om iets te bereiken in de zweefvliegerij. Dat zijn eigenschappen die meestal niet erg gewaardeerd worden door haantjes.

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door pro » 12 mar 2012, 10:08

vanzomeren schreef:
Sieb schreef:
vanzomeren schreef: Hoeveel van deze vrouwen zijn zweefvlieginsstructeur met een aantal Nederlandse records op hun naam?
Waarom zijn vrouwen in de zweefvliegerij zwaar in de minderheid?
Ik zou zeggen: vraag ze zelf naar de antwoorden.

De antwoorden zijn echter in mijn ogen onbelangrijk. Het gaat hier niet over mannen of vrouwen, rassen, religie, wedstrijdvliegers, lokale vliegers, prestaties, etc. Of je voelt je thuis in het zweefvliegwereldje of niet. Zo ja, prima zo nee ga dan een ander wereldje of hobby zoeken. Het belangrijkste is dat er met respect met elkaar kan worden omgegaan. En dat gebeurt in 99% van de gevallen. Tussen de 4000 zweefvliegers zitten er natuurlijk ook wat rotte appels en zure pruimen maar daar is niets bijzonders aan. Hoort er ook bij.
Verbazingwekkend antwoord. Het gaat juist wel over mannen/vrouwen. Als ik hoor hoe er over vrouwen in de club wordt gesproken waan ik me soms in de middeleeuwen. Je hoeft alleen maar in dit draadje enkele stappen omhoog te gaan om uit te komen bij een verhaal van ene Wijsbrand. Dat is meer regel dan uitzondering. Moeten we na dat verhaal nog over respect praten?
Als vrouw moet je een fikse doorzetter zijn met veel ambitie om iets te bereiken in de zweefvliegerij. Dat zijn eigenschappen die meestal niet erg gewaardeerd worden door haantjes.
Ach ja, Sieb heeft het er over dat er met respect met elkaar moet worden omgegaan.
Zijn invulling van "respect" past, gezien ALLE FEITEN, perfect in het PROFIEL dat een Nederlands Zweefvlieger behoort te hebben om te kwalificeren als GOED CLUBLID

Respect volgens De Nederlandse Zweefvliegers en volgens Siebout Gooszen betekent dat (99%: mannelijke) bestuurders hun macht mogen misbruiken om anderen hun rechten te ontnemen of te verkrachten. Dat is:
OM ze te dwingen te vliegen op niet luchtwaardige kisten
OM ze te dwingen misdrijf te begaan
OM ze te dwingen kans op faillissement te lopen
OM ze te dwingen risico te lopen de dood van leerlingen en passagiers OP HUN GEWETEN te krijgen
OM ze te dwingen hun mond te houden over onfrisse zaakjes

Waaruit bestaat de dwang dan? UIt spierballentaal en dreiging met excommunicatie. Die laatste volgde in dit geval binnen 24 uur.... :!:

Dus: zodra je in de Nederlandse Zweefvliegsport als clublid voor je (burger)rechten opkomt, is dát feit alleen al reden om afgestempeld te worden als "deloyaal clublid" en reden tot ontzetting en excommunicatie.

Je recht (en lijf en -club-leden) beschermen, wordt geduid als "om je heen meppen". :frown:

Feit is, dat op een enkel besluit niet te vliegen op een enkel vliegtuig (ja, de Nederlandse Zweefvliegsport heeft er een nieuwe regel bij: VERPLICHT VLIEGEN!!!) HET BESTUUR der VLIEGCLUB HOOGEVEEN ONMIDDELLIJK om zich heen mepte. Tenminste: directe ontzetting uit functie is dacht ik niet: een respectvolle dialoog :hypo: .

Maar dát disrespect wordt wel weggepoetst hoor.

Zoals gezegd: The Old Boys Network. jongens onder mekaar dekken elkaar :bah:

Als ik mijn kinderen bij zo'n club of in zo'n "sport"cultuur zou moeten achterlaten...... :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Ronald
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2011, 13:39

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Ronald » 12 mar 2012, 11:04

Uit het repertoire van Jules Deelder

Een jager komt in een jagerswinkel, hij koopt een groot geweer. Met zijn geweer op zak gaat hij het bos in en ziet een beer, dus die jager pakt vlug zijn geweer en schiet op die beer. Door het schot is er een grote stofwolk ontstaan, en als die is weg getrokken ziet de jager niks. Plotseling word hij op zijn schouder getikt, het de de beer en die zegt:"Als je wilt blijven leven moet je me pijpen."
Nou, die man wil nog blijven leven dus hij doet het.
De volgende dag gaat hij weer naar de winkel en koopt een nog groter geweer dan de dag ervoor. Hij gaat weer naar het bos en ziet de beer weer, dus hij schiet nog een keer op die beer, weer een stofwolk en als die is opgetrokken is de beer weer weg, en de man krijgt weer een tik op zijn schouder, hij draait om en ziet de beer weer, en die vraagt weer hetzelfde.
Zo gaat het een paar dagen lang totdat de man een idee heeft. Hij koopt het allergrootste geweer dat de jagerswinkel heeft en gaat naar het bos, hij ziet de beer weer en weer een stofwolk, de man draait zich meteen al om en ziet de beer staan.
Zegt die beer:

"Jij komt hier helemaal niet om te jagen"

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door pro » 12 mar 2012, 12:29

Ronald schreef:Uit het repertoire van Jules Deelder

Een jager komt in een jagerswinkel, hij koopt een groot geweer. Met zijn geweer op zak gaat hij het bos in en ziet een beer, dus die jager pakt vlug zijn geweer en schiet op die beer. Door het schot is er een grote stofwolk ontstaan, en als die is weg getrokken ziet de jager niks. Plotseling word hij op zijn schouder getikt, het de de beer en die zegt:"Als je wilt blijven leven moet je me pijpen."
Nou, die man wil nog blijven leven dus hij doet het.
De volgende dag gaat hij weer naar de winkel en koopt een nog groter geweer dan de dag ervoor. Hij gaat weer naar het bos en ziet de beer weer, dus hij schiet nog een keer op die beer, weer een stofwolk en als die is opgetrokken is de beer weer weg, en de man krijgt weer een tik op zijn schouder, hij draait om en ziet de beer weer, en die vraagt weer hetzelfde.
Zo gaat het een paar dagen lang totdat de man een idee heeft. Hij koopt het allergrootste geweer dat de jagerswinkel heeft en gaat naar het bos, hij ziet de beer weer en weer een stofwolk, de man draait zich meteen al om en ziet de beer staan.
Zegt die beer:

"Jij komt hier helemaal niet om te jagen"
.
Laatst gewijzigd door pro op 12 mar 2012, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie