KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door pro » 19 mar 2012, 12:25

Ruud Holswilder schreef:
pro schreef: Mijns inziens verdient het aanbeveling dat de hele sport op korte termijn bereikt dat een volstrekt onrechtmatig en nietig "geroyeerd" instructeur wordt gerehabiliteerd, passende schadevergoeding ontvangt
Dit betreft een geschil tussen de instructeur en de vliegclub; niet "de hele sport".
pro schreef: en kan vliegen waar ze wil
De harde realiteit laat zien dat veel vliegclubs ballotage toepassen bij de aanname van nieuwe leden.
Het eerste: Dat is een klassieke methode om "een probleem" te "isoleren, te controleren en te bewaken"..... :ai:
Werd bij de SZTin 2003 ook gepoogd.... :hypo:

Het tweede:
Ballotage is een chique woord voor kruipende smaad en laster en belediging.

Voorbeeld:

In 2010 berichtte een bestuurslid van Aero Club Salland ( tevens lid van ABZ van de KNVVL als ik het wel heb), dat de toegang tot Aero Club Salland was geweigerd: "geen goed clublid" (zonder verdere motivering....).

Enkele dagen terug plaatste een ACS-lid op het KNVVL-zweefvliegforum een post waarin -kort gezegd- belastingontduikers hulde werd toegeroepen. Eerder in die forumdraad beschimpte hij Onze Minister van Financiën tot maffia.
Dat ACS-lid is dus lid van de club die het etiket "goed clublid" bedacht had.
Kennelijk ben je dus een goed clublid als je Minister De Jager tot maffia uitmaakt en hulde toejuicht aan belastingontduikers.
De post werd niet door de KNVVL-webmaster verwijderd. :twisted:

Ook wat betreft het plegen van subsidiefraude heerst een een rare moraal: het schijnt dat iemand die onderzoek doet naar fraude een grotere crimineel is dan degene die fraudeert :frown: .

Kortom. Het adagium in De Nederlandse Zweefvliegsport is: hulde aan criminelen.
En wie dwars ligt, wordt zelf tot crimineel gemaakt.
Onder andere via de kruipende lasterroutes tussen clubbesturen, ook wel "ballotage" genoemd.

Als via "de ballotage" van clubs (en de wandelgangen van bijvoorbeeld NZD) de criminele gedragingen van "collega-bestuurders" van andere clubs worden gesteund, dan hebben we het niet meer over een "geschil tussen een club en een instructeur", maar over een sportbreed cultuurprobleem.

De kern daarvan is dat MACHT gaat boven Recht.

Daarom heeft Bart Geurts ook groot gelijk: er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Dat is tevens erkenning dat degenen die geen gelijk hebben, het wél wordt gegeven. :? :eek:

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Ruud Holswilder » 19 mar 2012, 15:29

Ten eerste: Als er sprake is van een geschil tussen een clublid en een zweefvliegclub, dan dien je het geschil eerst op dat niveau te behandelen. Kom je er daar niet uit, dan heb je de mogelijkheid om het geschil uit te vechten voor de rechter.
Dat heeft niks te maken met het isoleren, controle of bewaken van een probleem.

Ten tweede: Ballotage wordt bij nagenoeg alle verenigingen toegepast. Het zou goed zijn als iedere vereniging daarvoor een ballotage-commissie instelt, die volgens een transparante procedure werkt. Daarnaast dient er een beroepsmogelijkheid te zijn.
Laatst gewijzigd door Ruud Holswilder op 19 mar 2012, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

lowy
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:21

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door lowy » 19 mar 2012, 15:53

Afbeelding
Je vroeg om een bezemsteel met papieren een aantal berichten terug Jolanda!
Ik heb er één gevonden!!!
Laatst gewijzigd door lowy op 19 mar 2012, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Ruud Holswilder » 19 mar 2012, 17:06

lowy schreef: Je vroeg om een bezemsteel met papieren Jolanda!
Ik heb er één gevonden!!!
Het is nu goed weer voor overland,hoef je je niet uit te leven op dit forum.
Waag ik een poging om deze zaak een beetje uit de persoonlijke sfeer te trekken en dan plaats je deze reactie...
Ook Jij zou er goed aan doen om deze discussie op een meer zakelijk niveau te voeren.

lowy
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:21

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door lowy » 19 mar 2012, 18:53

Je hebt gelijk,ga ik doen.
Mooie foto!!!
Gr,
lowy
:)

Henk Poepjes

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Henk Poepjes » 20 mar 2012, 07:54

Ruud Holswilder schreef:
lowy schreef: Je vroeg om een bezemsteel met papieren Jolanda!
Ik heb er één gevonden!!!
Het is nu goed weer voor overland,hoef je je niet uit te leven op dit forum.
Waag ik een poging om deze zaak een beetje uit de persoonlijke sfeer te trekken en dan plaats je deze reactie...
Ook Jij zou er goed aan doen om deze discussie op een meer zakelijk niveau te voeren.
Van het ene uiterste in het andere uiterste Ruud.
Eerst zeggen dat je het uit de persoonlijke sfeer wilt trekken en vervolgens in dezelfde posting een foto van iemand plaatsen. :bah:

Zelfs mensen waarvan je enig niveau verwacht, zorgen voor verloedering van dit forum.

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door vanzomeren » 20 mar 2012, 08:34

@Henk, van jou verwacht gelukkig niemand enig niveau, dus kan je niet tegenvallen.

Wat mij verbaast is dat Gezienus Lowijs zo overduidelijk aanwezig is in de anti Jolanda lobby op Hoogeveen.
Wat mij verbaast is dat Gezienus tot de laatste snik het SZT bestuur is blijven steunen. Ook toen al erg duidelijk was dat dit bestuur ten koste van alles richting afgrond spurte en het met de regels niet zo nauw nam.
Wat mij van Gezienus verbaast is dat hij lid is van de VBSV.
Je zou uit deze gegevens kunnen denken dat de kruistocht van de SZT tegen Jolanda, op Hoogeveen wordt voortgezet door SZT aanhangers. Gezienus had ik meer wijsheid toegeschreven.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door Ruud Holswilder » 20 mar 2012, 08:46

Henk Poepjes schreef: Van het ene uiterste in het andere uiterste Ruud.
Eerst zeggen dat je het uit de persoonlijke sfeer wilt trekken en vervolgens in dezelfde posting een foto van iemand plaatsen. :bah:
Zelfs mensen waarvan je enig niveau verwacht, zorgen voor verloedering van dit forum.
Er is niks mis met het plaatsen van een link naar een mooie foto van het doorleefde hoofd van de persoon achter het pseudoniem Lowy, die ik destijds als één van de betere SZT-ddi's op Terlet beschouwde.

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: KNVVL neemt het op voor belastingontduikers

Bericht door pro » 20 mar 2012, 13:23

vanzomeren schreef:
Wat mij verbaast is dat Gezienus Lowijs zo overduidelijk aanwezig is in de anti Jolanda lobby op Hoogeveen.
Wat mij verbaast is dat Gezienus tot de laatste snik het SZT bestuur is blijven steunen. Ook toen al erg duidelijk was dat dit bestuur ten koste van alles richting afgrond spurte en het met de regels niet zo nauw nam.
Wat mij van Gezienus verbaast is dat hij lid is van de VBSV.
Je zou uit deze gegevens kunnen denken dat de kruistocht van de SZT tegen Jolanda, op Hoogeveen wordt voortgezet door SZT aanhangers. Gezienus had ik meer wijsheid toegeschreven.
Geheel correct.
er is een jarenlange kruipende smaad- en lastercampgne gevoerd vanuit de SZT.

Gezinus heeft daarin een belangrijke rol gespeeld

Meer daarover en over meer: even geduld svp.

Plaats reactie