Rechtszaken SZT -SNZT

Henk Poepjes

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door Henk Poepjes » 07 feb 2012, 12:59

Jan Ritsma schreef:Mooi dat Ruud voor ons allen de tijd heeft genomen om de zitting te volgen en ons daarvan op de hoogte te houden :bloemen:
Ik neem aan dat je met 'ons' de mensen van zweefportaal bedoelt? Want daar heeft Peter het bericht nl vandaan.
Ruud kan het toch ook wel zelf hier posten, of post Ruud hier niets meer? Er vallen er wel veel af hier moet ik zeggen....
Ik niet hoor....

Groeten Henk.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door Jan Ritsma » 07 feb 2012, 13:12

Een andere aanwezige schrijft mij vandaag:
weer 2,5 uur in een rechtszaal zonder verwarming.
Ik weet nu dat er 400 leerling zweefvliegers op Terlet niet meer kunnen vliegen, dat er van de 600 zweefvliegers op Terlet er 400 niet meer hun hobby kunnen uitoefenen enz...
En dat de SNZT eigenlijk niet weet hoe verder. Ze hebben constant getracht tot overeenstemming te komen hadden zelfs geld om de bank te betalen etc etc ..Maar van de zijde van het SNZT alleen maar njet njet njet.
Ik verbaas me er over hoe je zaken kunt verdraaien en zo voorstellen dat je bijna medelijden met ze krijgt.
Of de rechter daar ook intrapt??? Er werden geen vragen gesteld door de rechters.
Uitspraak 20 maart of zoveel eerder.
Een onverwarmde rechtszaal lijkt me bij deze buitentemperaturen niet prettig.
Geen wonder dat de rechters niets vroegen. Die hebben uit de ingediende stukken waarschijnlijk al lang hun conclusies getrokken en zagen geen reden door vragen de zitting te verlengen en het risico te lopen dood te vriezen :)

Nu de advocaat van de SNZT aanstuurt op misbruik van procesrecht vind ik het steeds onbegrijpelijker worden dat Paul Michel de Grood, die als bestuurslid van de failliete SZT verantwoordelijk is voor deze poppenkast, nog steeds door het afdelingsbestuur van de KNVvL als lid van haar adviescommissie geduld wordt. Maar goed, de terreinknecht van de SZT die bij zo vele onverkwikkelijke zaakjes betrokken was, schijnt instructie bij de zweefvliegclub Flevo te geven. Alles is mogelijk zullen we maar zeggen.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door Ruud Holswilder » 07 feb 2012, 13:48

Henk Poepjes schreef: Ik neem aan dat je met 'ons' de mensen van zweefportaal bedoelt? Want daar heeft Peter het bericht nl vandaan.
Ruud kan het toch ook wel zelf hier posten, of post Ruud hier niets meer? Er vallen er wel veel af hier moet ik zeggen....
Ik niet hoor....
Ik heb er geen enkel probleem mee dat mijn verslag op het openbare gedeelte van zweefportaal via een copy/paste ook op dit forum is beland.
Hoe meer mensen kennis kunnen nemen van die poppenkast, hoe beter.

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door vanzomeren » 08 feb 2012, 18:06

Jan Ritsma schreef:Maar goed, de terreinknecht van de SZT die bij zo vele onverkwikkelijke zaakjes betrokken was, schijnt instructie bij de zweefvliegclub Flevo te geven. Alles is mogelijk zullen we maar zeggen.
Ik geloof er niets van. Ik ben redelijk bekend met de zweefvliegclub Flevo en kan mij niet voorstellen dat ze deze parvenu nog in de functie van instructeur handhaven. Weet je zeker dat Hageman daar nog instructie geeft?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door Jan Ritsma » 08 feb 2012, 19:41

Nou, in de winter vliegen ze niet....
Maar voor de zekerheid heb ik het nog even nagevraagd bij een Flevolid en die vertelde me dat Hageman tot nu toe als gastinstructeur op de lijst staat en in 2011 enkele keren geweest is. Hij is geen lid. Verder betijfelt mijn informant dat hij nog komt in 2012, maar zekerheid daarover had hij niet.

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door vanzomeren » 09 feb 2012, 15:19

Jan Ritsma schreef:Nou, in de winter vliegen ze niet....
Maar voor de zekerheid heb ik het nog even nagevraagd bij een Flevolid en die vertelde me dat Hageman tot nu toe als gastinstructeur op de lijst staat en in 2011 enkele keren geweest is. Hij is geen lid. Verder betijfelt mijn informant dat hij nog komt in 2012, maar zekerheid daarover had hij niet.
Dat is dan op incidentele basis, wat mij overigens niet minder verbaast.

eduard
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 okt 2009, 13:06

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door eduard » 23 feb 2012, 19:08

23 februari, geen uitspraak? Of krijgen we nog een vervolg in de soap?

Gebruikersavatar
Grietje Wansink
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mei 2010, 13:11

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door Grietje Wansink » 24 feb 2012, 04:07

ik meen me te herinneren uitspraak in maart.

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door vanzomeren » 24 feb 2012, 10:21

Grietje Wansink schreef:ik meen me te herinneren uitspraak in maart.
Die datum hoort bij de procedure tegen de KNVVL en de SNZT. De SZT wil nog steeds twee door hen aangewezen bestuurders in het bestuur van de SNZT duwen.

Op 22 februari zou er een uitspraak zijn in het geding van de SZT tegen de curator. Met dat geding wil de SZT de volgorde van begunstiging van de schuldeisers veranderen. De SZT wil niet dat de SNZT eerste begunstigde is bij de verkoop van de DG 500 waar de SNZT een pandrecht op had.

Zo heb ik het tenminste begrepen :cool:

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Rechtszaken SZT -SNZT

Bericht door Ruud Holswilder » 24 feb 2012, 10:26

eduard schreef:23 februari, geen uitspraak? Of krijgen we nog een vervolg in de soap?
Volgens het bericht van Frank Olijslagers was er op 1 februari een hoorzitting over het beroep dat SZT had aangetekend tegen de handelwijze van de curator. En beslissing over dit beroep zou op 22 februari worden bekend gemaakt.
Voor details zie paragraaf 5.4 van het openbaar faillissementsverslag. Indien die beslissing het SZT-bestuur onwelgevallig is, dan zouden er wel weer eens een hele rits procedures kunnen volgen over dit onderwerp.

Op 20 maart wordt het arrest bekend gemaakt inzake het hoger beroep wat het SZT-bestuur had ingesteld tegen de uitspraak van het kort geding inzake de bestuurskwestie.
Of de soap daarna ten einde is?
Als de SZT gelijk krijgt, dan krijg je een volledig onwerkbare situatie in het SNZT-bestuur, waarin 2 marionetten namens een failliete stichting als bestuursleden worden gedropt.
Als de SZT ongelijk krijgt, dan ligt er nog de weg open naar de HR, waar van Galen ook mag procederen.

De kostenteller van de juridische procedures staat inmiddels ruim boven de zeventigduizend euro aan de kant van de SNZT.

Plaats reactie