Zweefvliegclub

Hans Wilgenburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:36

Zweefvliegclub

Bericht door Hans Wilgenburg » 02 jan 2012, 17:19

Hallo iedereen, via google vond ik dit forum en heb veel gelezen. Ik wil graag zweefvliegen leren en heb begrepen dat je dan lid moet worden van een zweefvliegclub. Omdat ik in Meppel woon komt Hoogeveen voor mij het beste uit, maar omdat ik liever geen lid wordt van een club met interne ruzie, wil ik vragen of jullie mij een vereniging kunnen aanbevelen.
Bedankt alvast
Hans

member-only
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2009, 09:48

Re: Zweefvliegclub

Bericht door member-only » 02 jan 2012, 17:45

Hallo Hans,

Op KLIK staat een mooi kaartje met alle zweefvliegclubs.

Biddinghuizen lijkt vanuit Meppel ook een goede optie?

Groeten

Kloppertjes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2009, 17:26

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Kloppertjes » 02 jan 2012, 17:57

Maak je niet te druk om de heisa op dit forum. Ik zou aanraden om gewoon een keertje te gaan kijken bij Hoogeveen en kennis te maken met de mensen daar.

Harry J
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2009, 18:10

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Harry J » 02 jan 2012, 20:31

Hallo Hans,
Inderdaad, gewoon even gaan kijken bij Hoogeveen.Op iedere club is er wel eens wat maar daar merk je als normaal lid weinig van tenzij je altijd met bestuurs of instructeurs geneuzel bezig bent.Ik kom zelf ook wel eens op Hoogeveen en kan niet anders zeggen dat het een hele vriendelijke en gastvrije club is.Gewoon gaan, veel succes alvast. :tup:

julietbravo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011, 23:04

Re: Zweefvliegclub

Bericht door julietbravo » 02 jan 2012, 21:24

Hans Wilgenburg schreef:maar omdat ik liever geen lid wordt van een club met interne ruzie
Dat zal inderdaad wel 100% meevallen; ik ken mensen die daar al jaren met groot plezier vliegen. Over iedere vereniging zijn er de nodige verhalen/roddels dus trek je daar zeker niets van aan.

Salland is evt ook nog een optie? Volgens mij niet heel veel verder dan Hoogeveen en zo te zien wel een aardig stukje goedkoper..
Bart vS
LS6-18w "JB" D-4063

Hans Wilgenburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:36

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Hans Wilgenburg » 04 jan 2012, 10:21

Allemaal bedankt voor de uitleg en verdere reacties per PM. Ik begrijp dat leden van Hoogeveen erg tevreden zijn, maar ik neem liever geen risico. Salland lijkt me een goede mogelijkheid omdatde mensen daar zeggen dat ze dagelijks en niet alleen in de weekeinden vliegen.
Hartelijk dank voor de moeite,
Hans

YankeeOne
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2011, 14:30

Re: Zweefvliegclub

Bericht door YankeeOne » 04 jan 2012, 11:25

Op Hoogeveen wordt ook op maandag, woensdag en vrijdagen gevlogen...

Soardude
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2011, 10:21

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Soardude » 04 jan 2012, 20:13

Tja er wordt wel op Salland door de week gevlogen maar in de praktijk is er voor leerling piloten weinig tot geen ruimte om te lessen omdat de meeste start capaciteit gaat naar de (week)cursisten die daar dan vliegen.
Staat weer tegenover dat Hoogeveen wat duurder is omdat ze een sleep bedrijf hebben en dat is nogal duurder dan het lieren.
Dit heeft dan wel weer als voordeel dat je gemiddeld langere strats maakt omdat je, meestal, in de thermiek wordt afgezet.

De keus is aan jou, veel vliegplezier.

dick kemp
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:53

Re: Zweefvliegclub

Bericht door dick kemp » 05 jan 2012, 23:56

Hans, ik ben lid van VC Hoogeveen en verzeker je dat er geen sprake is van (interne) ruzie. Jammer dat je met al deze onzin verhalen heb moeten kennis maken met de mooie zweefvliegsport, die helaas door enkelen op dit forum moedwillig is/wordt verziekt.
Voor jou is Hoogeveen het dichtst bij en heb je het hoogste rendement van vliegtijd in relatie tot starts. Al jaren bijna een gemiddelde vliegtijd van een uur per start. Je bent hartelijk welkom bij VC Hoogeveen.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Peter » 06 jan 2012, 07:34

dick kemp schreef:Hans, ik ben lid van VC Hoogeveen en verzeker je dat er geen sprake is van (interne) ruzie. Jammer dat je met al deze onzin verhalen heb moeten kennis maken met de mooie zweefvliegsport, die helaas door enkelen op dit forum moedwillig is/wordt verziekt.
Voor jou is Hoogeveen het dichtst bij en heb je het hoogste rendement van vliegtijd in relatie tot starts. Al jaren bijna een gemiddelde vliegtijd van een uur per start. Je bent hartelijk welkom bij VC Hoogeveen.
Dick, hoe denk je nou dat dit overkomt? Jullie smijten een instructeur op straat, hoewel dat statutair onmogelijk is. Afgezien van een paar haatdragende reacties van enkele VCH leden op dit forum en een uitleg die hier over, volgens Jaap Vis, naar de leden is gegaan, mag niemand weten wat er aan de hand is, want dat zou de image van de VCH kunnen schaden. Giudo vermoedt dat het royement niets met de uitleg van Jaap te maken heeft en en de instructeur waar het om gaat weet zelf niet precies wat de reden is.

Nu kom jij hier vertellen dat er helemaal niets aan de hand is, maar dat het allemaal de schuld is van een paar zweefvliegers die op dit forum moedwillig het hele verhaal uit de duim zitten te zuigen :hypo:
Dit is Calimero in het kwadraat! Niets aan de hand betekent zoveel als "dagelijkse routine"! Zou jij aan de poort van die zweefvliegclub staan te trappelen om lid te worden?

Plaats reactie