Zweefvliegclub

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Jan Ritsma » 18 jan 2012, 15:18

qwerty schreef:Prachtige discussie naar aanleiding van een posting van een wel heel vreemde kerel:
- Hij zegt dat hij dit forum gevonden heeft via Google, dus heeft ie de site die met informatie die op bijna alle zweefvlieg-termen bovenaan komt en dat ook een forum bevat overgeslagen
Je zou bijna gaan denken dat deze Hans alleen maar een alter ego is van iemand die het belang en de invloed van dit forum groter wil laten lijken.
qwerty, voor jou is de wereld één groot komplot :) maar dit is echt onzin. Als je in google intypt: zweefvliegforum of zweevliegersforum dan kom je echt alleen maar hier uit. Uit statistische gegevens van deze site bljkt dat zweefvliegenonline zo regelmatig gevonden wordt.

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Sieb » 18 jan 2012, 17:17

Jan Ritsma schreef: Als je in google intypt: zweefvliegforum of zweevliegersforum dan kom je echt alleen maar hier uit. .
Dat typt alleen niemand bijna in. Moet je eens "zweefvliegen" intypen........je komt dan nog net onderaan zoekpagina 4 met zweefvliegenonline na zweefportaal, de startpagina van je concurrent, een paar clubs, de knvvl, en nog een paar clubs...

Maar ik blijf vinden dat je wel een leuke persoonlijke site hebt hoor Jan !

qwerty

Re: Zweefvliegclub

Bericht door qwerty » 19 jan 2012, 09:30

Jan Ritsma schreef:
qwerty schreef:Prachtige discussie naar aanleiding van een posting van een wel heel vreemde kerel:
- Hij zegt dat hij dit forum gevonden heeft via Google, dus heeft ie de site die met informatie die op bijna alle zweefvlieg-termen bovenaan komt en dat ook een forum bevat overgeslagen
Je zou bijna gaan denken dat deze Hans alleen maar een alter ego is van iemand die het belang en de invloed van dit forum groter wil laten lijken.
qwerty, voor jou is de wereld één groot komplot :)
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik ben juist heel erg goed van vertrouwen, maar blijf wel kritisch als ik dingen zie of lees waar ik vraagtekens bij plaats. Ik ben ook niet de enige: ik kreeg ook PB's waarin mensen schreven precies hetzelfde te vermoeden.
Verder wel grappig dat je dat schrijft, want ik krijg precies dat gevoel bij veel andere fanatieke posters op dit forum.
Jan Ritsma schreef:maar dit is echt onzin.
En hoe weet jij dat zo zeker? Heb je hem persoonlijke gesproken of ontmoet?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Jan Ritsma » 19 jan 2012, 10:21

Sieb schreef:
Jan Ritsma schreef: Als je in google intypt: zweefvliegforum of zweevliegersforum dan kom je echt alleen maar hier uit. .
Dat typt alleen niemand bijna in.
Je hebt de rest van mijn bericht niet gelezen. De laatste zin luidt:"
Uit statistische gegevens van deze site bljkt dat zweefvliegenonline zo regelmatig gevonden wordt".

qwerty schreef:
Jan Ritsma schreef:maar dit is echt onzin.
En hoe weet jij dat zo zeker? Heb je hem persoonlijke gesproken of ontmoet?
In de statistieken, kan ik zien waar mensen vandaan komen en welke zoektermen ze hebben ingetypt. Ik kan niet zien wie het zijn. Dat laatste wil ik ook helemaal niet. Er zijn dagelijks 2 tot 6 mensen die zoeken op zweefvliegersforum en dan hier terecht komen. Waarom jij aanneemt dat ik iemand daarom persoonlijk zou moeten kennen is mij een raadsel.
Het woordje onzin slaat op het feit dat het helemaal niet raar hoeft te zijn dat iemand via google deze site vindt.
Dat waren er al elf sinds gisterenavond 8 uur.
Nogmaals, ik kan niet bewijzen dat deze poster zweefvliegenonline gevonden heeft via google. Ik kan wel je wel vertellen dat het statistisch niet vreemd is als dat het geval was.

Er zoeken steeds minder mensen op algemene termen zoals "zweefvliegen". Als ik wil weten wat metaalbewerking inhoudt, dan zoek ik op: "metaalbewerking wiki", wil ik een vraag stellen dan zoek ik op: "metaalbewerkersforum". Gericht zoeken spaart tijd.

markdenbesten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:37

Re: Zweefvliegclub

Bericht door markdenbesten » 19 jan 2012, 11:16

Jan, de mensen van één of twee generaties voor je typen vaak niet een URL in de adresbalk van een browser, maar typen simpelweg iets wat daarop lijkt bij een zoekmachine als google (zeker als je een browser als chrome gebruikt). Niet omdat mensen de URL van jouw website niet kennen, maar puur omdat sommige mensen dit makkelijk vinden. De statistieken waar jij mee schermt zeggen dus helemaal niets.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Jan Ritsma » 19 jan 2012, 11:50

markdenbesten schreef:Jan, de mensen van één of twee generaties voor je typen vaak niet een URL in de adresbalk van een browser, maar typen simpelweg iets wat daarop lijkt bij een zoekmachine als google (zeker als je een browser als chrome gebruikt). Niet omdat mensen de URL van jouw website niet kennen, maar puur omdat sommige mensen dit makkelijk vinden. De statistieken waar jij mee schermt zeggen dus helemaal niets.
Dat snap ik best wel Mark. Ook mijn generatie gaat met zijn tijd mee ;) Het zegt dus minder dan het lijkt, maar wel meer dan niets. Ik ben over het algemeen te vreden over het aantal bezoekers van Zweefvliegenonline. Het enige waar ik last van heb is een gebrek aan derden die naar de site linken. Dat is wel jammer want dat beinvloed de pageranking. Verder weet ik beste dat het gebruik van frames erg zoekmachineonvriendelijk is. Maar de stelling dat het verdacht zou zijn dat iemand via google zweefvliegenonline vindt is natuurlijk onzin. Verder gaan we hier langzaam vreselijk of topic, met mij aan de leiding :oops:
Moet zo weer gaan afsplitsen :) .

Henk Poepjes

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Henk Poepjes » 19 jan 2012, 13:00

Jan Ritsma schreef: In de statistieken, kan ik zien waar mensen vandaan komen en welke zoektermen ze hebben ingetypt. Ik kan niet zien wie het zijn. Dat laatste wil ik ook helemaal niet.
Goh Jan, dan mag je me uitleggen waarom ik een tijdje geleden een privéberichtje van je kreeg via het forum van zweefportaal dat je al meer dan een jaar weet wie ik ben en waar ik me voor uit geef??

Toch een jokje dan, dat je niet wilt weten wie het zijn??

Groeten Henk.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zweefvliegclub

Bericht door Jan Ritsma » 19 jan 2012, 14:20

Henk Poepjes schreef:
Jan Ritsma schreef: In de statistieken, kan ik zien waar mensen vandaan komen en welke zoektermen ze hebben ingetypt. Ik kan niet zien wie het zijn. Dat laatste wil ik ook helemaal niet.
Goh Jan, dan mag je me uitleggen waarom ik een tijdje geleden een privéberichtje van je kreeg via het forum van zweefportaal dat je al meer dan een jaar weet wie ik ben en waar ik me voor uit geef??

Toch een jokje dan, dat je niet wilt weten wie het zijn??

Groeten Henk.
Henk, ik vind echt dat we eens ergens een biertje moeten gaan drinken. Dit gekissebis is zo zinloos.
Maar vooruit: Hierboven spreek ik over sitebezoekers en de daarop gebaseerde statistische informatie. Jij hebt het over Mensen die zich op het forum registreren. Dat kan ik wel nagaan en doe dat ook. Daarbij graaf ik aanmerkelijk minder diep dan bijvoorbeeld de KNVvL.
Bij forum posters die erg ver gaan kijk ik nog wat extra goed. Toen je op zweefportaal nogal haatdragend reageerde op een posting van mij aldaar (daar gebruik je wel je eigen naam), heb ik je gevraagd waarom je dat deed en ook je forum gedrag hier ter discussie gesteld. Helaas wilde je nergens op ingaan omdat je bang was dat ik dat in dit forum zou publiceren.

Overigens sla ik die info niet op. Het forum onthoudt ip en email. Ik zoek altijd uit of een zojuist geregistreerde geen spambot is of een persoon die er zijn werk van maakt om forums vol met niet terzake doende advertenties te plempen. Om de één of andere reden is jouw naam me bijgebleven :hypo: .

YankeeOne
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2011, 14:30

Re: Zweefvliegclub

Bericht door YankeeOne » 19 jan 2012, 22:12

Je kunt wel weer zien dat het nog steeds winter is........ :tup:

Plaats reactie