Uitvoering audits

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Curator dreigt met rechtsmaatregelen

Bericht door Ruud Holswilder » 01 jan 2012, 10:45

Jan de Hulster schreef: Bv. in 2010 kwam pas dat verscherpte toezicht van IVW nav klachten van, ik dacht R. Holswilder bij IVW
Bijna goed, dus helemaal fout.
Als waarnemer observeer ik bepaalde foute gedragingen en als de verantwoordelijke personen zelf geen actie ondernemen, dan rapporteer ik dit via de geëigende kanalen.

Zijdelings is ook gerapporteerd aan de CIV en die hebben er vervolgens verder niets tastbaars mee gedaan.
En zo kon het voorkomen dat een ernstig in opspraak geraakt lid van de CIV nog ruim anderhalf jaar is blijven zitten, totdat hijzelf het initiatief nam om deze commissie te verlaten.

De CIV heeft hiermee een demonstratie gegeven van laksheid en een ernstig gebrek aan zelfreinigend vermogen, waarmee de CIV zelf haar autoriteit en geloofwaardigheid heeft ondergraven.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Curator dreigt met rechtsmaatregelen

Bericht door Jan de Hulster » 01 jan 2012, 12:33

Ruud Holswilder schreef:
Jan de Hulster schreef: Bv. in 2010 kwam pas dat verscherpte toezicht van IVW nav klachten van, ik dacht R. Holswilder bij IVW
Bijna goed, dus helemaal fout.
Als waarnemer observeer ik bepaalde foute gedragingen en als de verantwoordelijke personen zelf geen actie ondernemen, dan rapporteer ik dit via de geëigende kanalen.

Zijdelings is ook gerapporteerd aan de CIV en die hebben er vervolgens verder niets tastbaars mee gedaan.
En zo kon het voorkomen dat een ernstig in opspraak geraakt lid van de CIV nog ruim anderhalf jaar is blijven zitten, totdat hijzelf het initiatief nam om deze commissie te verlaten.

De CIV heeft hiermee een demonstratie gegeven van laksheid en een ernstig gebrek aan zelfreinigend vermogen, waarmee de CIV zelf haar autoriteit en geloofwaardigheid heeft ondergraven.

Nou het is me wat.
Het ene moment zitten we in de audits in een draadje, het andere moment komt de CIV aan de orde, dan weer de curator die z'n verslag dan weer plotseling incompleet lijkt te zijn i.v.m. de controle van de accountent verklaringen, etc,etc.

Nu nog de medische commissie aanpakken....Ruud. We wachten af.....

Grappig die Ruud, die als ex-SZT-er maar blijft strijden.
Have fun.

Laten we gewoon eens rustig afwachten wat 6 februari 2012 gaat brengen.
Het blijft een interessante geschiedenis dat wel.


Omdat ik iemand had beloofd om na de kerst te stoppen op zweefvliegonline (wat dus even niet gelukt is) is mijn advies de eventuele vervolg discussie gewoon op zweefportaal voor te zetten.

En wel in de rubriek: Algemeen.

Het kost me te veel tijd om beide websites te volgen.
Bovendien is de SZT affaire wat mij betreft eigenlijk wel klaar, ook al loopt de rechtszaak nog en geeft de curator nog weer een vervolg verslag in maart 2012. (Hoeveel uur zou hij dan weer declareren tegen die tijd?)

Laten we hopen dat de SNZT -als eindverantwoordelijke- op Terlet in de komende jaren z'n werk goed gaat doen en blijft doen.

Dan hoeven we niet over 7-10 jaar weer zo'n Terlet story te lezen.

Vlieg ze en happy landings. :bloemen:










Ik lees het wel weer. :grin:
Laatst gewijzigd door Jan de Hulster op 01 jan 2012, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Uitvoering audits

Bericht door Ruud Holswilder » 01 jan 2012, 13:18

Je kan proberen om er deze draai aan te geven, Jan.
Het enige wat je hiermee bereikt is het nog verder laten afglijden van de geloofwaardigheid van de CIV.

Wat ik nog wel even wil vermelden is het feit dat het bestuur van de afdeling zweefvliegen tijdens de laatste ALV het gebrek aan zelfreinigend vermogen binnen een tweetal adviescommissies als punt van aandacht heeft benoemd.

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Curator dreigt met rechtsmaatregelen

Bericht door Kilo Hotel » 01 jan 2012, 13:51

Jan de Hulster schreef: Omdat ik iemand had beloofd om na de kerst te stoppen op zweefvliegonline (wat dus even niet gelukt is) is mijn advies de eventuele vervolg discussie gewoon op zweefportaal voor te zetten.
En wel in de rubriek algemeen.
Het kost me te veel tijd om beide websites te volgen.
Bovendien is de SZT affaire wat mij betreft eigenlijk wel klaar, ook al loopt de rechtszaak nog en geeft de curator nog weer een vervolg verslag in maart 2012. (Hoeveel uur zou hij dan weer declareren tegen die tijd?)
Vlieg ze en happy landings. :bloemen:
Ik lees het wel weer. :grin:
Er dreigt omraad voor de audits/CIV/Jan de H.? Dit is wel de meest slappe manier om je aan de discussie over de audits te ontrekken Jan. Of zien we Jan weer bij de volgende staan om weer op te stappen?

Tja, het moet hard aankomen als een club jouw beoordeling gebruikt om "zichzelf de hemel in te prijzen" en het aan alle kanten duidelijk is dat er qua onderhoud en vliegveiligheid o.l.v. het duo H&C bij de SZT ook toen al niets deugde. Kan je je nog herinneren dat het management vliegers verbood aantekeningen over de technische staat van een kist in het journaal te vermelden?

Anderzijds hoeft het ook niet zo ingewikkeld te zijn. Als er twee typen audits zijn (opleiding en techniek) is er alle reden deze audits voor een juiste beoordeling dichter bij elkaar te brengen.

KH

Alex Landman
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:51

Re: Uitvoering audits

Bericht door Alex Landman » 01 jan 2012, 15:14

Misschien ALLE audits overedoen om alle schijn weg te werken?

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Curator dreigt met rechtsmaatregelen

Bericht door Peter » 01 jan 2012, 17:07

Kilo Hotel schreef:Er dreigt omraad voor de audits/CIV/Jan de H.? Dit is wel de meest slappe manier om je aan de discussie over de audits te ontrekken Jan. Of zien we Jan weer bij de volgende staan om weer op te stappen?

Tja, het moet hard aankomen als een club jouw beoordeling gebruikt om "zichzelf de hemel in te prijzen" en het aan alle kanten duidelijk is dat er qua onderhoud en vliegveiligheid o.l.v. het duo H&C bij de SZT ook toen al niets deugde. Kan je je nog herinneren dat het management vliegers verbood aantekeningen over de technische staat van een kist in het journaal te vermelden?

KH
Jan de Hulster mag van zijn maatjes van de CIV hier niet meer posten. In het andere forum is een telefoontje van de commissie naar de webmaster voldoende om de hele draad weggejorist te krijgen :grin:
Daar wordt ook informatie gegeven over de mensen achter de pseudoniemen, zodat die prive aangepakt kunnen worden.
Daar speelt Jan de H een thuiswedstrijd. Hier niet :grin:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Uitvoering audits

Bericht door Jan Ritsma » 01 jan 2012, 20:15

De CIV heeft gedurende de gehele periode dat het ene na het andere schandaal aan het licht kwam over de SZT een kwalijke rol gespeeld. Alles werd weggemoffeld en zelfs goedgepraat.

De CIV wist dat mensen die kritiek hadden op de veiligheid bij de SZT het zweefvliegen op Terlet onmogelijk werd gemaakt, Maar wist te vertellen dat er bij de SZT beslist geen dofpotculuur heerste. :hilarius: Dat heb ik op schrift van de voorzitter van de CIV.

Ouderen discriminatie? Ik stuurde de CIV een brief waarin ik hun mening vroeg ten aanzien van het ouderen beleid bij de SZT.
Ik ontving een schriftelijk antwoord dat ik die mening maar bij de SZT moest opvragen :hilarius: .

Liegen dat het gedrukt staat over een ouderen beleid bij de BGA? Een brief van de BGA die stelde dat Zij een dergelijk beleid niet voerden omdat het illegaal en onfatsoenlijk was? Geachte CIV, wat is hierover Uw mening?
Zelfde antwoord, de mening van de CIV moest maar bij de SZT opgevraagd worden :hilarius: Ik vraag me af waar we de mening van de CIV nu moeten vragen. :twisted:

CIV-lid Hageman eiste van mij dat ik mij aan de voorschriften van de SZT zou houden als ik daar vloog. Logisch. Ik mocht echter niet weten hoe die voorschriften luiden. :hilarius: Ik schreef een brief aan de CIV en vroeg of zij achter dit soort waanzin stonden. Antwoord: interne SZT aangelegenheid. Bullshit natuurlijk want het was wel de logica van één van hun eigen commissieleden. En, al was het waar, dan nog kan je als CIV daar een mening over geven

Verder weten we allemaal dat Goos Hageman ongevallen en incidenten als het even kon niet meldde bij zijn eigen commissie en al helemaal niet bij de IVW. Het ABZ vond dit te gek worden, maar ondanks druk van het ABZ hield de CIV de boot af. Hageman bleef deel uitmaken van de CIV totdat hij er zelf de brui aan gaf. En, het kan U nog steeds gebeuren dat deze sjoemelaar morgen als auditer op de stoep staat bij Uw zweefvliegclub, want Jan de Hulster is niet van plan om deze man niet in te delen.

Kortom, de CIV deed niets aan potentiele onveilige situaties. In tegendeel. Ze staken alleen maar de loftrompet over de grootste sjoemelaars. Natuurlijk kan je stellen dat wellicht niet alle CIV leden het intern eens waren over deze manier van naar buiten treden. Er was er echter niet één die zijn rug rechtte en zei: "nu is het afgelopen, als dit beleid wordt voortgezet, dan stap ik op."

De CIV bestaat uit de volgende heren:
Joris Umbach (vz. CIV)
Martin Bakx
vacant :hilarius:
Jan de Hulster (secretaris CIV a.i.)
Pieter van der Meer
Micho Percic
Dirk Timmerman (vz. examencommissies GPL en GPL-VO, E-mail:dmdt at casema.nl


Van deze heren ken ik er niet één persoonlijk, maar wat mij betreft hebben ze allemaal boter op het hoofd.

Een gelukkig en voorspoedig 2012 gewenst :bloemen:
Jan Ritsma

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Uitvoering audits

Bericht door Jan Ritsma » 27 feb 2012, 17:41

Een voormalig terreinknecht van een zweefvlieg stichting die na vergaand mismanagement failliet ging, presenteert zich als:
Independent Aviation Professional/Textwriter
Location
Apeldoorn Area, Netherlands
Industry
Aviation & Aerospace
Human factor expert staat er niet bij en auditor ook niet. valt me mee :)
Maar hij gaat verder:
40 years as communication manager, operational manager and head of training, teacher, instructor.

Spezialgebiete
Manager aviation schools and bussinesses
Communication manager
Secretary board of directors
Development of teaching and instruction programs in the aviation industry.
Personal coach


Je zou hem zo hoofd van unilever maken..... wat een vreselijke klapblaas is die figuur.

Plaats reactie