Club verzoekt instructeur om op te stappen

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Sieb » 24 dec 2011, 14:08

l_steenbrink schreef:Sieb heeft grote talenten, :)


Bedankt Leo voor dat compliment :tup: .

Laat ik voorop stellen dat openheid en transparantie belangrijk zijn. De vraag is altijd in welke mate, op welk moment en in welke vorm. Er worden in deze hele draad allerlei aannames gedaan op basis van horen/zeggen, stukjes losse informatie en peroonlijke interpretaties. En er wordt vervolgens even makkelijk geoordeeld/veroordeeld door posters die op afstand staan van de zaak zelf. Veel negatieve energie die beter gebruikt kan worden.

Als ik je woorden zie gebruiken als "represailles" en "clubdoctrine" dan wordt ik echt triest. Het is hier toch geen Noord-Korea?

Binnen iedere vereniging lijkt het mij logisch en evident dat ieder lid goede of slechte zaken aan de orde kan stellen. Met de juiste aanpak en argumenten kan je dan je standpunt verdedigen. Daarbij kan je winnen of verliezen of een compromis bereiken. Wat over het algemeen niet helpt is wild om je heen slaan, de publiciteit op het verkeerde moment zoeken, het gegeven dat je als persoon toch al niet prettig binnen de vereniging ligt, confronterend optreden etc.

Er is hier sprake van een conflictsituatie en dat maakt het alleen maar lastiger. Als de verhoudingen al zodanig verslechterd zijn dat er geen uitzicht is op nog enige verzoening of herstel dan kan je maar beter afscheid nemen. Een gedwongen huwelijk houdt geen stand.
Leuk dat Lonnneke en jijzelf weer uitgaan van veronderstellingen en aannames. Er wordt gepleit voor het invoeren van nog meer processen (dit zijn alleen maar "cover your ass" proecessen die niet bijdragen aan het oplossen van het conflict). We hebben het hier niet over de bouwfraudezaak met klokkeluiders en wantoestanden maar over een conflict tussen een lid met het bestuur. Er is een reglement geschillen voor dit soort zaken http://www.knvvl.nl/uploads/g6wRcpRPYkw ... en_1.0.pdf
en daar staan de mogelijkheden in (even afgezien van juridische mogelijkheden) die door partijen kunnen worden aangewend.

Als er nu eens MET elkaar wordt gesproken in plaats van OVER elkaar dan ziet de wereld er een stuk prettiger uit.

Prettige feestdagen.

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door l_steenbrink » 04 jan 2012, 16:17

Sieb schreef: Als ik je woorden zie gebruiken als "represailles" en "clubdoctrine" dan wordt ik echt triest. Het is hier toch geen Noord-Korea?
Er zijn meer overeenkomsten tussen een club en Noord Korea dan je lief is.
In Noord Korea heerst een communistisch bewind. Alle middelen zijn van het volk. Net als in een club.
In Noord Korea is het gevaarlijk om je tegen de Staat op te stellen. Net als in een club tegen het bestuur.
Of je staatsgevaarlijk handelt, is geheel ter beoordeling van de regering Net als in een club.
Processen worden achter gesloten deuren behandeld. Net als in een club.
In Noord Korea zijn alle mensen gelijke kameraden, maar sommige
kameraden zijn meer gelijk dan andere kameraden. Net als in een club.
In Noord Korea gaan de belangen van de gemeenschap voor het individu Net als in een club.
In Noord Korea is het niet mogelijk te procederen tegen de Staat en
de kans op een objectieve eerlijke rechtsgang is niet aanwezig. Net als in een club.
Je mag In Noord Korea vrijelijk je mening geven,
zolang deze met de officiele overeenkomt. Net als in een club.
Houd je je niet aan het bovenstaande. Dan wordt je mond gesnoerd Net als in een club.
Praten met journalisten of berichten schrijven op een forum,
is in Noord Korea verboden en gevaarlijk. Net als in een club.
In Noord Korea zijn er verkiezingen, maar op wie je stemt is openbaar Net als in een club.
Toch zijn de meeste mensen in In Noord Korea best tevreden en
bemoeien zich nergens mee. Dat is het veiligst. Net als in een club.

Deze grappige reactie kreeg ik van een niet forumlid met de toestemming voor publikatie. :)

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Sieb » 04 jan 2012, 16:22

Je hebt helemaal gelijk Leo! :!:

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door l_steenbrink » 04 jan 2012, 16:29

Sieb schreef:Je hebt helemaal gelijk Leo! :!:
Nee, die eer mag ik niet aannemen :oops:
Het werd aan mij gestuurd.

Nog even voor de duidelijkheid: ik ben met plezier lid van een club, maar in sommige punten herken ik wel wat.

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Faillissementsveiling SZT 2 december

Bericht door vanzomeren » 10 mar 2012, 09:23

vanzomeren schreef:Buisman is niet alleen lid van de VCH, hij is een complete zweefvliegclub op zich zelf :grin:
De bovenstaande link werkt niet meer, maar als je opnieuw zoekt op Buisman rolt dit er uit:
PH-1334Type: Schleicher ASK 21Serienummer: 21789Eigenaar: G. Buisman
PH-1453Type: Diamond HK 36 TTCSerienummer: 36.838Eigenaar: G. Buisman
Volgens mij waren het er meer. Wordt de vloot afgebouwd?

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Peter » 10 mar 2012, 13:24

Guido is meer een sjacheraa,r die o.a. profiteert van failliete zweefvliegstichtingen, dan een vlooteigenaar. :grin:
PH-1138 Diamond HK 36TTC Super Dimona 36592

5573
29.05.1998 Van der Kamp Beheer BV, Zwolle.
14.07.2010 G. Buisman, Hardenberg.
24.01.2012 Friese Aero Club, Leeuwarden.

PH-1205 Diamond HK 36TTC Super Dimona 36676

5915
26.06.2000 K. Hammer, Lelystad.
21.01.2002 VoF Aviolease, Slagharen.
29.04.2003 N.J. de Vin, Slagharen.
20.04.2004 G. Buisman, Gramsbergen.
15.11.2007 G. Buisman, Hardenberg.

17.11.2009 Inschrijving doorgehaald.

PH-1334 Schleicher ASK 21 21789

6695
18.03.2005 Stichting Belang Zweefvliegers Terlet, Arnhem.
25.11.2011 G. Buisman, Hardenberg; A.J.M. Schulpen.

PH-1453 Diamond HK 36TTC Super Dimona 36838

7508
07.10.2009 G. Buisman, Hardenberg.

PH-687 Schleicher ASK 21 21052
3111

01.04.1981 Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (TD), Arnhem.
12.01.2004 Stichting Belang Zweefvliegers, Terlet.,.
13.10.2011 G. Buisman, Hardenberg; A.J.M. Schulpen, Groningen.
06.01.2012 Inschrijving doorgehaald. Naar Duitsland

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Kerstens » 10 mar 2012, 17:34

En daar is toch helemaal niks mis mee, als hij denkt er geld aan te kunnen verdienen?

pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door pro » 10 mar 2012, 19:58

Kerstens schreef:En daar is toch helemaal niks mis mee, als hij denkt er geld aan te kunnen verdienen?
Nee joh, natuurlijk niet.

Met de keuze om niet te vliegen op SCHROOT. Dáármee is pas wat mis.

Daarom maak ik gewoon even helder wat "een goed clublid" is volgens de Nederlandse Zweefvliegsport.

Plaats reactie