Club verzoekt instructeur om op te stappen

Ruud Holswilder
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:24

Re: Faillissementsveiling SZT 2 december

Bericht door Ruud Holswilder » 11 dec 2011, 15:07

Naar mijn idee dienen clubs uiterst terughoudend te zijn met het in stelling brengen van het wapen ontzetting (royement) of beëindiging van het lidmaatschap.
Het gevolg hiervan is dat je iemand, die zijn of haar hobby met veel plezier uitoefent, in een sociaal isolement plaatst.

De KNVvL gaat hier ook zeer behoedzaam mee om, want tot nu toe heeft zij nog geen acties genomen tegen een lid die in ernstige mate in strijd handelt met de statuten, reglementen en besluiten van de KNVvL, waarbij de KNVvL op onredelijke wijze wordt benadeeld.
Lees het complete verhaal van dit specifieke geval hier nog maar eens na.

Ik denk dat iedere club er goed aan doet om in voorkomende gevallen eerst een bemiddelingspoging te ondernemen.
Daarna zou je een extern traject van mediation kunnen proberen, voordat je tot dit soort zware maatregelen overgaat.
Kijk ook eens op de website van Het Instituut Sportrechtspraak.

Ik wens betrokkenen veel wijsheid toe

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Faillissementsveiling SZT 2 december

Bericht door l_steenbrink » 11 dec 2011, 21:33

Ruud Holswilder schreef:Naar mijn idee dienen clubs uiterst terughoudend te zijn met het in stelling brengen van het wapen ontzetting (royement) of beëindiging van het lidmaatschap.
Het gevolg hiervan is dat je iemand, die zijn of haar hobby met veel plezier uitoefent, in een sociaal isolement plaatst.

Ik denk dat iedere club er goed aan doet om in voorkomende gevallen eerst een bemiddelingspoging te ondernemen.
Daarna zou je een extern traject van mediation kunnen proberen, voordat je tot dit soort zware maatregelen overgaat.
Kijk ook eens op de website van Het Instituut Sportrechtspraak.

Ik wens betrokkenen veel wijsheid toe
Als het gaat om enkele rancuneuze bestuursleden die hun functie misbruiken om personen te dwarsbomen die ze niet mogen, dan zitten die niet op mediation te wachten, maar zijn juist blij dat ze een stok hebben om een hond te slaan.
Het bestuur van de VCH geeft hier niet de indruk van een hoog sociaal niveau. :ai:

dick kemp
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2011, 14:53

Re: Faillissementsveiling SZT 2 december

Bericht door dick kemp » 11 dec 2011, 22:39

"als het om rancuneuze bestuursleden gaat"?

Wedden dat een paar pagina's verder iemand dit als waarheid aanneemt. Zo gaat het in dit hele draadje. Iemand roept iets en vervolgens volgen de makke schapen kritiekloos, wederhoor nog nooit van gehoord. Dat ze zichzelf hiermee voor joker zetten dringt kennelijk niet door. Hoewel? Daarom doe je dat natuurlijk vooral anoniem, lekker makkelijk, maar o zo laf.
Ik wordt een beetje ziek van dit soort mensen die anderen moedwillig beschadigen, terwijl ze geen idee waar ze over praten.

guido
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:39

Re: Faillissementsveiling SZT 2 december

Bericht door guido » 11 dec 2011, 23:30

Had je een bepaald iemand in gedachte Dick??

groeten Guido
178px-Mercedes-Benz_logo_svg.png
(13.26 KiB) 690 keer gedownload

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Royement instructeur Vliegclub Hoogeveen

Bericht door l_steenbrink » 12 dec 2011, 06:57

dick kemp schreef:"als het om rancuneuze bestuursleden gaat"?

Wedden dat een paar pagina's verder iemand dit als waarheid aanneemt. Zo gaat het in dit hele draadje. Iemand roept iets en vervolgens volgen de makke schapen kritiekloos, wederhoor nog nooit van gehoord. Dat ze zichzelf hiermee voor joker zetten dringt kennelijk niet door. Hoewel? Daarom doe je dat natuurlijk vooral anoniem, lekker makkelijk, maar o zo laf.
Ik wordt een beetje ziek van dit soort mensen die anderen moedwillig beschadigen, terwijl ze geen idee waar ze over praten.
Als je kritiek op Poetin hebt, dan doe je dat het beste anoniem. De meeste dappere journalisten, die die regel vergaten, hebben een ongelukje gehad of zijn tegen een verdwaalde kogel aangelopen. Voor mij staat vast, dat er bij de VCH een instructeur moedwillig beschadigd wordt. Hoor en wederhoor is geen probleem, want ieder bestuurslid kan hier in dit forum reageren, zelfs anoniem.
Ik heb even op de site van de VCH gekeken, maar kon niet vinden wie op dit moment in het bestuur zitten. Is dat ergens te vinden, of is dat vertrouwelijke informatie? ;)

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

beeindiging lidmaatschap instructeur Vliegclub Hoogeveen

Bericht door Sieb » 12 dec 2011, 09:32

Laatst gewijzigd door Sieb op 12 dec 2011, 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Royement instructeur Vliegclub Hoogeveen

Bericht door Webmaster » 12 dec 2011, 09:55

Hi Sieb.
Het ligt niet in mijn bedoeling om "ergens aan mee te doen" of "leuke pakkende koppen" te verzinnen (wel korte die in de header passen).
Het enige dat ik doe is proberen het forum leesbaar te houden door volledig afgedwaalde onderwerpen af te splitsen.
Het gaat in dit draadje over het onvrijwillig beeindigen van een lidmaatschap van een instructeur door het bestuur van een club.
Volgens mij is de enige juiste omschrijving daarvoor "royement" en ik had niet gedacht dat iemand dat als misleidend zou ervaren.
Maar, ik wil er best "onvrijwillige beeindiging lidmaatschap instructeur VCH" van maken of zo iets. :twisted:

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Sieb » 12 dec 2011, 11:46

Ik heb de webmaster in een pb gevraagd om deze hele draad in het members only deel te plaatsen. Ik ontving echter daarop het antwoord dat dit in het kader van de strijd tussen zweefportaal en zweefvliegenonline niet gewenst is. Daarom hier nogmaals het verzoek om dit alsnog te doen.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Webmaster » 12 dec 2011, 12:35

Onderwerp afgesplitst naar "forumberichten" Draadjes verhuizen naar besloten gedeelte.

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Sieb » 12 dec 2011, 12:56

mijn verzoek was om het hele draade "Club verzoekt instructeur om op te stappen" over ter voeren naar members only...

ook hier schijnt nu de webmaster naar eigen willekeur zijn gang te gaan.

Plaats reactie