Club verzoekt instructeur om op te stappen

Mr T
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2010, 17:50

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Mr T » 22 dec 2011, 15:57

Deze buitenstaander vraagt niet alleen niet om uitleg, laat staan verantwoording, hij wil er ook niet in gekend en bij betrokken worden. Als het al een aangelegenheid is, is het een Hoogeveense aangelegenheid. Zoek het lekker zelf uit via de geeigende kanalen.

Komen jullie er daar niet uit dan is Pro naar ik uit haar eerdere posts begrepen heb uitstekend in staat de juiste gerechtelijke wegen te bewandelen.

Het verwijzen naar een website met een foto van een beschoten auto is wel zo puberaal onvolwassen :bah: dat ik hier bijna last krijg van plaatsvervangende schaamte. :oops:

GertJan T,
prettige feestdagen en veel :kus:
Laatst gewijzigd door Mr T op 01 jan 2012, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Peter » 22 dec 2011, 16:02

bb_ schreef:
Peter schreef:...want bestuursleden bekleden een openbare functie en moeten verantwoording afleggen aan de ALV.....
Precies en dus niet aan buitenstaanders zoals bezoekers van een forum.

Bert Bron
Vliegclub Hoogeveen
Je onderstreept de verkeerde zinsdelen. Je had bestuursleden en openbare functie moeten onderstrepen.
Wie er in het bestuur van de VCH zitten is openbaar (kamer van koophandel). Het krampachtig verzwijgen van de namen wekt daardoor verbazing en wantrouwen. Als je daarbij in aanmerking neemt dat het geschorste lid zelf denkt dat het iets met haar mailtje over luchtwaardigheid van een kist te maken heeft en club weldoener Guido meent te weten dat dat er niets mee te maken heeft, dan kan je op z'n zachtst zeggen dat er dingen gebeuren, die een bonafide bestur graag wil ophelderen.
Het bestuur heeft het recht om iedereen in het ongewisse te laten. Daar heb je gelijk mee.

bb_
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2009, 19:49

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door bb_ » 22 dec 2011, 16:41

Peter schreef: Wie er in het bestuur van de VCH zitten is openbaar (kamer van koophandel). Het krampachtig verzwijgen van de namen wekt daardoor verbazing en wantrouwen.
Je post zelf anoniem en anderen moeten zich wel kenbaar maken op een forum? Ik vind dat niet netjes en ik denk velen met mij.
Peter schreef: ....dan kan je op z'n zachtst zeggen dat er dingen gebeuren, die een bonafide bestur graag wil ophelderen.
En dat doet het bestuur dus ook op de ALV's.
Peter schreef: .. Daar heb je gelijk mee.
Dat hoor ik wel vaker :)

Bert Bron
Vliegclub Hoogeveen

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Peter » 22 dec 2011, 17:03

bb_ schreef:
Peter schreef: Wie er in het bestuur van de VCH zitten is openbaar (kamer van koophandel). Het krampachtig verzwijgen van de namen wekt daardoor verbazing en wantrouwen.
Je post zelf anoniem en anderen moeten zich wel kenbaar maken op een forum? Ik vind dat niet netjes en ik denk velen met mij.

Bert Bron
Vliegclub Hoogeveen
Je haalt dingen door elkaar. Iedereen mag van mij anoniem op een forum, maar anoniem zitting hebben in een bestuur van een club niet. De meeste zweefvliegclubs hebben hun bestuurssamenstelling gewoon op de website staan, net als het afdelingsbestuur zweefvliegen en het hoofdbestuur van de KNVVL. Als je als club daar al geheimzinnig over moet gaan doen dan dan moet je niet raar opkijken als je wantrouwen opwekt. Zelfs van de FBI wist destijds iedereen dat J. Edgar Hoover de chef was :grin:

Huilie

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Huilie » 22 dec 2011, 17:19

Peter schreef:niet raar opkijken als je wantrouwen opwekt.
Tja. Zo als de waard is, vertrouwt hij de gasten. Dit suffe gezever zegt meer over deze Peter dan over de eventuele interne problemen van Hoogeveen.

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door l_steenbrink » 23 dec 2011, 14:52

bb_ schreef:
Peter schreef:...want bestuursleden bekleden een openbare functie en moeten verantwoording afleggen aan de ALV.....
Precies en dus niet aan buitenstaanders zoals bezoekers van een forum.

Bert Bron
Vliegclub Hoogeveen
De VCH wekt de indruk alles liever onder ons te houden, maar dat lukt in het cybertijdperk niet meer.
Je kan niet voorkomen dat mensen zich er een mening over vormen en als die onjuist is, is het te makkelijk om met een beschuldigende vinger richting die mensen te wijzen. Als je alles geheim wil houden is het volgens mij je eigen schuld, want mensen blijven mensen en geheimzinnigheid zet aan tot nieuwsgierigheid en speculaties. Openheid is de beste weg. :cool:

bb_
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2009, 19:49

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door bb_ » 23 dec 2011, 18:45

l_steenbrink schreef:De VCH wekt de indruk alles liever onder ons te houden, maar dat lukt in het cybertijdperk niet meer.
Je kan niet voorkomen dat mensen zich er een mening over vormen en als die onjuist is, is het te makkelijk om met een beschuldigende vinger richting die mensen te wijzen.
Ik kan niet ontkennen dat nieuwsgierigheid een veel voorkomende menselijke eigenschap is maar dat is hun probleem.
l_steenbrink schreef: Openheid is de beste weg.
Om de nieuwsgierigheid van derden te bevredigen :bye:

Bert Bron

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Sieb » 23 dec 2011, 19:28

Het is te betreuren dat er lieden die verwijzend naar deze moderne cybertijd en maximale openheid zich toch menen te moeten verschuilen achter een anonieme nick. Stel je eens voor dat we er eens achter zouden komen wie het zijn!. Ik heb nog nooit zo'n perfect voorbeeld van schijnheiligheid meegemaakt. Als je wil strijden doe het dan met open vizier of ga een ander forum vervuilen.

Lonneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2011, 20:12

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door Lonneke » 23 dec 2011, 19:51

Mogen we het eens hebben over waar het over gaat?
Een instructeur van de Hogeveense staat voor het blok. De clubtweezitters zijn uit de vaart maar er wordt langs de zijlijn een privékist aangeboden om mee te vliegen. Status onbekend en de aanbieding is ook niet formeel. De papieren zijn niet in orde. (Achteraf blijkt er nog een snack in te zitten: "iedereen mag erop vliegen behalve pro " - de instructeur waar het hier om gaat. dat was haar toen trouwens niet meegedeeld)
Zij besluit dus dat het onverantwoord is om deze kist in het vliegbedrijf (met leerlingen) in te zetten en stuurt die avond een mail naar het bestuur om verheldering.
Vervolgens ontspint zich een proces met als resultaat dat de betreffende instructeur eruitgewerkt wordt.
Mijn métier is integriteit en het verschijnsel Klokkenluider. Ik herken wat er gebeurt.
Overigens is deze case niet uniek;
In de zweefvliegerij is er een wankel evenwicht tussen "lekker vliegen" en veiligheid/verantwoording.
Zie bijvoorbeeld de discussies over medische zaken / vliegerschap.
Het lijkt me dat onze procedures / processen nog niet zijn ingericht om met dit soort zaken adequaat om te gaan.
In het gewone leven is daar al van alles over bedacht.
Zullen we daar eens over gaan nadenken?

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Club verzoekt instructeur om op te stappen

Bericht door l_steenbrink » 24 dec 2011, 08:38

Sieb schreef:Het is te betreuren dat er lieden die verwijzend naar deze moderne cybertijd en maximale openheid zich toch menen te moeten verschuilen achter een anonieme nick. Stel je eens voor dat we er eens achter zouden komen wie het zijn!.
Sieb heeft grote talenten, :) één daarvan is het spelen van de domme. Iedereen begrijpt dat als je misstanden binnen de zweefvliegerij wil bespreken of aan de kaak stellen, je daar beter niet op een forum je naam onder kan zeten. Voordat je er erg in hebt loop je vroeg of laat tegen vage figuren aan die op represailles uit zijn. Net doen alsof je dat niet weet, is erg schijnheilig
Sieb schreef: Ik heb nog nooit zo'n perfect voorbeeld van schijnheiligheid meegemaakt. Als je wil strijden doe het dan met open vizier of ga een ander forum vervuilen.
Deze uitspraak is op zich zelf een veel mooier voorbeeld van schijnheiligheid. Zolang je de clubdoctrine uitdraagt, zoals Sieb dan kan je daar rustig je eigen naam onder zetten. Maar owee als je, zoals Jolanda het destijds deed, aan de kaak gaat stellen dat alle financiele controlle op het functioneren van het bestuur ontbreekt (SZT) en dat ongewenst noemt. :eek:
Dan wordt je direct de wacht aangezegd en ,zoals in dit voorbeeld ook gebeurde, de club of stichting uitgewerkt.
Iedereen weet nu dat ze wel gelijk had.

Sieb, zal ik je eerlijk zeggen wat ik denk? Ik denk dat Jolanda mede de VCH wordt uitgewerkt vanwege haar problemen met die voormalige SZT kist, maar de hoofdreden is dat ze het IVW er bij betrokken heeft. Die reden kan de VCH van zelfsprekend niet officieel hanteren, omdat dat bij de autoriteiten wel eens vreemd over zou kunnen komen :ai: . De VCH doet niet voor niets zo vaag over de werkelijke reden voor hun optreden. :hypo:

Het hier bovenstaande verhaal van Lonneke zou iedereen te denken moeten geven. Ik ben het daar helemaal mee eens :!:
Ik wens iedereen prettige kerstdagen met veel zelfreflexie

Leo.

Plaats reactie