Financien SZT

Plaats reactie
Frank Olijslagers
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2009, 09:24

Financien SZT

Bericht door Frank Olijslagers » 29 dec 2009, 11:09

Finciele verantwoording SZT
Uit pure belangstelling heb ik eens de moeite genomen om het huishoudelijkregelement van de SZT door te lezen. Hierin kwam ik het volgende tegen:

]11.2 De KC heeft als primaire taken:
• Er op toe te zien, dat gezien het taakstellende karakter van de budgettaire kaders,
er ook dienovereenkomstig gehandeld is. Eventuele afwijkingen zullen moeten
worden onderbouwd.
• Te controleren of de aanwezige middelen in overeenstemming zijn met de
gevoerde boekhouding.
• Zich op de hoogte te stellen of de administratie op juiste wijze is bijgehouden en
er zich geen onoorbare zaken hebben voorgedaan.
11.3 Het bestuur verplicht zich aan de KC alle inlichtingen te verschaffen die voor een
goede uitoefening van haar taken noodzakelijk zijn.
11.4 Na afronding van haar werkzaamheden rapporteert de KC schriftelijk omtrent haar
bevindingen aan het bestuur.[/i]11.5 In geval van (vermoede) onregelmatigheden doet de KC hiervan melding aan het
bestuur.
Een ieder die op de jaarvergadering aanwezig was heeft mogelijk de wat komieke verslaggeving van een lid van de kascommissie met de zelfde verwondering als ik aanhoord. Het leek er alsof de kascomissie een gezellig avondje had gehad en daarmee had voldaan aan haar in het regelement vastgelegde taak.
Nu ik ernstig twijfel aan de juistheid van de cijfers van de SZT en de mogelijkheid bestaad dat er financiele problemen dreigen zou ik niet graag in de schoenen van de kascomissie staan. Ik hoop voor ze dat de SZT financieel overeind blijft, want als dat niet zo is dan acht ik ze mede schuldig aan het foutief besteden van de obligatiegelden en het mogelijke verlies daarvan. De kascommissie had moeten controleren of de gepresenteerde cijfers juist waren en de werkelijkheid weergaven. Vooral wat het regelemnt zegt over de aanwezige middelen, zou interresant geweest zijn. Gezien het grote aantal nog niet betaalde personen (vrijwilligers etc.) en zaken. Na de weinig serieuze verslaggeving op de jaarvergadering te hebben gehoord heb ik ernstige twijffels. Dit ontslaat echter geensins de bestuurders van de SZT van de verantwoordelijkheid zowel als bestuurder alswel als prive persoon.
Jammer want de kascommisie had mogelijk door duidelijkheid te scheppen een positieve draai kunnen geven aan de broodnodige financiering van onze sport. Nu blijft alles in rook gehuld en zijn aannames en sugesties niet van de lucht. Met als resultaat een volkomen verpeste sfeer tussen zweefvliegers onderling en de teloorgang van Terlet als uiterste.
Frank Olijslagers

Dirk-Jan
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2009, 12:20

Re: Financien SZT

Bericht door Dirk-Jan » 29 dec 2009, 12:38

Wie zitten er eigenlijk in de Kas Commissie? Is dat nog steeds (onder andere) Hendrik van Putten?

Dirk-Jan

lob_nezalg
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2009, 16:28

Re: Financien SZT

Bericht door lob_nezalg » 29 dec 2009, 15:44

Henderik van Putten zit tegenwoordig in het ABZ dacht ik.
Vroeger zat hij in de CvT van de SZT. Dat is die controlle commissie die de pijp aan Maarten gegeven heeft toen ze van de SZT geen gegevens kregen. De kascommissie is voor zover ik weet twee dagen voor de vergadering van 12 december van de straat geplukt. Joop van Asperen was dat geloof ik, maar zeker ben ik er niet van

Plaats reactie