Olaf van Bockel overleden

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Olaf van Bockel overleden

Bericht door Jan Ritsma » 24 dec 2021, 23:01

Op internet vond ik het volgende bericht:
Eind november is onverwacht overleden Olav van Bockel (79), Ingenieur-vlieger.Na zijn studie Luchtvaart- en Ruimtevaart Techniek aan de TU Delft, waar hij een belangrijke gangmaker was van de DSA, bekleedde hij verschillende functies bij de Ministeries van V&W en VROM en later in het Bedrijfsleven, waar hij zich verder internationaal toelegde op vliegen op allerlei vliegtuigtypes in binnen en buitenland, ook als instructeur en heli-vlieger.

Daarna was hij docent aan de HTS Haarlem, thans In Holland Delft, en schreef hij over General Aviation, ondermeer in All Clear van de KNVvL.Hij was markant lid van de Workshop General Aviation, thans Netherlands General Aviation Symposium.

Met Olav is veel kennis en ervaring in de Luchtvaart heengegaan, we zullen hem missen.
Ooit leidde ik Olaf op voor instructeur motorvliegen.
Dat haalde hij direct de eerste keer. Ook voor het overlessen op Pipercub heb ik een aantal malen met hem gevlogen.
Het was een aimabele vent met een speciale droge humor en een grote luchtvaartkennis. Zijn overlijden is een schokkend bericht voor mij.
R.I.P.

Plaats reactie