Financieel wanbestuur bij KNVvL

Plaats reactie
jos scharnberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 nov 2020, 20:13

Financieel wanbestuur bij KNVvL

Bericht door jos scharnberg » 01 nov 2020, 21:05

Marion Rozema lid hoofdbestuur KNVvL (na te zijn platgescholden) afgetreden.
Penningmeester afdeling zweefvliegen zegt vertrouwen op in Sijmen de Vries (voorzitter afdeling zweefvliegen KNVvL).
Penningmeester hoofdbestuur die "zeer ernstige vaststaande feiten" rapporteert.
Accountant van de vereniging heeft zijn controle opdracht van 2020 teruggegeven.
Beschuldigingen van een moraal die beneden peil is.
Een penningmeester die in Woerden het kantoor niet meer inkomt.

En dat zijn alleen maar een paar punten uit het verhaal van de penningmeester van het ABZ.
Opzegging vertrouwen in Voorzitter.pdf
(567.13 KiB) 1103 keer gedownload

jos scharnberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 nov 2020, 20:13

Re: Financieel wanbestuur bij KNVvL

Bericht door jos scharnberg » 04 nov 2020, 10:33

Hier de reactie van een deel? van het ABZ
Er vinden hele veldslagen plaats in het hoofdbestuur maar de KNVvL leden weten van niets
Het hoofdbestuur bestond/bestaat uit nog slechts twee leden? De KNVvL heeft nog steeds een foto op de site staan met
Cees Kamminga, Hendrik Kort, voorzitter Ronald Schnitker, Marion Rozema, Rieteke van Luijt en Wouter Stigter.
Daar zijn/waren er nog twee van over en Marion Rozema is ook weg. Wie leidt de KNVvL? Ronald Schnitker? Maar die heeft zijn plek in het HB beschikbaar gesteld. :fp:
reactie ABZ ALV 05-11.pdf
(167.16 KiB) 567 keer gedownload

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Financieel wanbestuur bij KNVvL

Bericht door vanzomeren » 04 nov 2020, 11:05

Niet alle leden van het ABZ hebben de laatste brief ondertekend. Ik mis bijvoorbeeld Ed Westerhof. Is die ook weg?

ewes
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009, 16:59

Re: Financieel wanbestuur bij KNVvL

Bericht door ewes » 04 nov 2020, 11:12

Ik ben net voor de vorige ALV in het voorjaar 2020 uit het ABZ gestapt uit onvrede met de gang van zaken...

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Financieel wanbestuur bij KNVvL

Bericht door l_steenbrink » 04 nov 2020, 11:25

ewes schreef:
04 nov 2020, 11:12
Ik ben net voor de vorige ALV in het voorjaar 2020 uit het ABZ gestapt uit onvrede met de gang van zaken...
Kan je daar iets meer over zeggen? Bijvoorbeeld of het te doen had met geld of andere zaken?
Waarom worden ABZ mutaties niet aan de leden gecommuniceerd?

jos scharnberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 nov 2020, 20:13

Re: Financieel wanbestuur bij KNVvL

Bericht door jos scharnberg » 04 nov 2020, 20:34

De ledenraad is bezorgd.

1. Zo zien we Hoofdbestuursleden vertrekken of zelf opstappen, met daarbij soms heftige en zeer diep persoonsgerichte aanvallen uit meerdere lagen in de KNVvL;
2. Zien we een groot gebrek aan onderling respect op de diverse niveau's binnen de KNVvL;
3. Zien we dat het plan om de KNVvL naar een hoger niveau te brengen koste wat het kost lijkt te moeten worden doorgevoerd. Onderliggende, vaak ook lastige, issues niet meer besproken lijken te kunnen worden. Zelfs een vraag voor een evaluatie in de laatste ledenraad is niet beantwoord;
4. Zien we vele vragen en issues aan de Financiële kant, die weer leiden tot nieuwe spanningen, terwijl transparantie en een feitenonderzoek waarschijnlijk snel de feiten boven tafel kan halen;
5. en vele zaken meer.

Let vooral op punt 5.
Statement ledenraad.pdf
(59.01 KiB) 472 keer gedownload

ewes
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009, 16:59

Re: Financieel wanbestuur bij KNVvL

Bericht door ewes » 05 nov 2020, 17:04

l_steenbrink schreef:
04 nov 2020, 11:25
ewes schreef:
04 nov 2020, 11:12
Ik ben net voor de vorige ALV in het voorjaar 2020 uit het ABZ gestapt uit onvrede met de gang van zaken...
Kan je daar iets meer over zeggen? Bijvoorbeeld of het te doen had met geld of andere zaken?
Waarom worden ABZ mutaties niet aan de leden gecommuniceerd?
Het had niets te maken met financien; ik was liason tussen ABZ en CIV. De wijze waarop met de CIV als vrijwilligers omgegaan werd was voor mij onverteerbaar. Er is in de afgelopen jaren zo'n 3 a 4 keer overleg geweest tussen ABZ (voorzitter) en CIV. Daarbij werden er toezeggingen gedaan door de voorzitter en vervolgens werden die toezeggingen niet uitgevoerd, wat aan mijn zijde, en mogelijkerwijs ook bij de toenmailige CIV frustrerend was.

Waarom ABZ dit niet aan de leden communiceert, tja, dat moet je aan het ABZ vragen.

Plaats reactie