Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-2016

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Jan de Hulster » 20 dec 2016, 15:56

Kerstens schreef:
Jan de Hulster schreef:En verder:
Als ook op dit Forum gewoon alleen maar met je eigen volledige naam kan worden gepost zou dat ook kunnen schelen.
En wat zou je daar mee op schieten?

Iedereen weet denk ik wel wie pro in het echt is. Die andere gebruikersnaam pik je er door het taalgebruik ook zo uit.

Als andere anonieme accounts wat lopen te stoken so be it. Als dat te erg word kan de webmaster er altijd wat aan doen.
fanclub jr, mr T, etc. etc. pro= pronk ??

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Witwas » 20 dec 2016, 16:14

Ik denk in het algemeen dat het een goede gewoonte zou zijn om geen scheld partijen,schutting taal of niet zweefvlieg gerelateerde prive informatie toe te laten.
Ik had ook bar weinig bewondering voor degenen die het nodig vonden om de naam en werkgever en functie van een collega zweefvlieger te posten die zo ongelukkig was om bij een geplande buitenlanding zijn kist te kraken.
Wat je prive ook tegen deze persoon hebt geeft je niet het recht om een collega zweefvlieger te beschadigen.
M.i. Past in zo'n geval alleen medeleven.
Hoewel ik Jolanda al best een poosje ken en al best e.e.a. Van haar gelezen heb lees ik in haar laatste posting een boosheid en
Haat die alleen maar erger is geworden.
Wrange van dit verhaal is dat een goede instructrice en vliegster op deze manier prima helemaal zelf duidelijk maakt wat ons in Hoogeveen zover heeft gekregen dat haar gevraagd is op te stappen.
Zij weet een grens te paseren die mensen angstig maakt.

Maar zelf zou ik voorstander zijn om dit soort haat of scheld mails niet te laten posten,misschien onvoordelig voor de kijkcijfers van dit forum maar een stuk beter voor alle betrokkenen.

Guido Buisman

Mr T
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2010, 17:50

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Mr T » 22 dec 2016, 00:49

Jan de Hulster schreef:
Kerstens schreef:
Jan de Hulster schreef:En verder:
Als ook op dit Forum gewoon alleen maar met je eigen volledige naam kan worden gepost zou dat ook kunnen schelen.
En wat zou je daar mee op schieten?

Iedereen weet denk ik wel wie pro in het echt is. Die andere gebruikersnaam pik je er door het taalgebruik ook zo uit.

Als andere anonieme accounts wat lopen te stoken so be it. Als dat te erg word kan de webmaster er altijd wat aan doen.
fanclub jr, mr T, etc. etc. pro= pronk ??
Beste Jan,
ik heb geen bal te doen met Pro, Jan's fanclub of welk ander echt of virtueel lid van dit forum.
In het begin poste ik onder mijn naam Gert Jan Tim mermans. Door het plaatsen van persoonsgegevens heb ik mijn nick name ergens rond 2012 veranderd in Mr. T, en heb ik mijn berichten nog een hele tijd ondertekend met Gert J@n T!mmermans, nog steeds begrijpelijk maar niet googlebaar. Op 1 september 2012 heb ik je daarover onderstaande uitleg gegeven.

Als persoonlijke gegevens, inclusief ziekten, op een forum geslingerd mogen worden zonder dat de webmaster ingrijpt dan is anoniem posten één stap. Als dat zonder gevolgen voor de overtreedster herhaald mag worden dan is voor mij de maat vol.

Dat ik nu nog een bericht plaats is omdat Jan mijn account nog niet verwijderd heeft. Je kunt verder van alles over me gaan roepen maar niet dat ik een alter ego van Pro ben of dat ik mijn identiteit geheim heb gehouden.

Veel succes verder, Gert Jan Tim mermans.
--------------------------------------------------------------

Re: Bescherming tegen de zon
Berichtdoor Mr T » 01 sep 2012, 11:40
Jan de Hulster schreef: Dat verhaal van die hoogte berekening kende ik.
Ik moet zeggen dat je wat mij betreft gelijk hebt.

En dat een anononieme poster met bijbelteksten gaat beginnen........
gekker moet het niet worden.... :hypo:

(Een gevleugelde uitspraak van een huidig VCH bestuurder.... zo'n 46 jaar terug - (leren kennen op een zweefvliegkamp in Witten/Assen) - zou zijn geweest:

" Ben je nu helemaal van God los!" :grin:
Beste Jan,

Mijn berichten onderteken ik vrijwel altijd met mijn naam, weliswaar niet "googlebaar" maar toch herkenbaar. Oorspronkelijk was mijn forumnaam ook mijn achternaam. De reden van deze verandering gaf ik in hetzelfde bericht aan:
Mr T (=GertJ@n T!mmermans) schreef:
De balans tussen inhoudelijke bijdragen en discussies enerzijds en het uitvechten van persoonlijke vetes en schimp- en scheldpartijen anderzijds slaat de laatste tijd wel heel erg ver door naar de onverkwikkelijke kant. Als ik zie hoe hier wordt omgegaan met de werkelijke naam en toenaam van mensen die in de zweefvliegwereld bekend zijn, begrijp ik volkomen dat mensen anoniem gaan posten.
Inmiddels heb ik het bericht waaraan Jan de Hulster aan refereert ook ondertekend. :bloemen:
Om op Jan de Hulsters laatste vraag terug te komen: ik ben van de kerk :pray: los, maar niet van God los. :hypo:

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Webmaster » 22 dec 2016, 06:14

Een verduidelijking omtrent anoniem posten:
Dat mag hier en in het algemeen op ieder forum.
Het gaat niet alleen om Google.
Mensen die binnen de zweefvliegerij misstanden aantreffen moeten daarvan melding kunnen maken zonder dat hen daarna het zweefvliegen onmogelijk wordt gemaakt.
Een voorbeeld uit het verleden is de SZT en het forum van zweefportaal, waar de webmaster aan de lopende band postings verwijderde en zelfs mensen van het forum smeet.

Dit soort misstanden wil ik hier niet. Vrijheid is een groot goed. Dat die vrijheid zijn prijs heeft is evident, maar voor als nog ben ik bereid die prijs te betalen.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Jan de Hulster » 22 dec 2016, 19:23

Goed dan ook maar anoniem.

Het zou prettig zijn als posters zich (een beetje) kunnen inhouden in inderdaad onnodig grof taalgebruik.

Prettige feestdagen zou ik maar zeggen.

Plaats reactie