Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-2016

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-2016

Bericht door Webmaster » 15 nov 2016, 13:46

De stukken van de ALV van 20 september 2016 kunt U weer in het besloten KNVvL gedeelte van dit forum vinden.

Een greep uit de vele onderwerpen:
1)KNVvL contributie gaat met 5% omhoog naar €176,-
2)Tom Ottenheym (penningmeester) is tussentijds afgetreden wegens een "spanningsveld" tussen hem en het afdelingssecretariaat in Woerden
3)Men is erg bezorgd over het gestaag afnemende ledental en Lonneke Alsema (PR ABZ) doet haar best om dit te stoppen.
4)Men schijnt eindelijk iets te willen doen aan het aantal lierongevallen

pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door pro » 06 dec 2016, 16:52

Webmaster schreef:De stukken van de ALV van 20 september 2016 kunt U weer in het besloten KNVvL gedeelte van dit forum vinden.

Een greep uit de vele onderwerpen:
1)KNVvL contributie gaat met 5% omhoog naar €176,-
2)Tom Ottenheym (penningmeester) is tussentijds afgetreden wegens een "spanningsveld" tussen hem en het afdelingssecretariaat in Woerden
3)Men is erg bezorgd over het gestaag afnemende ledental en Lonneke Alsema (PR ABZ) doet haar best om dit te stoppen.
4)Men schijnt eindelijk iets te willen doen aan het aantal lierongevallen
Het ledental van de Nederlandse zweefvliegafdeling neemt natuurlijk af mede doordat leden zich volstrekt onnodig kapot vliegen. En wie zich niet vrijwillig EN onverzekerd kapot wil vliegen, die wordt daar WEL toe gedwongen door KNVVL Zweefvliegclub Hoogeveen, mede door Hartchirurg Bert Takens, ANWB bestuurskringlidje (met prostaatziekte) Duke DOminicus van den Bussche door KNVVL sjoemeltechnicus Jaap Vis en alles met steun van de witwashandelaar (was mijn was of draag mijn tas) Guido Buisman. Alles afgedekt met een sausje advocatenbraaksel van ene op terlet rondhobbelende doch in de polder kantoor houdende drubbelaar en met steun van medianotaris ....

Waar kan ik mijn bul inleveren???
Ik leef nog, maar NIET dank zij de KNVVL en dit tuig hierboven. Wel ondanks!!

En Lonneke.... ach gut, de denkt dat de katholieke aanpak van stilzwijgen en vooruit kijken ZONDER schuldig erkenning en ZONDER genoegdoening het tij zal keren....

Misschien dat ze goed past beter Defensie. Die roepen nu dat de geweerpoetskankergevallen zijn verjaard....

Zweefvliegend Nederland: jullie zijn SCHULDIG!!!!
PAY PAY PAY!!!!

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Kilo Hotel » 07 dec 2016, 00:56

Afbeelding

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Witwas » 07 dec 2016, 17:42

Waar kan ik mijn bul inleveren???
Ik leef nog, maar NIET dank zij de KNVVL en dit tuig hierboven. Wel ondanks!!

Hoi Pro,Grappig volgens mij kun je voor een ongebruikte Bul statiegeld vragen.

Als altijd met vr gr

Witwas.

Mr T
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2010, 17:50

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Mr T » 16 dec 2016, 10:55

Ik kwam hier niet vaak meer.
Dat gaat nog minder worden, het niveau van taalgebruik, het noemen van namen van mensen inclusief hun ziekten vind ik van een bijzonder laag allooi.
In de ogen van Pro is dat wellicht het niveau dat past bij de zweefvliegwereld, in mijn beleving is dat anders. De gang naar de rechter lijkt me een betere oplossing dan smijten met modder op een forum, zeker voor een jurist.

ik ga mij af te melden als lid; mocht dat niet lukken dan verzoek ik de webmaster bij deze mijn account op te heffen.

fanclub JR
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2015, 15:58

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door fanclub JR » 18 dec 2016, 16:11

Mr T schreef:Ik kwam hier niet vaak meer.
Dat gaat nog minder worden, het niveau van taalgebruik, het noemen van namen van mensen inclusief hun ziekten vind ik van een bijzonder laag allooi.
In de ogen van Pro is dat wellicht het niveau dat past bij de zweefvliegwereld, in mijn beleving is dat anders. De gang naar de rechter lijkt me een betere oplossing dan smijten met modder op een forum, zeker voor een jurist.

ik ga mij af te melden als lid; mocht dat niet lukken dan verzoek ik de webmaster bij deze mijn account op te heffen.
Wij zijn ons bewust dat ons grote voorbeeld, Jan Ritsma, tevens webmaster van deze website, volledig tegen censuur is. Wel vragen wij ons af waar de grenzen liggen tussen fatsoen en het niet censureren van berichten.

Het bericht van Pro is wat ons betreft te vergelijken met de "minder Marokkanen" uitspraak van Geert Wilders. Valt het onder de vrijheid van meningsuiting? Of is er ook zoiets als normbesef?

Wij zijn erg benieuwd naar de mening van onze almachtige webmaster. Mogelijk kan hij ook aangeven waar de grens ligt. Ik kan mij voorstellen dat op een gegeven moment er anders alleen nog maar sensatiezoekers op dit forum komen. Deze teloorgang van dit prachtige medium gunnen wij onze leider, Jan Ritsma, niet.

Persoonlijk vinden wij het erg jammer dat Pro zich tot dit niveau heeft verlaagd. Ze was namelijk, in de niet virtuele wereld, best een aardig persoon. Dit moddergegooi hadden wij niet achter haar gezocht.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Webmaster » 19 dec 2016, 06:15

fanclub JR schreef:
Wij zijn ons bewust dat ons grote voorbeeld, Jan Ritsma, tevens webmaster van deze website, volledig tegen censuur is. Wel vragen wij ons af waar de grenzen liggen tussen fatsoen en het niet censureren van berichten.
De grenzen worden bepaald door de forumregels. De forumregels refereren aan de wet.
fanclub JR schreef: Of is er ook zoiets als normbesef?
Ja dat bestaat. Helaas zijn er op deze wereld geen twee mensen te vinden met de zelfde normen. Kortom, normen zijn extreem subjectief. Moet ik nu gaan censureren volgens mijn eigen normen, of nog gecompliceerder, op de normen die ik vermoed bij de meerderheid van het forumpubliek?

Ik ga er van uit dat hier hoofdzakelijk volwassen verstandige mensen komen, die ik geen normen hoef voor te schrijven of op te dringen. Als iemand zich stoort aan de uitspraken, mening of normen van een andere poster, wat is dan simpeler om in het vervolg de postings van die persoon niet meer te lezen? Mensen die zweefvliegen, lijken mij oud en wijs genoeg om hun eigen normen te bepalen en zelf te beslissen over wat ze wel en niet willen weten

fanclub JR schreef: Ik kan mij voorstellen dat op een gegeven moment er anders alleen nog maar sensatiezoekers op dit forum komen. Deze teloorgang van dit prachtige medium gunnen wij onze leider, Jan Ritsma, niet.
Ieder mens is in principe een sensatiezoeker, ook en vooral degenen die dit ontkennen te zijn.
Het forum wordt zeer goed en veel gelezen. Helaas zijn in de zweefvliegerij veel mensen bang om iets te posten en hun mening te geven over "politieke zaken". Bang als ze zijn om daar binnen hun club op afgerekend te worden en dat is jammer want het stoort de ontwikkeling van de hele zweefvliegerij.

Ik ben altijd bereid om over deze zaken te discussieren, maar ben nu in Afrika aan het vliegen en loop al dagen achter met mijn recordverslagen. Op dit moment heb ik tijdgebrek omdat het weer zo goed is. Nouja, de voorspellingen dan.. ;)

fanclub JR
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2015, 15:58

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door fanclub JR » 19 dec 2016, 09:14

Webmaster schreef:
fanclub JR schreef:
Wij zijn ons bewust dat ons grote voorbeeld, Jan Ritsma, tevens webmaster van deze website, volledig tegen censuur is. Wel vragen wij ons af waar de grenzen liggen tussen fatsoen en het niet censureren van berichten.
De grenzen worden bepaald door de forumregels. De forumregels refereren aan de wet.
Duidelijk.
Forumregels schreef: Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "Zweefvliegen-online.nl" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider.
Lieve webmaster, met ons "gezonde boerenverstand" valt de posting van Pro in de categorie Kwetsend, Lasterlijk & Haatdragend. Maar, naar welke normen wordt dit gemeten? De normen van een veroordeling door een rechtbank? Of wat is uw maatstaaf?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Jan de Hulster » 19 dec 2016, 13:09

Webmaster schreef:De stukken van de ALV van 20 september 2016 kunt U weer in het besloten KNVvL gedeelte van dit forum vinden.

Een greep uit de vele onderwerpen:
1)KNVvL contributie gaat met 5% omhoog naar €176,-
2)Tom Ottenheym (penningmeester) is tussentijds afgetreden wegens een "spanningsveld" tussen hem en het afdelingssecretariaat in Woerden
3)Men is erg bezorgd over het gestaag afnemende ledental en Lonneke Alsema (PR ABZ) doet haar best om dit te stoppen.
4)Men schijnt eindelijk iets te willen doen aan het aantal lierongevallen
Om even bij de draad te blijven:
1 Geen probleem
2 Vreemd ik ken Tom als serieus, dus daar moet (weer??) eens iets mis zijn gegaan....... (zoals al 20-30 jaar ??? zo langzamerhand binnen de KNVvL???)
3Wat maakt het uit, dat dalende leden aantal, toen ik begon ( 1967) waren er ca. 3000 zweefvliegers schat ik in.
En zeker VEEL minder GPL/ZVB houders dan er nu zijn!!!
4 Zijn er zoveel lierongevallen in de afgelopen jaren?
(ik herinner me wel een paar onbegrijpelijke, die met goede scholing voorkomen hadden kunnen worden.
Maar te steil starten met een te grote invalshoek is gewoon op te lossen door defensief te zijn, de snelheid in de gaten te houden etc. etc)


En verder:
Als ook op dit Forum gewoon alleen maar met je eigen volledige naam kan worden gepost zou dat ook kunnen schelen.

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: Algemene ledenvergadering afdeling zweefvliegen 20-9-201

Bericht door Kerstens » 20 dec 2016, 15:42

Jan de Hulster schreef:En verder:
Als ook op dit Forum gewoon alleen maar met je eigen volledige naam kan worden gepost zou dat ook kunnen schelen.
En wat zou je daar mee op schieten?

Iedereen weet denk ik wel wie pro in het echt is. Die andere gebruikersnaam pik je er door het taalgebruik ook zo uit.

Als andere anonieme accounts wat lopen te stoken so be it. Als dat te erg word kan de webmaster er altijd wat aan doen.

Plaats reactie