Dit zou zijn gepleegd door een persoon die post op "zweefvliegersonline.nl".
Verder laat Frank aan de Officier weten"
Verder schrijft Frank:Graag maak ik U deelgenoot, van een z.g. "onafhankelijke" website; http://www.zweefvliegersonline.nl waarin diverse zweefvliegers meestal anoniem, menen allerlei verdachtmakingen, roddels en zelfs heimelijk genomen foto's te moeten publiceren van/over bestuurders van de KNVvL (Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart) en Bestuurders/gewezen Bestuurders van SZT.
Frank heeft het volste recht om aangifte te doen tegen mensen die hem in zijn opinie smadelijk bejegenen.ook is het mogelijk inlichtingen in te winnen bij de voorzitter van de SZT-Terlet Dhr. R. van der Meulen en oud voorzitter Dhr T Tieleman. Indien gewenst zal ik U de betreffende telefoonnummers graag toezenden.
Maar, Frank doet nog meer! Hij stuurt zijn knullige aangifte aan zowel de voorzitter van een zweefvliegclub als aan de voorzitter van de KNVvL de heer Frits Brink vergezeld met oa. de volgende tekst.
Ook aan de voorzitter van de betreffende zweefvliegclub vraagt Frank om "passende maatregelen"Verder is mijn mening dat de KNVvL hierin ook een rol moet vervullen, door via het KNVvL Huishoudelijk reglement en Statuten deze mensen, die duidelijk er op uit zijn schade toe te brengen aan de gehele zweefvliegsport, te royeren.
Wie is Frank Surink?
Frank is voorzitter van gemeentebelangen Epe en zit voor deze partij in de Epense gemeenteraad.
Tevens is Frank Examinator zweefvliegen en exbestuurslid van de SZT.
Frank is ook nog voorzitter van het bestuur van de stichting inchaban die zich bezighoudt met giften voor kinderen in Ghana.
Maar Frank is nog meer..... Hij is ook de gene die met zijn motorzwever startte van de overvliegstrip van Terlet en daarbij ternauwernood enkele geparkeerde aanhangers wist te ontwijken, waarbij hij behalve zijn eigen leven ook dat van zijn leerling/passagier in gevaar bracht.
Verder is Frank degene die via zijn kort geleden opgerichte VOF (venootschap onder Firma) een DG505 tekoop aanbiedt van de SZT terwijl dit vliegtuig aan de SNZT is verpand ter dekking voor de daarop uitstaande lening.
Commentaar:
Hoe belachelijk Frank zich wil maken bij de OvJ is zijn zaak. Alleen al het feit dat hij als referentie zijn handlangers van het SZT-bestuur opgeeft werkt op de lachspieren. Deze mensen plegen immers bedrog (obligatielening) en worden onderhand door heel zweefvliegen Nederland terecht gezien als degenen die de zweefvliegerij ernstige schade toebrengen door hun financiele manipulaties te Terlet.
Dat is niet alleen mijn mening maar ook die van het afdelingsbestuur plus het hoofdbestuur van de KNVvL.
Wat echter zeer kwalijk is is dat deze "bestuurder" meent dat lieden die hem niet aanstaan, althans naar zijn idee niet de "juiste mening" ventileren maar geroyeerd moeten worden. Wat dat betreft past hij naadloos bij zijn trawanten van het SZT-bestuur die dit al jaren in praktijk menen te moeten brengen. Kennelijk beseft onze Frank niet dat hij zelf de zweefvliegerij ernstig schaadt
Mijns inziens is deze man volstrekt ongeschikt voor een leidinggevende functie en eveneens voor de functie van examinator.
Stel je voor dat hij iemand treft wiens mening hem niet aanstaat. Frank is dan vast niet in staat tijdens het examen zich objectief op te stellen.
En verder m'n beste Frank, besef je kennelijk niet dat je met je pleidooi om iedereen die de zweefvliegerij schaadt te royeren jij zelf en je SZT trawanten de eerste kandidaten zijn.
Pikant detail is, dat de aanklacht bij de OvJ niets te maken heeft met zweefvliegen. Frank windt zich niet op over gevaarlijke en grove overtredingen met motorzwevers. Evenmin windt hij zich op over het verkopen van verpande zweefvliegtuigen via zijn pas opgerichte firma.Ook gaat de klacht niet over zweefvliegersonline.nl (een website die overigens niet bestaat), maar waar gaat de klacht dan wel over?
Nou, Frank windt zich op over onderzoek dat gedaan wordt naar zijn liefdadigheidsstichting Inchaban. Dat levert hem in ieder geval de warme belangstelling van de plaatselijke pers op die ongetijfeld de Epense kiezer op de hoogte zal stellen van Franks manier van denken. Zo kan het makkelijk gebeuren dat een inwoner van Epe problemen met de plaatselijke sportvereniging krijgt omdat Frank een briefje aan de voorzitter heeft geschreven. Want, iemand die in Franks ogen de belangen van Epe schaadt moet natuurlijk uit het hele sociale leven geexcomuniceerd worden. Zijn kiezers zijn gewaarschuwd!
Mocht Frank zich in dit artikel "smadelijk bejegend" voelen, mijn woonplaats is de gemeente Apeldoorn en mijn naam is Jan Ritsma. Ik zie de mogelijke aangifte met genoegen te gemoet!
NB. Lezers wijzen mij op het feit dat Frank Surink behalve examinator voor de KNVvL ook IVW examinator voor motorzwevers is.
Als dat klopt dan heeft hij een probleem want er loopt nog steeds een strafrechtelijk onderzoek tegen hem ivm. het starten van een niet als zodanig aangewezen luchtvaartterrein (overvliegstrip)