Nieuwe voorzitter ABZ

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Nieuwe voorzitter ABZ

Bericht door Jan Ritsma » 13 okt 2009, 10:55

Het AfdelingsBestuur Zweefvliegen heeft een nieuwe voorzitter.

Ruud Holswilder schreef op 10-10-2009 17:59
Van harte gefeliciteerd met de benoeming
Alle plannen spreken mij aan, maar vooral
Stoppen met energieverspilling aan intern gedoe.

Dat geldt vooral voor de beide stichtingen die op 29 oktober voor de rechter staan in
Ik sluit mij graag bij deze opmerking aan.
Een voorzitterschap van een zweefvliegclub is geen simpele zaak en wordt door weinig mensen geambieerd.
Laat staan het voorzitterschap van de afdeling zweefliegen van de KNVvL.
Toch fijn dat er nog mensen zijn die, om welke reden dan ook, zich willen inzetten voor een goede zaak.

En.... inderdaad, dat intern gedoe is niet bevorderlijk.
Mede met die gedachte in het achterhoofd zou het wellicht prettig zijn als de KNVvL die zich zoals we allemaal weten ontfermd heeft over het verstrekken van brevetten het de zweefvliegerij niet moeilijker gaat maken door middel van het opleggen van als maar meer regels en eisen. De IVW dereguleert. laten we dat dan zelf ook doen en wat meer aan de individuele verantwoordelijkheid overlaten.

Met het punt van het "Nationale Zweefvliegcentrum" moet de KNVvL mijns inziens op eieren lopen.....
Als het aan de KNVvL gelegen had dan was er eind vorige eeuw aan dat Nationale zweefvliegcentrum al een einde gekomen.
Volgens Ruud (de schrijver van het bovenstaande citaat) bestaat er sinds die tijd geen Nationaal zweefvliegcentrum meer.
In naam is dit echter nog steeds het geval. In de praktijk hebben we echter te maken met een stichting waarvan het huishoudelijk reglement meer doet denken aan een draaiboek voor de opvang van een stelletje tuchthuisboeven dan aan een vriendelijk bedrijf dat het zijn klanten zo veel mogelijk naar de zin wil maken en de nationale zweefvliegerij zo veel mogelijk probeert te promoten.

Kortom, dit zijn dan twee details uit zovelen die de nieuwe voorzitter wellicht wil aanpakken.
Als dit voorzitterschap zijn ambitie was dan feliciteer ik hem van harte.
Als het een roeping is, dan wens ik hem veel sterkte.

Jan Ritsma

Plaats reactie