stichting Nationaal zweefvliegcentrum Terlet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

stichting Nationaal zweefvliegcentrum Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 27 feb 2016, 10:13

Na het tumult rond de SZT en de laatste rechtszaak tussen de SNZT en de uitbater van restaurant de Thermiekbel, is alles stil geworden.

Jan de Hulster die herhaaldelijk vroeg om de jaarverslagen van de SNZT, (volgens sommigen tot vervelens toe :) )heeft nooit antwoord gehad. Het argument was, dat de SNZT in rechtszaken de tegenpartij zo min mogelijk gegevens gunde. Deze situatie is echter verleden tijd. Toch heeft de SNZT tot op heden van de afgelopen jaren nog steeds geen inzage in zijn cijfers gegeven aan zweefvliegend Nederland. Dit is een ongewenste situatie. Als je iets belooft, dien je je daaraan te houden. Als je dat niet doet heb je daar vast een reden voor en dat geeft aanleiding tot gefronste wenkbrauwen.

Dus: Laat de SNZT, of de KNVvL waarvan twee vertegenwoordigers in het SNZT-bestuur zitten, openheid van zaken geven over het financiele reilen en zeilen van de SNZT.

Op dit moment krijg ik, als ik de website van de SNZT wil bezoeken de volgende mededeling:
Forbidden

You don't have permission to access /snzt on this server.
Server unable to read htaccess file, denying access to be safe

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
De SNZT is nu een "black hole". Nu er krachten zijn die de transparantie en integriteit bij de KNVvL willen verhogen, zou het passen als dat bij de SNZT ook wat opgepoetst word.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: stichting Nationaal zweefvliegcentrum Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 27 feb 2016, 12:43

Als lezer van dit mooie medium kunnen we denk ik de zaak (KORT !!) samenvatten met:

De SZT heeft behoorlijk geprutst op Terlet

De SNZT (eindverantwoordelijke van Terlet) Heeft nog meer geprutst in besluit en daadkracht

De KNVvl als mede berantwoordelijk voor de SNZT heeft ook redelijk geprutst.

Wat inderdaad opvalt in 2015/ 2016 dat de SNZT AL zijn jaarverantwoordingen periode 2001-2013 maar gewoon heeft verwijderd.
En inderdaad NOOIT enige feitelijke verantwoording heeft afgelegd.

mvg,

Jan de Hulster

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: stichting Nationaal zweefvliegcentrum Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 29 feb 2016, 08:23

Jan de Hulster schreef:
De SNZT (eindverantwoordelijke van Terlet) Heeft nog meer geprutst in besluit en daadkracht

De KNVvl als mede berantwoordelijk voor de SNZT heeft ook redelijk geprutst.
Beide opmerkingen zijn zondermeer waar.
Wat de SNZT aangaat moet er eerlijkheidshalve wel bij vermeld worden dat toen het nieuwe (huidige) bestuur aantrad er WEL sprake was van daadkracht. De corrupte rommel is toen voortvarend verwijderd.
Jammer dat de wil ontbrak weer een Nationaal zweefvliegcentrum op te zetten waar iedereen met een brevet zonder gezanik kan vliegen.
De gigantische teruggang in het wedstrijdvliegen, is mede hiervan het gevolg.

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: stichting Nationaal zweefvliegcentrum Terlet

Bericht door Kerstens » 29 feb 2016, 10:55

Iedereen met een prive kist kan zonder gezanik vliegen op EHTL, je moet daar alleen wel voor betalen. Lijkt me niet meer dan logisch...

En met betalen bedoel ik bijvoorbeeld lid worden van 1 van de Terlet clubs, dan kun je op alle dagen van de week het hele jaar door zoveel vliegen als je wilt.
Zie dat geld wat je dan "betaald voor dingen die je niet gebruikt" maar als een vergoeding die je betaald aan de vrijwilligers die er voor zorgen dat jij kan starten op Terlet. (bedrijf runnen, honderden uren onderhoud aan lieren etc per jaar).

Wat ik me trouwens af vraag, waarom bemoeit "heel zweefvliegend Nederland" zich altijd zo met EHTL? Al het geld wat er ooit door de KNVVL in gestopt is is al lang verdwenen over 2 faillissementen heen. Ik loop toch ook niet te zeuren dat ik de boeken van Venlo of Hoogeveen in wil zien? Gaat me geen ster aan...

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: stichting Nationaal zweefvliegcentrum Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 29 feb 2016, 11:32

Kerstens schreef:Iedereen met een prive kist kan zonder gezanik vliegen op EHTL, je moet daar alleen wel voor betalen. Lijkt me niet meer dan logisch...

En met betalen bedoel ik bijvoorbeeld lid worden van 1 van de Terlet clubs, dan kun je op alle dagen van de week het hele jaar door zoveel vliegen als je wilt.
Zie dat geld wat je dan "betaald voor dingen die je niet gebruikt" maar als een vergoeding die je betaald aan de vrijwilligers die er voor zorgen dat jij kan starten op Terlet. (bedrijf runnen, honderden uren onderhoud aan lieren etc per jaar).

Wat ik me trouwens af vraag, waarom bemoeit "heel zweefvliegend Nederland" zich altijd zo met EHTL? Al het geld wat er ooit door de KNVVL in gestopt is is al lang verdwenen over 2 faillissementen heen. Ik loop toch ook niet te zeuren dat ik de boeken van Venlo of Hoogeveen in wil zien? Gaat me geen ster aan...
Inderdaad is dat nu niet meer heel zo relevant denk ik. (die begroting en jaarverslagen van de SNZT)
Alhoewel er nog steeds een relatie (benoemde bestuurder in de SNZT vanuit de KNVvL) is tussen KNVvl en de SNZT bedenk ik me.
Dus misschien zijn er ook nog financiele relaties tussen KNVvL en SNZT?

Mijn opmerkingen betreffende de jaarverslagen betrof de SNZT en vooral nav het conflict met de SZT.
Dus periode 2008- 2012/2013 concreet.

Want de SNZT schermde (-2010-2013) destijds met het niet meer kunnen verstrekken van hun destijds nog openbare "jaar" verslagen "dat doen we niet hangende het onderzoek/ proces gang."
Maar nadat het onderzoek /procesgang was afgelopen kwamen de nog niet gepubliceerde jaarverslagen ook niet meer......
En de voorgaande jaarverslagen zijn gemakshalve maar verwijderd.

Maar het gaat toch nu weer prima op Terlet?
En tegen betaling kun je er goed elke dag vliegen.
En daarmee is het allemaal weer prima in orde. :tup:

Plaats reactie