Door de week vliegen bij Aeroclub Salland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Door de week vliegen bij Aeroclub Salland

Bericht door Jan Ritsma » 29 apr 2014, 12:28

Aeroclub Salland heeft bij monde van zijn secretaris, de heer Harry Wiertz, laten weten dat er door zweefvliegers die lid zijn van een Nederlandse zweefvliegclub, door de week op Salland lierstarts gemaakt kunnen worden tegen een tarief van €22,- per start.

Helaas is er onduidelijkheid ontstaan over de juistheid van deze uitspraak, omdat de heer Wiertz mededeelt dat hij in een openbaar forum geen uitsluitsel wenst te geven of dat bijvoorbeeld ook opgaat voor leden van de Vereniging Historische Zweefvliegtuigen, welke een door de KNVvL erkende Nederlandse zweefvliegclub is.

Het forumdraadje dat over deze zaak gaat kunt U vinden op: http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... post_21773

De voornoemde draad is in het KNVvL forum voor verdere postings geblokkeerd. Mocht iemand iets op of aan te merken hebben of zelfs uitsluitsel kunnen geven over voor wie de voornoemde regeling geldig is, dan is hier daarvoor de gelegenheid. Door ervaringen hier te delen, is het wellicht mogelijk om een redelijk inzicht te krijgen of U bij aankomst te Salland onverrichterzake weer wordt weggestuurd of niet.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Door de week vliegen bij Aeroclub Salland

Bericht door Jan de Hulster » 29 apr 2014, 17:05

Beste Jan,

Ik had net een posting op zweefportaal willen plaatsen toen Ben Hiemstra de draad sloot.

De strekking was:

Ga gewoon naar Salland met een kist .
Wees er om 09.30 uur bij de briefing met medical en GPL ( beide geldig)

De VHZ-zo staat in de Thermiek 2014-1- is (blz 51) :
-een bij de KNVvL aangesloten club, rubriek overige club, waartoe ook b.v. de GAE behoort.
-via een secretariaat verbonden bij de KNVvL ( zie blz. 51 links boven aan)

Ergo:
In mijn ogen kunnen ze (ACS) deelnemers die lid zijn bij een van al deze genoemde clubs in de laatste Thermiek NIET uitsluiten.

Conclusie: Gewoon uitproberen.

Succes.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Door de week vliegen bij Aeroclub Salland

Bericht door Jan Ritsma » 29 apr 2014, 23:32

Jan de Hulster schreef:Beste Jan,

Ik had net een posting op zweefportaal willen plaatsen toen Ben Hiemstra de draad sloot.
Tja, die krijgt achter de coulissen instructies om aan damage controll te doen :)
Jan de Hulster schreef: De strekking was:

Ga gewoon naar Salland met een kist .
Wees er om 09.30 uur bij de briefing met medical en GPL ( beide geldig)
En dat wil ik nu juist niet!
Een secretaris van een vereniging is ook zo'n beetje het boegbeeld/gezicht van die vereniging. Als die op een dergelijke onhebbelijke toon laat weten dat ieder VHZ-lid maar persoonlijk moet komen vragen of hij/zij welkom is, dan vraag ik me af wat zo'n man eigenlijk wel niet denkt. Als een club meent zijn potentiele gasten zo te moeten schofferen, dan is dat een voorproefje waar ik genoeg aan heb. Nog afgezien van de "gewone ACS leden" die termen bezigen als "grote eikel", parasiet, zwetser en meer van dat fraais.
Jan de Hulster schreef: De VHZ-zo staat in de Thermiek 2014-1- is (blz 51) :
-een bij de KNVvL aangesloten club, rubriek overige club, waartoe ook b.v. de GAE behoort.
-via een secretariaat verbonden bij de KNVvL ( zie blz. 51 links boven aan)

Ergo:
In mijn ogen kunnen ze (ACS) deelnemers die lid zijn bij een van al deze genoemde clubs in de laatste Thermiek NIET uitsluiten.

Conclusie: Gewoon uitproberen.
Mij hoef je niet te overtuigen. Wat je zegt is volkomen terecht. Volgens hun eigen definitie telt de VHZ mee. Zowel logisch en juridisch, als uit het oogpunt van fatsoen. Mijn ervaring is echter, dat binnen sommige zweefvliegclubs deze criteria niet gelden. Daar wordt in eerste instantie met onderbuik en emoties geregeerd. Wat is er nu simpeler dan even vriendelijk te laten weten of er aanvullende restricties zijn voor VHZ-leden of niet? Moet ik daarvoor drie uur met een aanhanger gaan rijden en daar aan de poort kloppen? We zijn wel goed maar niet gek.

Plaats reactie