KNVvL maakt bezwaar tegen BVG

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

KNVvL maakt bezwaar tegen BVG

Bericht door Jan Ritsma » 21 jun 2013, 10:58

Zie http://www.knvvl.nl/actueel/nieuws-knvv ... -tegen-bvg

Of het helpt of niet, het is een goede zaak dat de kleine luchtvaart af en toe eens zijn tanden laat zien. Als je dat niet doet dan worden je belangen vertrapt. De KNVvL is van zins om bij het uitblijven van een poisitieve beslissing naar de bestuursrechter te stappen onder gelijktijdige aanvraag van een "voorlopige voorziening".

Deze zaak doet me denken aan een wedstrijd te Marburg waar ik enige jaren geleden aan mee deed. Werner Meuser, tweevoudig Duits wereldkampioen, was de wedstrijdleider. De eerste 3 dagen van de wedstrijd kon er niet gevlogen worden door het slechte weer, maar gelukkig was het de vierde dag dan eindelijk zo ver! 'sMorgens, voor de briefing, werd Werner opgebeld door een colonel van de Luftwaffe. Tussen 02.00 en 17.00 uur kan er vandaag geen wedstrijd gevlogen worden, want de luftwaffe houdt dan vlak bij Marburg een oefening, zo luidde de boodschap.

Werner antwoordde: Dat kunnen jullie niet maken. Het is onze enige dag met mooi weer. Met hoeveel zijn jullie eigenlijk?
De colonel antwoordde: Met wel 50 vliegtuigen! Ah zei Werner, wij zijn met 73 dus wij zijn met meer!!

Het resultaat was dat de luftwaffe ter elfder ure zijn oefengebied verlegde. Later werd er nog gebeld dat de oefening slecht verlopen was doordat de vliegers te weinig tijd hadden gehad zich aan het nieuwe gebied aan te passen. Daarom zou de luchtmacht de volgende keer niet zo soepel zijn :grin:

Het antwoord lag voor de hand: Of de luchtmact verwachtte dat onder oorlogsomstandigheden de vijand zo vriendelijk zo zijn alleen gebieden uit te kiezen voor de aanval, waar de tegenstander zich al comfortabel had voorbereid :grin:
Het antwoord daarop is mij niet bekend...

Plaats reactie