@ TJM Hoekstra,
Beste Hoekstra,
Ik ben Pro, de instructeur die uit de Vliegclub Hoogeveen werd gezet omdat ik op 21 september 2011 besloot niet te vliegen op de PH-687 en tegen wie de penningmeester van de VCH bulderde: "dan sleep ik helemaal niet meer!".
Mijn nickname refereert aan de eerste letters van mijn naam en aan het feit dat ik PRO GLIDING ben (maar dan wel: veilig en gezellig, niet onder dwang en allerlei vieze zaakjes....).
(Ik post NIET onder de naam Henk Poepjes (of limalfafa, AnonymousS, Eduard, Guido, etc.etc.) )
Waar heeft u meer bezwaar tegen:
1. dat een clubbestuur een instructeur (of lid) zou dwingen te vliegen (op een niet-luchtwaardig vliegtuig dat niet aantoonbaar WA-verzekerd is en waarvoor het clubbestuur bovendien EXPLICIET GEEN aansprakelijkheid aanvaardde)? of
2. dat ALS dergelijke dwang zou hebben plaatsgevonden dat ook VERTELD wordt aan het publiek?
Er zijn in het algemeen veel mensen die
het benoemen van misstanden of risico's ONWENSELIJK vinden, maar niets doen tegen de misstanden of risico's op zichzelf.
Juist die (grote) groep zwijgende mensen, is verantwoordelijk voor instandhouding van misstanden en risico's.
Door hun zwijgen....
En juist de grote groep "zwijgenden", creëert noodzaak tot en bestaansrecht aan "klokkenluiders".
Zo houden ze elkaar een beetje in evenwicht, hoewel de positie van klokkenluiders dusdanig wordt ondermijnd, dat risico's nog steeds onnodig lang in stand worden gehouden (maar daardoor hebben kranten, journalisten, juristen en verzekeraars weer brood
EN anderen een verdampt pensioen etc.etc.
) .
Dus: wat wilt U doen?
Stel DAT u hoort dat door een bij de KNVVL-aangesloten vliegclub dwang werd uitgeoefend op een instructeur om te moeten vliegen etc.etc. (u kent de situatie inmiddels toch wel?) .
Wat zou U dan DOEN om die misstand te corrigeren?
A. Zeggen dat het geen misstand is;
B. er bij ABZ/KNVVL op aandringen dat er maatregelen worden getroffen tegen die vliegclub en dat de misstand wordt gecorrigeerd?
Een vliegtuig verandert immers niet van schrootstatus in een luchtwaardig WA-verzekerd vliegtuig DOORDAT de KNVVL een "veilgheidsseminar" houdt of doordat het bestuurslid van de dwang-uitoefende-vliegclub in het ABZ van de KNVVL wordt gekozen.
Vriendelijke groeten,
Pro (is NIET Henk Poepjes, en OOK NIET het recentelijk aangemaakte profiel "Projo" en OOK NIET "deleted account 3".)