forumbeheer en verantwoord gebruik

Mededelingen en of discussies met betrekking tot het forum van Zweefvliegenonline
Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

forumbeheer en verantwoord gebruik

Bericht door Webmaster » 06 jun 2012, 11:18

Naar aanleiding van het onderwerp "volg de Nationale kampioenschappen op de voet" wil ik hier het volgende opmerken:
Dat draadje is gesplitst omdat het onderwerp volledig afdwaalde. Dat splitsen is vaak erg lastig omdat diverse mensen in één bericht op beide of nog meer onderwerpen reageren. Ik wil daarom om iets meer dicipline vragen aan de gebruikers van dit forum. Als U een nieuw onderwerp aan wil snijden in een lopende draad , start dan een nieuw onderwerp en verwijs naar het oorspronkelijk draadje, desnoods met een quote. Zo houden we het forum aanmerkelijk beter leesbaar en daar is iedereen bij gebaad. Let wel, een klein zijsprongetje kan geen kwaad maar dit was een voorbeeld wat echt niet kan.

Verder ben ik geen "full time rond de klok forumoperator" :cool: Soms ga ik zelf vliegen en soms zit ik ergens met een laptopje op schoot en een zwakke telefoonverbinding, me te verbazen over wat er nu allemaal weer gezegd wordt ;) Dat laatste is hier het geval.
Modereren wordt dan erg lastig, omdat tijdens zo'n actie de verbinding herhaaldelijk uitvalt, wat onvoorspelbare resultaten kan geven. Nu op dit moment maak ik gebruik van de WIFI verbinding op het vliegveld en daarmee is geen probleem.

Nog een punt van aandacht:
Dit forum is een forum dat niet verbonden is met een instelling, belangengroep, etc. Het is opgericht om mensen de gelegenheid te geven hun recht op vrije meningsuiting te benutten. Dat geeft wel een grotere verantwoordelijkheid. Beweringen die hier worden geplaatst vallen NIET onder de verantwoordelijkheid van de webmaster, tenzij de wet dat expliciet zo stelt.
Een mening kan, maar het verkondigen van feiten die niet juist zijn, kan tot wettelijke consequenties leiden. Ook als U anoniem post. Laat zien dat U de extra vrijheid hier waard bent en poneer geen mening als een feit als U niet in staat bent dat feit te bewijzen..

Plaats reactie