Nieuw (sub)forum KNVvL

Mededelingen en of discussies met betrekking tot het forum van Zweefvliegenonline
pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Nieuw (sub)forum KNVvL

Bericht door pro » 04 mei 2012, 11:26

dick kemp schreef:Ik begrijp wel dat je bepaalde informatie moet beperken tot degene die dat aangaat.
Maar ik wil niet mijn identiteitsbewijs c.q. paspoort op een digitaal, hackbaar, medium staat.
Hé, een strijdig belang tussen (de veiligheid van) de koepel en (van) een individu?....
Ik kan mij een e-maildiscussie binnen Vliegclub Hoogeveen herinneren (en teruglezen) waarin grosso modo toch de uitkomst was:
"de groep gaat vóór (de burgerrechten van) het individu".

Verder mag het toch wel hypocriet genoemd worden dat je als lid van Vliegclub Hoogeveen nu schrijft dat je wel begrijpt dat je "bepaalde informatie moet beperken tot degene die het aangaat".
Ik bedoel: feit is dat Bestuur van Vliegclub Hoogeveen er geen enkele moeite mee had dat "bepaalde informatie niet werd beperkt tot degene die het aanging". Om vervolgens die informatie nog eens te verkleuren en te MISBRUIKEN voor verdediging van eigen machtsposities en ter camouflage van eigen daden en gezichtsverlies.
En daar stond jij achter. Toch? .... :frown:

member-only
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2009, 09:48

Re: Nieuw (sub)forum KNVvL

Bericht door member-only » 04 mei 2012, 12:20

Jan,

Is er uberhaupt iemand die een kopie van een identiteitsbewijs heeft ingeleverd?

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Nieuw (sub)forum KNVvL

Bericht door Webmaster » 04 mei 2012, 14:35

dick kemp schreef:Ik begrijp wel dat je bepaalde informatie moet beperken tot degene die dat aangaat.
Maar ik wil niet mijn identiteitsbewijs c.q. paspoort op een digitaal, hackbaar, medium staat.
Om misverstanden te voorkomen: er komt niets van deze gegevens op internet te staan, dus er valt niets te hacken.
Het enige Wat ik weten moet is of de persoon die het aanvraagt ook werkelijk de persoon is die hij zegt te zijn en of hij lid van de KNVvL is. Een foto van een rijbewijs of ID kaart is ook best. Nogmaals, Ik heb het niet bedacht, Sieb is degene die het aangekaart heeft.
Inloggen met een KNVvL nummer en naam is zinloos, want in de betreffende gegevens die op dit moment in dit forum staan, staat ieder lid vermeld met naam en nummer en ook nog of hij wel betaald heeft en wat hij betaald heeft.
Ik zou dus onder de naam van IEDER KNVvL lid kunnen inloggen.
Als iemand bang is dat ik met de copie van zijn paspoort naar Iran reis, dan moet hij die copie maar niet opsturen.
Het is koud water vrees, want ik bewaar die gegevens niet. Faceboek twitter en al die andere dubieuze sites zijn veel gevaarlijker en daar zit niemand mee.....

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Nieuw (sub)forum KNVvL

Bericht door Webmaster » 04 mei 2012, 14:37

member-only schreef:Jan,

Is er uberhaupt iemand die een kopie van een identiteitsbewijs heeft ingeleverd?
Jahoor een stuk of wat.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Nieuw (sub)forum KNVvL

Bericht door Jan de Hulster » 04 mei 2012, 14:53

Waarom doet iedereen zo moeilijk over die afdelings zweefvliegen notulen, financiele stukken etc.?

Ze worden al digitaal opgestuurd naar alle commissies, de clubs, etc.
Die sturen ze dan vaak intern door naar hun commissie leden.
De clubs zullen het wel naar hun bestuur doormailen (neem ik aan)

Kortom zeker:
3 a 4 x 40= 120-160 mensen in de clubs hebben de informatie
ca. 4 a 5 x 6= 24-30 commissie leden hebben de stukken.
nog wat anderen lezen het wel via via.....
Dus zo'n 200-300 man/vrouw weten het wel of krijgen het wel als ze willen.
Dan blijft het voor de rest van zweefvliegen Nederland echt niet geheim hoor.

En wat staat er nou werkelijk voor een "geheims" in in de praktijk van die afdelings verslagen?
Bijna 0,0 :bloemen: :grin:

(En na 1-2 maanden is het zeker weer rijp voor de papierbak.)

Plaats reactie