Fatsoen

Mededelingen en of discussies met betrekking tot het forum van Zweefvliegenonline
Huilie

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door Huilie » 25 jan 2012, 15:20

Jan Ritsma schreef:Voor mensen met een wat lager IQ zoals jij, leg ik het nog wel even uit.
En weer ben je er alleen op uit om iemand te beschadigen... Wat heeft deze persoonlijke aanval nu voor nut? Wat bereik je hier nu mee, behalve dan dat je nog meer tweespalt creeert?

Voor mensen met een laag EQ, zoals jij, zou ik een cursus omgangsvormen willen aanraden, om toch maar iets van sociale competentie op te bouwen. Maar velen vragen zich af of dat uberhaupt nut heeft...

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door Jan Ritsma » 25 jan 2012, 16:16

Huilie schreef:
Jan Ritsma schreef:Voor mensen met een wat lager IQ zoals jij, leg ik het nog wel even uit.
En weer ben je er alleen op uit om iemand te beschadigen... Wat heeft deze persoonlijke aanval nu voor nut? Wat bereik je hier nu mee, behalve dan dat je nog meer tweespalt creeert?
Dit forum heeft een handige feature: "Zoek op berichten gebruiker" als je dat bij jou of Qwerty doet dan vind je, vooral bij jou, zonder uitzondering hatelijke oneliners die er op gericht zijn de poster waarop je reageert af te branden. Uiteraard anoniem en niet voorzien van motivatie. Het enige bericht waar je iets meer in schrijft is compleet onnozel. Je zegt dat de coach een team samenstelt, maar dat is in de zweefvliegerij niet het geval. Je hoeft gelukkig niet bang te zijn om beschadigd te worden, want dat gaat nu eenmaal niet met anonieme lieden. Bof jij even :)

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door Sieb » 25 jan 2012, 16:30

Jan Ritsma schreef: Je hoeft gelukkig niet bang te zijn om beschadigd te worden, want dat gaat nu eenmaal niet met anonieme lieden. Bof jij even :)
Ik vind eigenlijk dat je anoniem niet mag posten dit forum. Het wordt dan een stuk rustiger en meer genuanceerd. Dus als de webmaster gewoon de anoniemen eruit gooit dan hoeft Jan Ritsma bovenstaande opmerkingen ook niet meer te maken. Scheelt ook weer een hoop negatieve energie en zal de kwaliteit van dit forum op een beter peil brengen.

qwerty

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door qwerty » 25 jan 2012, 17:15

Jan Ritsma schreef: Voor mensen met een wat lager IQ zoals jij, leg ik het nog wel even uit.
Als je als webmaster van een "onafhankelijk forum" mensen persoonlijk gaat beledigen, dan ben je helemaal op de verkeerde weg, meneer Jan Ritsma. Minstens zo slecht als die zo door jou verfoeide webmaster van zweefportaal.

Ik reageer over het algemeen inhoudelijk en meestal als ik een tegengeluid wil laten horen t.o.v. de vorige poster. Maar jij leest mijn postings blijkbaar anders en zie jij mijn opmerkingen als afbranden. Fijn forum waar je het alleen maar eens mag zijn met de webmaster en enkele van de andere veelposters hier.....

Van mij zul je verder geen last meer hebben. Doei...

O ja: inhoudelijk. Klopt, een instructeur moet ook doellandingen kunnen maken zonder circuit. Kan ik ook en heb ik ook al vaak genoeg gedaan. Het feit dat ik het al zo vaak heb gedaan is geen bewijs dat ik die vaardigheid wel heb. Net zo min dat als het in de toekomst één keer mis gaat een bewijs is dat ik die vaardigheid dan opeens niet blijk te hebben...
Als je zo redeneert dan is dus de conclusie dat elk ongeval door een menselijke fout betekent dat de bestuurder een gebrek heeft aan vaardigheid maar zelfs de meest vaardige piloot loopt de kans een keer een fout te maken die schade tot gevolg heeft.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door Jan Ritsma » 25 jan 2012, 17:54

qwerty schreef:
Jan Ritsma schreef: Voor mensen met een wat lager IQ zoals jij, leg ik het nog wel even uit.
Als je als webmaster van een "onafhankelijk forum" mensen persoonlijk gaat beledigen, dan ben je helemaal op de verkeerde weg, meneer Jan Ritsma. Minstens zo slecht als die zo door jou verfoeide webmaster van zweefportaal.

Ik reageer over het algemeen inhoudelijk en meestal als ik een tegengeluid wil laten horen t.o.v. de vorige poster. Maar jij leest mijn postings blijkbaar anders en zie jij mijn opmerkingen als afbranden. Fijn forum waar je het alleen maar eens mag zijn met de webmaster en enkele van de andere veelposters hier.....

Van mij zul je verder geen last meer hebben. Doei...

O ja: inhoudelijk. Klopt, een instructeur moet ook doellandingen kunnen maken zonder circuit. Kan ik ook en heb ik ook al vaak genoeg gedaan. Het feit dat ik het al zo vaak heb gedaan is geen bewijs dat ik die vaardigheid wel heb. Net zo min dat als het in de toekomst één keer mis gaat een bewijs is dat ik die vaardigheid dan opeens niet blijk te hebben...
Als je zo redeneert dan is dus de conclusie dat elk ongeval door een menselijke fout betekent dat de bestuurder een gebrek heeft aan vaardigheid maar zelfs de meest vaardige piloot loopt de kans een keer een fout te maken die schade tot gevolg heeft.
Wie zegt dat jij het hier eens moet zijn met de webmaster? Bovendien discussieer ik hier niet als webmaster maar gewoon onder Jan Ritsma en ik vind dat ik het best met jou oneens mag zijn.
Verder moet je nog even uitleggen wanneer iemand volgens jou een vaardigheid bezit. Als iemand meerdere keren heeft bewezen dat hij iets kan, zie jij dat kennelijk niet als het bezit van een vaardigheid.

member-only
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2009, 09:48

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door member-only » 25 jan 2012, 18:07

Jan Ritsma schreef:
qwerty schreef:
Jan Ritsma schreef: Voor mensen met een wat lager IQ zoals jij, leg ik het nog wel even uit.
Als je als webmaster van een "onafhankelijk forum" mensen persoonlijk gaat beledigen, dan ben je helemaal op de verkeerde weg, meneer Jan Ritsma. Minstens zo slecht als die zo door jou verfoeide webmaster van zweefportaal.

Ik reageer over het algemeen inhoudelijk en meestal als ik een tegengeluid wil laten horen t.o.v. de vorige poster. Maar jij leest mijn postings blijkbaar anders en zie jij mijn opmerkingen als afbranden. Fijn forum waar je het alleen maar eens mag zijn met de webmaster en enkele van de andere veelposters hier.....

Van mij zul je verder geen last meer hebben. Doei...

O ja: inhoudelijk. Klopt, een instructeur moet ook doellandingen kunnen maken zonder circuit. Kan ik ook en heb ik ook al vaak genoeg gedaan. Het feit dat ik het al zo vaak heb gedaan is geen bewijs dat ik die vaardigheid wel heb. Net zo min dat als het in de toekomst één keer mis gaat een bewijs is dat ik die vaardigheid dan opeens niet blijk te hebben...
Als je zo redeneert dan is dus de conclusie dat elk ongeval door een menselijke fout betekent dat de bestuurder een gebrek heeft aan vaardigheid maar zelfs de meest vaardige piloot loopt de kans een keer een fout te maken die schade tot gevolg heeft.
Wie zegt dat jij het hier eens moet zijn met de webmaster? Bovendien discussieer ik hier niet als webmaster maar gewoon onder Jan Ritsma en ik vind dat ik het best met jou oneens mag zijn.
Verder moet je nog even uitleggen wanneer iemand volgens jou een vaardigheid bezit. Als iemand meerdere keren heeft bewezen dat hij iets kan, zie jij dat kennelijk niet als het bezit van een vaardigheid.

Werkelijk,

jijzelf zegt dat iemand die iets fout doet hij de vaardigheid niet bezit (er even vanuit gaande dat een instructeur meerdere keren een landing heeft uitgevoerd in omstandigheden die enigszins afweken van het normale)(en er van uitgaande dat capaciteiten gelijk is aan vaardigheden:

"Het lijkt er meer op dat de betreffende instructeur de capaciteiten niet bezat om, onder omstandigheden die enigzins afweken van de normale, het vliegtuig veilig te besturen."

Verder: je post inderdaad onder je eigen naam, niet in de hoedanigheid van webmaster. Echter weet iedereen hier dat jij de webmaster bent, het zou je dan bijzonder sieren, en bovendien een beetje geloofwaardiger maken, als je je gewoon netjes gedraagt en niet gaat smijten met termen als: "voor mensen met een wat lager IQ zoals jij". Over het IQ van qwerty weet ik in ieder geval niets, jij wel?

Huilie

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door Huilie » 25 jan 2012, 22:43

Jan Ritsma schreef:Dit forum heeft een handige feature: "Zoek op berichten gebruiker" als je dat bij jou of Qwerty doet dan vind je, vooral bij jou, zonder uitzondering hatelijke oneliners die er op gericht zijn de poster waarop je reageert af te branden. Uiteraard anoniem en niet voorzien van motivatie. Het enige bericht waar je iets meer in schrijft is compleet onnozel. Je zegt dat de coach een team samenstelt, maar dat is in de zweefvliegerij niet het geval. Je hoeft gelukkig niet bang te zijn om beschadigd te worden, want dat gaat nu eenmaal niet met anonieme lieden. Bof jij even :)
Dit is een onzinnige jij-bak. In plaats van inhoudelijk te reageren ga je weer je discussiegenoot beschimpen; precies het punt dat ik probeerde te maken. Wederom toon je aan sociaal onkundig te zijn. I rest my case.

Gelieve mij van dit forum te verwijderen. Het gros van de posters hier (de webmaster, JoPro en Peter voorop) geven keer op keer aan alleen maar uit te zijn op het aan de orde stellen van grote misstanden in de zweefvliegerij, maar eigenlijk gaat het om keiharde rancune die ten koste van anderen behaald moet worden. Bij deze kliek wil ik niet horen.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door Webmaster » 25 jan 2012, 22:53

Huilie schreef:Gelieve mij van dit forum te verwijderen.
:? Geldt dat ook voor je tweede account onder die andere nick, of alleen voor deze?

Henk Poepjes

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door Henk Poepjes » 26 jan 2012, 07:29

Huilie schreef: Bij deze kliek wil ik niet horen.
Jongens, jongens, niet weg gaan hier! Het feit dat je hier "strijdt" tegen de rancuneuze, narcistische zweefvliegers wil nog niet zeggen dat je bij deze kliek hoort! Als elke tegenstander van deze Muppetshow hier het forum zou verlaten wordt het hier wel iets te makkelijk discussieren voor Jan Ritsma en consorten.
Webmaster schreef: Geldt dat ook voor je tweede account onder die andere nick, of alleen voor deze?
Dan moet je wel op de koop toe nemen dat Jan Ritsma je helemaal gaat screenen om achter je werkelijke naam te komen (zoals hij bij Henk Poepjes heeft proberen te doen). Maar zo erg is dat toch niet?

Groeten Henk.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Instructeur demonstreert sliplanding

Bericht door Jan Ritsma » 26 jan 2012, 09:10

member-only schreef:
Jan Ritsma schreef:
Wie zegt dat jij het hier eens moet zijn met de webmaster? Bovendien discussieer ik hier niet als webmaster maar gewoon onder Jan Ritsma en ik vind dat ik het best met jou oneens mag zijn.
Verder moet je nog even uitleggen wanneer iemand volgens jou een vaardigheid bezit. Als iemand meerdere keren heeft bewezen dat hij iets kan, zie jij dat kennelijk niet als het bezit van een vaardigheid.

Werkelijk,

jijzelf zegt dat iemand die iets fout doet hij de vaardigheid niet bezit (er even vanuit gaande dat een instructeur meerdere keren een landing heeft uitgevoerd in omstandigheden die enigszins afweken van het normale)(en er van uitgaande dat capaciteiten gelijk is aan vaardigheden:

"Het lijkt er meer op dat de betreffende instructeur de capaciteiten niet bezat om, onder omstandigheden die enigzins afweken van de normale, het vliegtuig veilig te besturen."

Verder: je post inderdaad onder je eigen naam, niet in de hoedanigheid van webmaster. Echter weet iedereen hier dat jij de webmaster bent, het zou je dan bijzonder sieren, en bovendien een beetje geloofwaardiger maken, als je je gewoon netjes gedraagt en niet gaat smijten met termen als: "voor mensen met een wat lager IQ zoals jij". Over het IQ van qwerty weet ik in ieder geval niets, jij wel?
Ik zeg nergens dat "iemand die iets fout doet" niet capabel zou zijn. Het gaat in deze casus niet over "iemand die iets fout doet" maar over iemand die langere tijd de situatie die op zich niet tot een ongeval hoeft te leiden, niet in de hand heeft. Je moet je ook afvragen of iemand die nooit verder gekomen is dan een zilveren C wel ver genoeg boven de materie staat om anderen daarin les te kunnen geven. Wat mij opvalt, is dat de onderzoekscommissie als één van de factoren die hebben bijgedragen aan het ongeval, het vliegen van het circuit aanvoert. Dat zou bij een instructeur er niets mee te maken mogen hebben.

Wat het IQ van qwerty betreft: Ja daar weet ik wel iets van. Je kan uit de manier waarop iemand argumenteert en reageert weldegelijk iets opmaken aangaande zijn IQ. Het is niet echt slim als je iemand probeert te corrigeren terwijl je helemaal niet begrijpt waar het over gaat. Gooi er dan ook nog een link tussendoor naar zweefp. die niet werkt, tenzij je je daar eerst hebt ingelogd, dan ga je af als een gieter. Mensen die begrijpen dat om 23.59 uur het etmaal maximaal nog 1 minuut duurt, zijn mijns inziens iets inteligenter dan lieden die dat niet begrijpen. Lees daarbij de postings van qwerty en zijn benadering van andere forumbezoekers en kom tot de conclusie dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat qwerty door mijn opmerking beledigd zou kunnen zijn.

Plaats reactie