Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Mededelingen en of discussies met betrekking tot het forum van Zweefvliegenonline
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Webmaster » 09 nov 2011, 20:50

Vandaag heb ik voor het eerst in de geschiedenis van Zweefvliegenonline een draadje naar het membersonly gedeelte verhuisd.
Niet omdat ik dat wilde maar omdat alle posters in dat draadje daarom verzochten. Als niemand tegen is en alle posters voor, dan is daar niets op tegen.

Of de reden om zo'n verzoek te doen geldig is, is dan ook niet meer belangrijk.
Of het hier in dit specifieke geval iets dient is naar mijn mening twijfelachtig. Iedereen moet zich goed realiseren dat het membersonly gedeelte niet echt besloten is. Iedereen die zich aanmeldt op dit forum kan het bezoeken en dat heeft met een lidmaatschap van welke vereniging dan ook niets te maken.

De notulen van een KNVvL ledenvergadering worden waarschijnlijk niet eens door 30% van de KNVvl leden gelezen en zijn uberhaupt niet interessant voor niet leden die alleen al door de vele, hen onbekende afkortingen,de draad snel kwijt zijn.
Het uitsluiten van niet forumleden lijkt dan ook behoorlijk zinloos.

Verder blijkt het misverstand te bestaan dat Zweefvliegenonline zou zijn opgericht voor de SNZT of de SZT. Dat is onjuist.
Zweefvliegenonline is opgericht als een onafhankelijk platform voor vrije meningsuiting, waar geen enkele instantie het recht en/of de macht heeft om berichten te manipuleren, te verwijderen, of personen het woord te ontnemen. Zo'n website bleek hard nodig in Nederland.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Jan de Hulster » 09 nov 2011, 21:31

Eh mijn mening is niet gevraagd.
En ik ben er op tegen Jan.
Bovendien heeft het al vrij lang "openbaar"' gestaan.

En inderdaad mijn zinsnede over de oprichting van zweefvliegen online was wat slordig omschreven.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Webmaster » 09 nov 2011, 22:45

Jan de Hulster schreef:Eh mijn mening is niet gevraagd.
:) Klopt. Maar jij maakte geen deel uit van de draad. :)
Als jij iets in het openbare gedeelte zet en vindt dat het daar moet blijven staan, dan ga ik het echt niet verslepen.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Jan de Hulster » 09 nov 2011, 23:35

Webmaster schreef:
Jan de Hulster schreef:Eh mijn mening is niet gevraagd.
:) Klopt. Maar jij maakte geen deel uit van de draad. :)
Als jij iets in het openbare gedeelte zet en vindt dat het daar moet blijven staan, dan ga ik het echt niet verslepen.

Jan ik stond al in de draad direct net voor de posting waarin Sieb verzocht om het te verwijderen.
Dan behoor ik toch tot de draad?

Of wordt dit nu z'n oeverloze (definitie) crossposting discussie zoals met Ben? :grin:


Zoals gebruikelijk:
ik lees het wel weer eens.

hartelijke groet,
Jan. |zzzz|

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Webmaster » 10 nov 2011, 00:18

Jan de Hulster schreef:
Of wordt dit nu z'n oeverloze (definitie) crossposting discussie zoals met Ben? :grin:
Jan. |zzzz|
Nee hoor, Ik had dat over het hoofd gezien. Dus je hebt gelijk. Zeg het maar, als je het nog steeds terug wil hebben in het oorspronkelijke forum, dan zet ik het terug.

Zoals je al schrijft, is het niet mogelijk om informatie die voor KNVvL leden vrij te verkrijgen is, geheim te houden.
Mensen die bij de IVW of gemeente werken kunnen natuurlijk ook lid van de KNVvL zijn, net als leden van actiegroepen, etc..
Geheimhouding werkt dus averechts, want dan worden de leden gehinderd in het vrijelijk bespreken van zaken die op de ALV besproken (gaan) worden. Juist dat laatste is erg belangrijk om op tijd in te kunnen grijpen. Hoe beslotener de informatie is hoe makkelijker SZT-toestanden op de loer liggen. En dat zijn nu juist de toestanden die onze "vijanden" veel meer in de kaart spelen dan een begrotinkje of wat notulen die alleen voor leden begrijpelijk zijn en waar niemand verder ook maar een sikkepit in geinteresseerd is.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Jan de Hulster » 10 nov 2011, 00:27

plaats het maar terug.

De notulen kloppen heel behoorlijk tenslotte.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Webmaster » 10 nov 2011, 00:41

Draad is teruggeplaatst.
Als alle posters in een draad verzoeken deze te verplaatsen, zonder dat daar verder bezwaar tegen is, dan doe ik dat. Als één dat niet wil, dan doe ik dat niet.

Verder moeten we konskwent zijn. Als we nieuwsbrieven van de SZT, die ook door de SZT alleen aan de deelnemers werden verstuurd hier toch op het forum plaatsen, dan kunnen we ook niet zeuren als het zelfde met KNVvL gegevens wordt gedaan.

Henk Poepjes

Re: Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Henk Poepjes » 10 nov 2011, 13:01

:grin: :grin:

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Kilo Hotel » 12 dec 2011, 14:00

Henk Poepjes schreef: :grin: :grin:
Is er misschien een psychiater beschikbaar?

KH

Mr T
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2010, 17:50

Re: Verplaatsen van draadje AVL KNVvL

Bericht door Mr T » 16 dec 2011, 15:06

:bloemen: voor het transparant en consequent handelen van de webmaster alhier.

Hier kunnen veel andere fora, niet alleen in de luchtvaart, een voorbeeld aan nemen :tup:

Plaats reactie