Waarom dit forum?

Mededelingen en of discussies met betrekking tot het forum van Zweefvliegenonline
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Waarom dit forum?

Bericht door Jan Ritsma » 24 sep 2009, 20:32

Dit nieuwe forum is noodzakelijk. waarschijnlijk nog noodzakelijker in de toekomst dan op dit moment.Het andere forum wordt beheerd door de KNVvL, tenminste door een bestuurslid van het afdelingsbestuur zweefvliegen Ben Hiemstra.
Ben is een aardige sympathieke vent. Hij heeft alleen te veel petten op.
Hij wordt ook regelmatig onder druk gezet om postings te verwijderen (wat ook inderdaad gebeurt) of naar een uithoek van het forum te dirigeren. Als wellicht ooit een zelfde discussie over het ABZ zelf of andere belangen organisaties gehouden wordt dan kunnen we niet het risico lopen dat het forum op slot gaat. Vandaar dus.....

Jan Ritsma

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Waarom dit forum?

Bericht door Jan Ritsma » 27 sep 2009, 09:45

De reactie van de webmaster van het KNVvL-forum op deze posting luidt als volgt.
Even een korte reactie op deze posting in forum van zweefvliegenonline.nl.

- Alleen iets te enthousiaste commerciele postings worden door mij van forum zweefportaal verwijderd.
- Mochten er op grond van onfatsoen e.d. toch postings door mij verwijderd worden, zal door mij de reden bij dit gewiste bericht vermeld worden.
- Ik ben nog nooit onder enige druk gezet om postings uit forum te verwijderen.
- Zweefportaal is een instappunt voor zweefvliegers maar ook voor aankomende (en informatie zoekende) zweefvliegers. Dat is de voornaamste reden dat sommige "heftige" onderwerpen verplaatst worden naar "Members only".

Zo, dit is mijn eerste en laatste reactie op http://www.zweefvliegenonline.nl. Ik wens JR veel succes bij zijn postings in zijn forum.
1) jammer dat deze reactie wordt geplaatst in het forum van de KNVvL.
Het ligt immers voor de hand om een reactie op een bericht in dit forum ook in dit forum te beantwoorden.

2) Inhoudelijk is het aangehaalde bericht helaas ook onjuist.
Voorbeelden?: Ik herinner mij dat er in het KNVvL forum een bericht werd geplaatst dat ging over de oren van een paard (insiders zullen weten waar het over gaat, maar dit onderwerp is hier niet van belang). Een lid van de bij dit onderwerp betrokken zweefvliegclub verzocht de webmaster deze posting te verwijderen. Dit gebeurde onmiddellijk en zonder verdere verklaring. Ik kan me ook nog goed herinneren dat Ruud Holswilder (die zich nu zo opzichtig verzet tegen openheid) zich daar zeer over opwond en in een posting censuur aan de kaak stelde.

Ook in een discussie die enkele jaren geleden werd gevoerd over de behandeling van privevliegers door de SZT werden door de zelfde webmaster herhaaldelijk postings verwijderd zonder opgaaf van redenen. Nu worden postings van mij in het KNVvl forum herhaaldelijk op slot gedraaid en wordt mijn draad zonder enige vorm van overleg ( vergezeld van de kreet "laatste keer") naar een afgeschermd gedeelte van het forum verplaatst. Er werd niet gereageerd op een later door mij aan de webmaster geschreven uitdrukkelijk verzoek om de draad terug te plaatsen in het gedeelte dat voor iedereen toegankelijk is (in het belang van aankomende deelnemers van de SZT).

Het gehanteerde argument, dat het toch niets uitmaakt of de draad in het algemene of het afgeschermde deel staat, is natuurlijk onzin. Als dat zo zou zijn dan zou de webmaster, niet tegen het verzoek van de auteur in, de draad (behoeven te) verplaatsen.

Juist omdat Zweefportaal een instappunt voor aankomende zweefvliegers wil zijn is er een reden deze aankomende zweefvliegers niet de informatie aangaande het Nationale zweefvliegcentrum te onthouden. Ik denk niet dat deze mensen erg enthausiast zullen worden voor de zweefvliegsport als onverhoopt zou blijken dat na betaling van het deelnemerschap door financiele problemen geen tegenprestatie meer geleverd kan worden en dat zou zomaar kunnen bij een zweefvliegcentrum dat wanbetaling wordt verweten en dat daarom de huur van zijn veld is opgezegd.

member-only
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2009, 09:48

Re: Waarom dit forum?

Bericht door member-only » 27 nov 2009, 13:12

Ik zie onder gebruikerspaneel>Forum instellingen>wijzig weergave instellingen de keuze:

"Censuur inschakelen______________O Ja_______O Nee"

Als ik dan op "ja" klik, kan het dan zo zijn dat mijn postings worden verwijderd, veranderd of anderszins bewerkt door de Admin? :?

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Waarom dit forum?

Bericht door Webmaster » 29 nov 2009, 11:39

member-only schreef:Ik zie onder gebruikerspaneel>Forum instellingen>wijzig weergave instellingen de keuze:

"Censuur inschakelen______________O Ja_______O Nee"

Als ik dan op "ja" klik, kan het dan zo zijn dat mijn postings worden verwijderd, veranderd of anderszins bewerkt door de Admin? :?
Op ieder forum kunnen jouw postings worden veranderd bewerkt, verwijderd etc.
Kortom een webmaster kan doen wat hij wil en daar heeft een instelling in jouw gebruikerspaneel nauwelijks invloed op.
In een phpBB forum kan er een censuurlijst van woorden aanwezig zijn om bijvoorbeeld schuttingtaal te blokkeren/te vervangen.
Dat kan jij in je gebruikerspaneel uitzetten door "nee" te selecteren. Dat is gewoon alles.

Plaats reactie