Prive les

Plaats reactie
Juiced76
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2011, 17:29

Prive les

Bericht door Juiced76 » 10 mei 2011, 17:38

Hallo allemaal,
ik heb binnenkort een tijdje vakantie en zou graag het Zweefvliegen weer oppakken. Ik heb bijna 20 jaar geleden ongeveer 40 starts gemaakt en het is altijd blijven kriebelen om weer door te gaan.
Ik ben altijd werkzaam geweest in de luchtvaart, eerst 13 jaar als vlieger op de Lynx en daarvan 5 jaar instructie gegeven. Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik als chef instructeur de Marine verlaten en vlieg op dit moment op de Lifeliner 1, de trauma helikopter op het VU ziekenhuis in Amsterdam.
Ik zou graag snel weer het gevoel terug krijgen en een week, of 1,5 week zelfs intensief vliegen. Het lastige is dat je bij bijna alle clubs lid moet zijn en (hoe logisch ook) je steeds achter aan moet sluiten voor je weer de lucht in kan.
Ik wil zeker lid worden bij een club in de buurt, maar eerst snel een groot aantal starts maken met een instructeur om naar het GPL te gaan.
Heeft iemand tips om, bijvoorbeeld op Terlet, een instructeur te zoeken die misschien zelfs een eigen kist heeft, die ik voor een week zou kunnen inhuren. Iemand die iets van 4 keer per dag (of misschien wel meer, afhankelijk van thermiek) met me wilt vliegen om zo die eerste dagen een snelle stap te maken?
Als iemand tips heeft zou ik die graag horen (jgjvangelder@hotmail.com).
Een mooi seizoen gewenst, vriendelijke groet,

Joost van Gelder

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Prive les

Bericht door Kilo Hotel » 10 mei 2011, 20:38

Beste Joost,

Door jouw vraag ga je m.i. voorbij aan het karakter van de zweefvliegsport (in tegenstelling tot motorvliegen). Zweefvliegen is niet startjes persen en zo snel als mogelijk "opstomen" naar je GPL. Zweefvliegen is "samen pret hebben, samenwerken, van elkaar leren, etc". En jij moet weten dat er ook nog iets is als "vliegveiligheid". Daar hoort in het zweefvliegen een "snelkookvliegopleiding" niet bij. "Van elkaar leren" is misschien wel één van de belangrijkste facetten. En met "achteraan sluiten" is niets mis hoor. Een advies: oriënteer je eens bij AERO CLUB SALLAND of VLIEGCLUB AMELAND. Daar kan je één- of tweeweekse cusrsussen boeken. Als het weer meewerkt zal je in beide gevallen terug kunnen kijken op een prima vliegvakantie.

Kees Hordijk
GPL- en RPL-instructeur

Gebruikersavatar
Alex v.d. Zouw
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jan 2011, 13:28

Re: Prive les

Bericht door Alex v.d. Zouw » 11 mei 2011, 14:40

Het onthaasten komt vanzelf.
www.zweven.eu
Elke morgen vers stokbrood. 's avonds een glas wijn bij het kampvuur.
Alex v.d. Zouw

Rutger Kruk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2011, 23:43

Re: Prive les

Bericht door Rutger Kruk » 11 mei 2011, 17:09

Alex v.d. Zouw schreef: http://www.zweven.eu
Elke morgen vers stokbrood. 's avonds een glas wijn bij het kampvuur.
Ook eventueel op Terlet?
http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... post_12664

Gebruikersavatar
Alex v.d. Zouw
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jan 2011, 13:28

Re: Prive les

Bericht door Alex v.d. Zouw » 12 mei 2011, 21:42

Rutger,

Jouw reactie is een beetje off topic en heeft niets te maken met de vraag.
De GAE vliegt buiten de kampen op Stadtlon en dat is best wel verweg voor een dagje. Als er ruimte vrijkomt op Terlet willen ze daar weer naar toe terug.
Ik vlieg sinds vorig jaar zomer en het bevalt mij uitstekend een paar keer per jaar 1 of 2 weken naar Frankrijk te gaan. Een echt vakantiegevoel.
Alex v.d. Zouw

Rutger Kruk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2011, 23:43

Re: Prive les

Bericht door Rutger Kruk » 12 mei 2011, 22:42

Alex v.d. Zouw schreef:Het onthaasten komt vanzelf.
http://www.zweven.eu
Elke morgen vers stokbrood. 's avonds een glas wijn bij het kampvuur.
Ruiger Kruk schreef:Ook eventueel op Terlet?
Alex v.d. Zouw schreef:De GAE vliegt buiten de kampen op Stadtlon en dat is best wel verweg voor een dagje. Als er ruimte vrijkomt op Terlet willen ze daar weer naar toe terug.
Ons beider reactie is dan een beetje off topic en heeft niets te maken met de vraag. Vind je niet?

Gebruikersavatar
Alex v.d. Zouw
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jan 2011, 13:28

Re: Prive les

Bericht door Alex v.d. Zouw » 13 mei 2011, 09:42

Ja
Alex v.d. Zouw

Plaats reactie