ATO probleem in Duitsland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

ATO probleem in Duitsland

Bericht door Jan Ritsma » 14 apr 2015, 23:04

Tijdens de ALV van 3 maart kwam het probleem ter sprake dat in april 2015 Nederlandse clubs geen les meer zouden mogen geven in Duitsland. Dit gedeelte vindt U hier onder. De notulen van de betreffende vergadering kunt U weer binnen enkele dagen vinden in het besloten KNVvL gedeelte van dit forum
ln hetweekend van20l2l februari vond de EGU vergadering in Berlijn plaats. De mededeling van devoorzitter
dat in april 2015 de nieuwe ATO in Duitsland in werking gaat treden en dat ciubs die daar op kamp gaan geen
opleiding mogen geven, is niet geheeljuist.
Voor overlandviiegen geldt hetzelfde; de 8.33 kHz gaat in april van siart.

Termaat, vertelt dat in de període dat de ATC nog niet overal verplicht is, de EASA heeft
gezegd dat bestaande regelingen door de landen tot en met 2018 erkend moeten worden.
!n Duitsland kun je niet met het Nederlandse brevet een Duits LAPL vragen. De transttie tran het huidige naar een
nieuw Nederlands brevet moet uiterlijk 5 april2018 plaatsgevonden hebben. De huidige brevetten van alle landen
moeten door alle landen erkend blijven!
Baer Selen vraagt of de KNVvL afdeling Zweefuliegen nog bij de Duitse overheid aan de bel gaat trekken;
Marion Rozema verzoekt het ABZ om een en ander goed uit te laten zoeken; Peter Kroon vraagt om duidelijkheid
in deze kwestie; Jan GrUndemann informeert hoe het nieuws gecommuniceerd gaat worden.
De voorzitter laat weten dat het nieuws naar de clubsecretariaten gestuurd zal worden en op Zweefportaal
gecommuniceerd gaat worden.
Coen Pen stelt voor om in een aparte KNVvL nieuwsbrief naar de zweefvliegers te communicei"en.
Jasper Spanjaards (ZES) informeert naar een tijdlijn. ln juni a.s. vertrekt de club 2 weken naar Duitsland.
Jan Forster kan nu geen tijdlijn geven. Het AB7 zal een en ander (laten) navragen.

pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ATO probleem in Duitsland

Bericht door pro » 15 apr 2015, 09:30

Zo.
Dus Peter Kroon, secretaris van Vliegclub Hoogeveen, vraagt om duidelijkheid in deze kwestie betreffende compliance.
Ik mag er op vertrouwen dat hij, gelijk zo zijn bestuur deed jegens een volledig geoutilleerde instructeur, nu wel direct door de Knvvl geroyeerd worden. Toch?
Want waarom zou een instructeur niet aan haar clubbestuur mogen vragen om duidelijkheid inzake de papieren en regels van een vliegtuig terwijl een clubbestuurder wel aan de knvvl zou mogen vragen om duidelijk inzake de papieren van vliegers.
Ach. Was wat ik net stelde natuurlijk weer een hele foute vraag om opheldering....

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: ATO probleem in Duitsland

Bericht door Webmaster » 15 apr 2015, 18:59

Zoals beloofd, staan de notulen van de laatste ALV weer in het KNVvL gedeelte van de site.

pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ATO probleem in Duitsland

Bericht door pro » 16 apr 2015, 10:04

Ach nee, natuurlijk wordt Peter Kroon, secr. van bij de knvvl aangesloten vliegclub, niet door de knvvl geroyeerd.
Stom van me natuurlijk.
Nee, een bestuurslid van een knvvl-vliegclub mag om verduidelijking vragen van een kwestie over geldigheidsbereik van papieren van vliegers.
Een instructeur die om verduidelijking vraagt van een kwestie over geldigheid van papieren van een vliegtuig. DIE wordt er door de knvvl club uitgedonderd.
De cultuur van de sport is namelijk dat het niet om inhoud en echte veiligheid gaat, maar om de poppetjes hun status.
Daarom werd J. Vis, bestuurslid vliegclub hoogeveen, dan ook niet lang na die vraag van die instructeur in het afdelingsbestuur ABZ gelanceerd.
Als "verzekering" voor de vliegclub hoogeveen, en voor siebout gooszen, het prominente verzekeringspoppetje dat nogal een berrug boter op zn kop heeft in die kwestie. En ook natuurlijk als verzekering voor Bert Takens, naast hartprobleemkwekende voorzitter van vliegclub hoogeveen in zn vrije tijd bijbeunende cardioloog. Zo een die dus wel iets moet weten over veiligheidscultuur en open sfeer om vragen te stellen, maar die in de betreffende kwestie door het lint ging dat de vraag per email was gesteld "want nu konden ze er niet meer omheen" .....
Ach, en natuurlijk is JVis in het ABZ bestuur tevens verzekering voor de penningmeester (niet gehinderd door enige vorm van financiele kennis....) van vliegclub hoogeveen, Dukiepoekie. De sneue schat die de jeugd opzweept dat zweefvliegen geen risicosport is en die als sleepvlieger de DDI intimideert te vliegen, want anders!....
Ja, anders word je als DDI direct uit functie gezet.
Of was dat rancune van dit zielige VVD en ANWB bestuursfunctiejagertje omdat die betreffende DDI (een vrouw, oh wat errug voor zo, n uitgerangeerde schoolmeester) zijn OLC upload van een volstrekt mislukte lokale bochtenoefening niet als mooie reclame voor de club op de olc ladder had genoemd. Och. Arme.

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: ATO probleem in Duitsland

Bericht door Witwas » 16 apr 2015, 21:13

Hoi Pro,

Lang niet gesproken leuk dat je er weer eens bent ,voorwaardelijk of dit keer definitief losgelaten? :annoy:
Ja het is wat die bezuinigingen op de Psychiatrische zorg.
Maar even goed leuk weer wat van je te horen alleen flauw dat je mij en Gezinus helemaal niet noemt we voelen ons een beetje vergeten.
Grappig dat je nog steeds dingen door elkaar haalt,met pensioen betekend een goede carriere gehad en met ere vanwege het bereiken van de pensioen leeftijd met verdiend pensioen gaan.
Kan me voorstellen dat je bij gebrek aan eigen verdiensten of loopbaan dit nooit begepen hebt speelt tenslotte voor jouw niet.
Dat is heel wat anders dan uitgerangeerd die term zou jij toch als geen ander moeten herkennen.
Maar alle gekheid op een stokje het feit dat je bij ons geen lid meer bent heeft er zelfs niets mee te maken dat je je in elk denkbaar opzicht als een zuurpruim(leuke woordspelling)gedraagd,maar dat heb je helemaal zonder hulp zelf voor elkaar gekregen.
Nu als altijd leuk je weer eens gehoord te hebben
Met vr gr

Witwas. (blijft een goede vinding van jou)

pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ATO probleem in Duitsland

Bericht door pro » 17 apr 2015, 09:16

Een meisje zegt:
Iedereen DENKT dat mijn vader heel erg aardig is.
Maar dat IS hij niet hoor!

pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: ATO probleem in Duitsland

Bericht door pro » 17 apr 2015, 10:03

Guido, waarom los jij niet even het probleem op met de papieren van de vliegers dat nu speelt binnen de afd zweefvliegen van de knvvl.
In plaats van zo weer eens los te gaan op een forum waar jouw clubbestuur helemaal niet van gediend is.
Of heb je nu juist hun steun om je als bulldog hier uit te laten omdat in dit geval hun eigen status moet worden verdedigd? Uiteindelijk staat er natuurlijk nog een rekening open die jij aan het bestuur van je club hebt te vergoeden want was jij de slimme handelsman, eh clubmecenas, die het bestuur benaderd had voor zo n sluwe twee voor de prijs van een SZTschrootkistdeal en daaropvolgende communicatietruc richting leden.
En dat deed je ook nog eens terwijl die oh zo sneue penningmeester zonder al te veel verstand van financien van vliegclub hoogeveen, volgens de secretaris van de club overigens meer dan eens door hem genoemd te zijn "een ongelooflijke lul", in het ziekenhuis lag wegens prostaatklachten.
Dus ja, je wist weer eens iemand op zn zwakste moment te bewerken met je mooie praatjes.

Misschien dat als je zo trots bent op je loopbaan, dat je even aan je secretaris moet vragen wat die voor moreel oordeel heeft over jouw loopbaan en handeltjes.
Is niet zo fraai hoor.
En gezinus lowijs, daarover wilde je ook graag nog wat kwijt? Wat voor een geweldige carriere hij had gehad naast zijn drukke full time bestaan als zweefvliegmentor die alleen tegen "wederdienst" zn handtekening zette?

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: ATO probleem in Duitsland

Bericht door Witwas » 17 apr 2015, 16:21

Hoi Pro,

Kijk zo ken ik je weer helder en duidelijk de vinger op de zere plek leggen.
Vch boefjes bestuur boefjes gezinus boefje en ik groot boefje.

Net als Terlet allemaal boefjes zeker de manager door jou op dit forum zeer bekritiseerd.
Grap was echter dat de kritiek pas begon na dat hij jou de deur had uitgekieperd.
Hoe was het gezegde ook al weer?
Hell has no greater Fury than a Woman..... Maar ja dan komen we weer op die zuurpruim.
Nu ik zit op dit moment op Curacao, ben ik trouwens voor werk sommige mensen hebben dat en ik moet weer aan
De gang.
Als altijd met vr gr


Witwas, Guido

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: ATO probleem in Duitsland

Bericht door Kerstens » 18 apr 2015, 15:33

En ik maar denken dat ik hier even to the point kon vinden of ons club kamp naar Duitsland volgende week nog wel door gaat :(

Plaats reactie