Fataal ongeval Teuge

Discussieer over (het voorkomen van) ongevallen / Incidenten
Plaats reactie
vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Fataal ongeval Teuge

Bericht door vanzomeren » 23 aug 2011, 10:03

Op mijn werk werd ik door een collega attent gemaakt op een bizar ongeval op of nabij de startbaan van Vliegveld Teuge.
Daar zou midden in de nacht een bestuurslid van de zweefvliegclub die behalve zweefvlieger ook nog instructeur en verkeersvlieger is van de trekhaak van een snel rijdende auto zijn gevallen. Dit met dodelijke afloop.

Ik kon dit niet geloven en heb geprobeerd hier iets over op internet te vinden. Dat is helaas gelukt!
Wat bezielt iemand om met een auto te gaan scheuren terwijl er iemand op de trekhaak staat en wat bezielt iemand om op de trekhaak van een rijdende auto te gaan staan? Hoe is het mogelijk dat je zomaar met een auto 's nachts op een vliegveld als Teuge kan gaan rondscheuren?
Wat moeten beginnende zweefvliegers denken van het norm en veiligheidsbesef van het kader van een zweefvliegclub?
Ik ben sprakeloos.

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... -Teuge.ece

l_steenbrink
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 jul 2010, 09:13

Re: Fataal ongeval Teuge

Bericht door l_steenbrink » 23 aug 2011, 11:29

Er staan maar liefst 13 pagina's met reacties onder dat bericht. De ene helft spreekt schande van de op Teuge heersende mentaliteit en wil zelfs het vliegveld sluiten. De andere helft spreekt schande van die reacties. Iedereen heeft recht op een foutje en hij had domme pech. Ik vraag me toch af of het wel een toeval genoemd kan worden.
Was het ook toevallig geweest als er tijdens dit filmpje iets misgegaan was?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Fataal ongeval Teuge

Bericht door Jan Ritsma » 23 aug 2011, 13:10

In de gedrukte uitgave van de Stentor staat een uitgebreid artikel over dit ongeval. Titel: "Vliegveld denkt na over actie na curieus ongeval".
Eén en ander wordt daar in wat genuanceerder weergegeven. Om copyright redenen heb ik dit artikel in het besloten gedeelte van dit forum gezet. Dus even inloggen en dan op onderstaande link klikken.

http://www.zweefvliegenonline.nl/phpBB- ... f=12&t=418

Plaats reactie