Ongeval op golfcourse

Discussieer over (het voorkomen van) ongevallen / Incidenten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Ongeval op golfcourse

Bericht door Jan Ritsma » 10 jul 2011, 13:33

Zie voor een uitgebreid verslag: http://www.durangoherald.com/article/20 ... ider-crash

Mogelijk is de 79 jarige bestuurder onwel geworden en heeft daarom de landing niet naar behoren kunnen afmaken....
LaPlata.png
(446.98 KiB) 1435 keer gedownload

Henk Poepjes

Re: Ongeval op golfcourse

Bericht door Henk Poepjes » 12 jul 2011, 14:10

Leeftijd 79 jaar en vermoedelijk medical issue in de lucht... Zal de discussie wel weer doen oplaaien....

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: Ongeval op golfcourse

Bericht door Pim van Asch » 12 jul 2011, 16:45

Henk Poepjes schreef:Leeftijd 79 jaar en vermoedelijk medical issue in de lucht... Zal de discussie wel weer doen oplaaien....
Henk,
In mijn optiek is zo’n discussie overbodig en zinloos.
Mensen hebben de neiging om nog wel eens te willen sterven. Soms onverwachts en op ongelegen momenten, soms na enige voorbereiding.
Als hartpatiënt kan ik uit ervaring zeggen dat sterven niet aan leeftijd gebonden is. Statistici onder ons zullen met sterftecijfers schermen. Ik vind het goed. Tenslotte zijn de statistieken de grootste leugens.
Niet de leeftijd maar de leefwijze, de manier waarop men in het leven staat, de wijze hoe de mens en het lichaam met stress omgaat en de algehele lichamelijke en geestelijke conditie behoren bij een keuring bepalend te zijn.
Menig jong persoon kan in de kracht van zijn/haar leven een wandelende tijdbom zijn, terwijl een ouder iemand door wat loodgieterwerk t.o.v. dat jonge persoon een veel gunstigere levensverwachting kan hebben.
Zolang er maar waardig gestorven wordt. Wat mij betreft, het liefst tijdens de daad (wat en waar dat ook moge zijn).
Genoeg hierover. Deze ouwe knar gaat maar weer eens lekker vliegen. Zolang het kan. En nog gaat.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Ongeval op golfcourse

Bericht door Jan de Hulster » 12 jul 2011, 19:38

Inderdaad leeftijd speelt geen rol in het plotseling medisch uitvallen na een medische vliegkeuring die verder goed was.

Het plotseling medisch uitvallen komt bij alle leeftijdsgroepen gewoon voor.
Dus herseninfarct, hartfalen, tumor, etc.etc. kan gewoon optreden ook al ben je b.v. 40 jaar jong......
Ook mensen van b.v. 20-30 jaar krijgen soms een herseninfarct/bloeding.

julietbravo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011, 23:04

Re: Ongeval op golfcourse

Bericht door julietbravo » 07 aug 2011, 20:46

Pim van Asch schreef:
Henk Poepjes schreef:Tenslotte zijn de statistieken de grootste leugens.
:hilarius:

dit is natuurlijk gewoon onzin. Statistieken zijn statistieken; ze geven (bijv. op het gebied van gezondheid en sterfte) gewoon langjarige gemiddeldes en kansen aan. Hoe vaak sterft er gemiddeld iemand aan een hartaanval op 50-jarige leeftijd. En op 60-jarige, 70-jarige, etc. Dat wil alleen niet zeggen dat als (disclaimer: ik beweer niet dat dit zo is, maar stel dat..) de kans op een hartaanval op 70-jarige leeftijd groter is dan op 30-jarige leeftijd dat dan altijd de 70-jarige eerst een hartaanval zal krijgen. Het zegt alleen dat de kans groter is.

Niks gelogen, gewoon een stukje geschiedenis in de vorm van procentjes :)
Bart vS
LS6-18w "JB" D-4063

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: Ongeval op golfcourse

Bericht door Pim van Asch » 07 aug 2011, 23:14

julietbravo schreef:
Pim van Asch schreef:
Henk Poepjes schreef:Tenslotte zijn de statistieken de grootste leugens.
:hilarius:

dit is natuurlijk gewoon onzin.
Helemaal mee eens. Want zie op 12 juli, 14:10:
Henk Poepjes schreef:Leeftijd 79 jaar en vermoedelijk medical issue in de lucht... Zal de discussie wel weer doen oplaaien....
.
.
.
julietbravo schreef:
Pim van Asch schreef:
Henk Poepjes schreef:Tenslotte zijn de statistieken de grootste leugens.
:hilarius:

dit is natuurlijk gewoon onzin.
....
Niks gelogen, gewoon een stukje geschiedenis in de vorm van procentjes :)
Binnen mijn vriendenkring noemen ze zoiets ‘geschiedvervalsing’. :tup:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Ongeval op golfcourse

Bericht door Jan Ritsma » 08 aug 2011, 06:58

Met het opstellen van statistieken gaat minder vaak iets fout dan bij de intepretatie daarvan. Hoe vaak lezen we niet een uitspraak volgens het volgende sjabloon: Statistisch staat vast dat...... DUS.....
Na dat woordje dus komt dan meestal de grootst mogelijke onzin. Vaak kan er helemaal geen conclusie getrokken worden uit de voor liggende statistische gegevens. Bijvoorbeeld: In Amerika wordt voor moord de doodstraf opgelegd. toch worden er in de VS niet minder moorden gepleegd dan in Nederland. Conclusie: De doodstraf help niet. Deze onzin wordt door politici aangevoerd! Ten eerste klopt de statistiek niet, omdat niet alle Staten van de VS de doodstraf kennen. Ten tweede zijn de overige omstandigheden verre van gelijk, want er bestaat ook nog zoiets als volksaard, zeden, gewoonten en zijn ook nog eens de omstandigheden anders zoals het recht op wapenbezit.

Het leukste voorbeeld vind ik:
In Nederland is bij 30% van de ongevallen alcohol in het spel. Dus is in 70% van de ongevallen dat niet het geval.
Conclusie? Wij beschonken bestuurders hebben er genoeg van. We zijn het zat om ons iedere dag weer tussen al deze levensgevaarlijke nuchtere idioten te moeten begeven.

Mijn conclusie is dat het interpreteren van statistieken een vak is en niet veel mensen daar goed in zijn. ;)

julietbravo
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011, 23:04

Re: Ongeval op golfcourse

Bericht door julietbravo » 08 aug 2011, 10:20

Jan Ritsma schreef:Met het opstellen van statistieken gaat minder vaak iets fout dan bij de intepretatie daarvan.
Eens :) En dan is inderdaad de gebruiker/misbruiker van de statistiek een 'leugenaar' (al dan niet bedoeld), niet de statistiek zelf.. Alhoewel bij het opstellen ook genoeg fout kan gaan, maar ik neem toch aan dat bij bijv. het CBS wel capabele personen zitten. Zeker omdat het pas echt gevaarlijk wordt als de opsteller van een statistisch 'feit' zelf baat heeft bij een bepaalde uitkomst (zie klimaat'wetenschap') en dat bij het CBS niet het geval is.
Bart vS
LS6-18w "JB" D-4063

Plaats reactie