Lunz am See im Bezirk Scheibbs ereignete, kam der Pilot ums Leben, bestätigte die Polizei der APA einen Bericht des ORF. Die Ursache des Unfalls war vorerst nicht bekannt.
In der Gegend von Lunz waren die Wetterverhältnisse nach Angaben der Polizei zu der Zeit hervorragend bei strahlender Sonne und leichtem Wind. Der Notarzthubschrauber Christophorus 15 wurde zum Rettungseinsatz alarmiert. Für den Piloten des Seglers, einen 77-jährigen Franzosen, der in Wien lebte, kam aber jede Hilfe zu spät. Er starb an der Unfallstelle.
Der Leichnam wurde bereits geborgen. Am Freitag soll zunächst das Flugzeugwrack untersucht werden. Der Abtransport dürfte sich aufgrund des schwierigen Geländes - das Segelflugzeug war laut Polizei auf einen Felsen geprallt - schwierig gestalten.[/quote]
Zie: http://www.wienerzeitung.at/nachrichten ... opfer.html
77 jarige Fransman komt om bij zweefvliegongeluk
- Jan Ritsma
- Berichten: 2615
- Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20
Re: 77 jarige Fransman komt om bij zweefvliegongeluk
https://kurier.at/chronik/niederoesterr ... 70.080.225
Wellicht proberen te landen daar?
Hij zat alleen in een DUO. Leeftijd discussie toch zinvol? Wellicht is dit niet de plek maar toch.
Wellicht proberen te landen daar?
Hij zat alleen in een DUO. Leeftijd discussie toch zinvol? Wellicht is dit niet de plek maar toch.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04
Re: 77 jarige Fransman komt om bij zweefvliegongeluk
Leeftijdsdiscussie heeft de medische commissie enkele jaren geleden een prima artikel over gepublceerd. Toch niet weer hè. Of is het winter op het zuidelijk halfrond?
Kees Hordijk
Kees Hordijk
Kees Hordijk
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19
Re: 77 jarige Fransman komt om bij zweefvliegongeluk
Wanneer iemand medisch goedgekeurd is voor een jaar of langer, dan mag de leeftijd geen rol spelen.
(anders moet je de medische keuring ter discussie stellen of het interval van die keuring)
Natuurlijk kan iemand die goedgekeurd is, op zijn vliegdag op elke leeftijd medisch gezien niet in orde zijn. (niet fit dus)
Dan moet je niet gaan vliegen.....die dag.
En wat onverwachte omstandigheden betreft:
-vanaf 19 jaar kun je een hersenbloeding krijgen..... zonder voorklachten
-Vanaf ca. 40 jaar een hartstilstand.....
En inderdaad als je ouder wordt is de kans daarop duidelijk groter......zonder voorklachten
Keuringen nemen dat risico niet weg.....
Daarnaast kan natuurlijk recente currency op type of vlieg omstandigheden, een rol spelen ook al is iemand goedgekeurd........
Of die nu jong of oud is
Zo simpel moet het zijn.
(anders moet je de medische keuring ter discussie stellen of het interval van die keuring)
Natuurlijk kan iemand die goedgekeurd is, op zijn vliegdag op elke leeftijd medisch gezien niet in orde zijn. (niet fit dus)
Dan moet je niet gaan vliegen.....die dag.
En wat onverwachte omstandigheden betreft:
-vanaf 19 jaar kun je een hersenbloeding krijgen..... zonder voorklachten
-Vanaf ca. 40 jaar een hartstilstand.....
En inderdaad als je ouder wordt is de kans daarop duidelijk groter......zonder voorklachten
Keuringen nemen dat risico niet weg.....
Daarnaast kan natuurlijk recente currency op type of vlieg omstandigheden, een rol spelen ook al is iemand goedgekeurd........
Of die nu jong of oud is
Zo simpel moet het zijn.
Laatst gewijzigd door Jan de Hulster op 19 jun 2017, 15:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: 77 jarige Fransman komt om bij zweefvliegongeluk
Zoals ik al zei Kees, waarschijnlijk verkeerde plek . en de rest van het commentaar mag je van mij achterwege laten.Kilo Hotel schreef:Leeftijdsdiscussie heeft de medische commissie enkele jaren geleden een prima artikel over gepublceerd. Toch niet weer hè. Of is het winter op het zuidelijk halfrond?
Kees Hordijk