Onafhankelijkheid toezichthouders - ILT

Discussieer over (het voorkomen van) ongevallen / Incidenten
Plaats reactie
pro
Berichten: 425
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Onafhankelijkheid toezichthouders - ILT

Bericht door pro » 27 sep 2016, 17:07

Pieter Van Vollenhoven concludeerde deze week in de media dat de onafhankelijkheid van toezichthouders in het geding is.

Ik noem alvast een relatie tussen KNVVL en ILT zodat er meer zicht kan ontstaan op "(on)afhankelijkheidsrelaties".

René Zethof - ILT
Guido Buisman - Vliegclub Hoogeveen en SMEN = Stichting MotorzweefExploitatie Nederland (samen met o.a. Jaap Vis)

bron: http://www.vliegclubhoogeveen.nl/rooster/

Om te KUNNEN slepen voor Vliegclub Hoogeveen moet je een goede relatie hebben met o.a. Guido Buisman en Jaap Vis.
Plus er geldt een voorwaarde zoals verwoord door Peter Kroon in 2011:
Je moet je mond houden over de SMEN of "als je zou ontdekken dat daar -of met de handelstransacties- iets niet klopt".

Ook gold in 2011 dat het "royementswaardig" was om als KNVVL vlieginstructeur contact op te nemen met ILT ten einde de status van een "les"vliegtuig te checken.
Dat was not done en werd gesanctioneerd met royement (met een paar Lsmoezen verzonnen door mr. Tim Drubbel, de advocaat/sleepvlieger die nadien wel eens op datzelfde VCH rooster sleepdienst stond).

Gelet op:
a. de praktische vereisten om te kunnen slepen bij Vliegclub Hoogeveen (vrinden met Buisman en Vis en mond houden over de SMEN) EN
b. het feit dat alle sleepdiensten van René Zethof plaatsvinden tegelijk met DDI-schap van Guido Buisman,

kan niet op voorhand worden uitgesloten dat René Zethof is/wordt gekocht door KNVVL/VCH/Buisman/SMEN of dat althans zijn objectiviteit als ILT-ambtenaar negatief wordt beïnvloed door deze sleepdiensten waarmee hij zijn logboek (gratis) kan vullen.

Ook dient nog vermeld dat Vliegclub Hoogeveen het sanctioneert wanneer er niet wordt gevlogen, hetgeen erop duidt dat de Vliegclub het verkopen van sleepvliegtuiguren aan de leden van de vliegclub (en aan passagiers) middels de SMEN als verdienmodel heeft.

In een echte vliegclub staan vliegveiligheid en goede vlieginstructie (waaronder goede theorie-instructie) voorop, niet het maken van sleepstarts).

Mijn conclusie is, met de kennis die ik heb van de club en de ervaringen met de key-players: meneer Zethof zit te dicht op KNVVL/VCH/SMEN/Buisman/Vis.

En dat is van belang, zolang de deksel op de doofpot op openspringen staat.

Witwas
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2012, 19:57

Re: Onafhankelijkheid toezichthouders - ILT

Bericht door Witwas » 27 sep 2016, 22:33

Hoi Pro,

Even een update,

De SMEN bestaat al sinds 2014 niet meer nadat de PH1453 naar duitsland is verkocht.
Dus als je een fraai complot wilt onthullen moet je even je feiten actualiseren(moeilijk woord)
En het vreselijk sinistere samen dienst doen van dhr Zethof als sleepvlieger tegelijk met mijn ddi zijn op
dezelfde dagen zouden ermee verband kunnen houden dat ik op Hoogeveen de FI ben die momenteel de sleepvliegers opleid.
Alle nieuwe sleepvliegers slepen een aantal dagen onder mijn supervisie.
Dan staan we gezellig samen op het rooster.
Houd me van de straat zogezegd.

Ik moet je trouwens teleurstellen het al of niet mogen slepen voor de VCH word uitsluitend bepaald door ons bestuur.
Die bepaald of een vlieger in aanmerking komt om bij ons te slepen waarna ik ze op mag leiden.
Ik heb hierin geen bepalende stem hooguit als iemand vlieg technisch niet voldoet.

Als altijd met vriendelijke groet,

Witwas.

Plaats reactie