Commerciele bedrijven en zweefportaal

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Commerciele bedrijven en zweefportaal

Bericht door Jan Ritsma » 10 okt 2011, 22:44

Op Zweefportaal wordt door de webmaster gewezen op het feit dat links naar commerciele websites verboden zijn.
Wat mij opvalt is dat de webmaster wel linkt naar bijvoorbeeld "glidertracking". Eén van de leden/werknemers van die firma wijst mij er op dat ze ingeschreven staan bij de kamer van koophandel als bedrijf en wijst mij op gedeponeerde handelsnamen. Merkwaardig genoeg wordt er in zweefportaal wel gelinkt naar glidertracking waar Frank Hiemstra aan verbonden is en worden er lovende verhaaltjes over geschreven.
Ook nu wordt er op de voorpagina van zweefportaal een bericht geplaatst over een beurs waar een batterij bedrijf en een onderhoudsbedrijf naartoe gaan, inklusief links naar de websites van die firma's.

Hoe zit dat nu precies met het mogelijk misbruiken van KNVvL websites voor reclame voor bedrijven.
Let wel, op het feit zelf heb ik niks tegen, maar duidelijkheid in deze zaak lijkt me op zijn plaats.
Mag er nu wel of niet reclame gemaakt worden voor commerciele bedrijven op zweefportaal en hoe is dat geregeld?

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Commercile bedrijven en zweefportaal

Bericht door Peter » 15 okt 2011, 09:03

En? Al antwoord gehad? :grin:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Commercile bedrijven en zweefportaal

Bericht door Jan Ritsma » 16 okt 2011, 13:31

Peter schreef:En? Al antwoord gehad? :grin:
Eén keer raden :) Nee dus. De webmaster van het andere forum weet dat zijn standpunten onhoudbaar zijn. De enige manier om dat te verbloemen is, door iedere vorm van discussie uit de weg te gaan, zeker op een openbaar forum. Ben schreef niet voor niets dat hij bang is voor forumregels omdat hij daarop aangesproken zou kunnen worden. In zijn sumiere forumregeljes staat eveneens niet voor niets dat het discussieren met de webmaster op het forum verboden is. En als er dan toch een onverlaat komt die het waagt om iets ter discussie te stellen dan geeft je gewoon geen antwoord of je verwijdert het bericht.
Als die persoon dan volhoudt en je een PB stuurt, dan geeft je geen antwoord. Als er dan aangedrongen wordt dan vang je dat behendig op door daar ook geen antwoord op te geven. Je hoopt dan dat de persoon in questie dat zo onbeschoft vindt dat hij met jou en je forum niets meer te maken wil hebben en dan is je doel bereikt.

Als dat allemaal niet helpt, dan geef je een aantal schuttingtaalfiguren die je forum rijk is de vrije hand in het beschimpen en uitschelden van de poster. Soms -voor het goede doel- moet je soepel omgaan met die paar regeltjes die je hebt, want dat is de enige manier om een draadje van die lastige persoon te (laten)vernielen. In dat tumult kan je je weer lekker verschuilen want iedereen is dan al lang vergeten dat je gevraagd werd om ergens antwoord op te geven :!:

Plaats reactie