Weer een bericht verwijderd

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Weer een bericht verwijderd

Bericht door Peter » 28 sep 2011, 09:01

Jan, dit bericht dat je ook op zweefportaal had gepost is daar al weer verwijderd :grin:
Laatst gewijzigd door Peter op 29 sep 2011, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer bericht verwijderd

Bericht door Jan Ritsma » 28 sep 2011, 09:42

Tja, en zoals gebruikelijk zonder toelichting of welke andere informatie dan ook. Het bericht staat er het ene moment nog op en is het volgende moment zonder spoor achter te laten verdwenen.
Klacht ABZ ingediend:

Aan Hans den Besten (secretaris Afdelingsbestuur zweefvliegen)

Beste Hans,

Vanmorgen, om halfacht, postte ik op zweefvliegenonline en zweefportaal het onderstaande bericht:


Sluitingsdatum fotowedstrijd zweefvliegenonline nadert.
Nog maar 8 deelnemers en drie daarvan krijgen een prijs. Dus de kans op een prijs is groot!
Maak het ze niet te gemakkelijk en stuur ook jouw foto die aan de voorwaarden voldoet in.
Nog maar drie dagen voor de sluiting van de inzendingstermijn (vandaag meegerekend)
Klik dus op de banner van de fotowedstrijd op de hoofdpagina van zweefvliegenonline en stuur je favoriete foto in.


1e prijs € 200,-
2e prijs € 70,-
3e prijs € 30,-


Veertig minuten later was dit bericht van het forum van zweefportaal weer verwijderd.
Omdat ik niet aanneem dat de KNVvL de lezers van zweefportaal deze info wil onthouden en ik evenmin aanneem dat er met dit bericht enige regel zou zijn overtreden, verzoek ik het ABZ dit bericht onmiddellijk terug te laten plaatsen. Het Lustrum van de DSA wordt immers ook geen stro breed in de weg gelegd.
Zie: http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... ad_id=1587

Ik verzoek je dit schrijven bovendien als officele klacht aan het ABZ in behandeling te willen nemen.

Mvg
Jan Ritsma

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Weer een bericht verwijderd

Bericht door Peter » 29 sep 2011, 08:48

Het is op zweefportaal nog niet teruggeplaatst.
Twee mogelijkheden:
1) Het ABZ speelt het muffe spelletje mee.
2) Het ABZ heeft geen zeggenschap over zijn eigen website :grin:

Beide opties geen beste beurt voor de KNVvL :bah:

pietjebel
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2009, 14:39

Re: Weer een bericht verwijderd

Bericht door pietjebel » 29 sep 2011, 12:41

3 - Het ABZ heeft nog geen kans gehad om te reageren....

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Weer een bericht verwijderd

Bericht door Peter » 29 sep 2011, 13:28

pietjebel schreef:3 - Het ABZ heeft nog geen kans gehad om te reageren....
Geloof in de mensheid is een positieve karaktertrek :tup:
Helaas heb ik het gevoel dat, als er in die email gestaan had dat ze vandaag voor twaalf uur een fonkel nieuwe Nimbus 4 hadden kunnen komen afhalen, zou blijken dat ze die kans om te reageren weldegelijk hadden gehad en ook nog zouden hebben benut :hypo:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een bericht verwijderd

Bericht door Jan Ritsma » 30 sep 2011, 08:59

Peter schreef:
pietjebel schreef:3 - Het ABZ heeft nog geen kans gehad om te reageren....
Geloof in de mensheid is een positieve karaktertrek :tup:
Helaas heb ik het gevoel dat, als er in die email gestaan had dat ze vandaag voor twaalf uur een fonkel nieuwe Nimbus 4 hadden kunnen komen afhalen, zou blijken dat ze die kans om te reageren weldegelijk hadden gehad en ook nog zouden hebben benut :hypo:
Toch is het best mogelijk dat het Emailtje door Hans nog niet gelezen is. Ik had om een ontvangstbevestiging gevraagd en die heb ik tot nu toe niet gehad. Dus voor de zekerheid nu onderstaande Email geschreven vergezeld van de voorgaande orginele. Ditmaal met een CC. aan Robert Jungblut (de voorzitter van het ABZ). Van hem had ik 5 minuten later WEL een ontvangsbevestiging dus zijn we er nu zeker van dat het ABZ op de hoogte is.
Beste Hans,

In onderstaande kwestie nog niets vernomen. Omdat vanavond om 24.00 uur de inzendingtermijn sluit en ik ook nog geen leesbevestiging van het onderstaande bericht heb ontvangen, stuur ik het opnieuw en met een afschrift aan Robert Jungblut.
Gaarne bericht terugplaatsen zodat ook de lezers van zweefportaal gelijke kansen hebben.

Mvg
Jan Ritsma

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: Weer een bericht verwijderd

Bericht door Pim van Asch » 30 sep 2011, 11:43

Jan,

In dit geval kan ik je niet volgen.

Indien de hoofdredacteur van de Telegraaf alleen voor zijn lezers een wedstrijd uit schrijft staan de overige kranten (en lezers daarvan) daar buiten.
Wat jij doet is vergelijkbaar met het ongevraagd plaatsen door de hoofdredacteur van de NRC van een gratis advertentie binnen het redactionele deel van de Telegraaf. Zoiets behoort in overleg en tegen betaling (eventueel onder aftrek van collegialiteitkorting) en binnen een advertentie katern te gebeuren. Zodat voor een gemiddeld Telegraaflezer de redactionele en advertentie inhoud gescheiden blijven.
Besluit de hoofdredacteur van de Telegraaf om de plaatsing van het NRC stukje toch binnen het redactionele deel op te nemen, dan zal boven zoiets de mededeling ‘advertorial‘ vermeld staan. Omdat het een advertentie vermomd als redactioneel artikel betreft.

Kan tussen beide 'hoofdredacteuren' over een dergelijke toepassing een afspraak gemaakt worden?
We merken het wel op termijn.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een bericht verwijderd

Bericht door Jan Ritsma » 30 sep 2011, 13:02

Pim van Asch schreef:Jan,

In dit geval kan ik je niet volgen.

Indien de hoofdredacteur van de Telegraaf alleen voor zijn lezers een wedstrijd uit schrijft staan de overige kranten (en lezers daarvan) daar buiten.
Wat jij doet is vergelijkbaar met het ongevraagd plaatsen door de hoofdredacteur van de NRC van een gratis advertentie binnen het redactionele deel van de Telegraaf. Zoiets behoort in overleg en tegen betaling (eventueel onder aftrek van collegialiteitkorting) en binnen een advertentie katern te gebeuren. Zodat voor een gemiddeld Telegraaflezer de redactionele en advertentie inhoud gescheiden blijven.
Besluit de hoofdredacteur van de Telegraaf om de plaatsing van het NRC stukje toch binnen het redactionele deel op te nemen, dan zal boven zoiets de mededeling ‘advertorial‘ vermeld staan. Omdat het een advertentie vermomd als redactioneel artikel betreft.

Kan tussen beide 'hoofdredacteuren' over een dergelijke toepassing een afspraak gemaakt worden?
We merken het wel op termijn.
Eerst wat achtergrondinfo:
Door mij is, bij het organiseren van de Zweefvliegenonline fotowedstrijd, contact op genomen met de redactie van de Thermiek en heb ik aangeboden, dat ingezonden foto's door die redactie gratis gepubliceerd/gebruikt mochten worden (wel met bronvermelding maar dat is natuurlijk logisch). De hoofdredacteur was zeer vriendelijk, had geen enkele moeite met de ZO fotowedstrijd.

Fora zijn geen (commerciele) kranten. Een forum is ook geen ingeruimde ruimte voor redaktioneel commentaar. Zolang het niet om commerciele bedrijven gaat die hun waren aanprijzen, heeft iedereen het recht om nieuwtjes meningen, etc te posten. Zo is er geen enkel bezwaar tegen het posten van berichten voor zweefvliegers, over aan zweefvliegen gerelateerde evenementen. Een fotowedstrijd is zo'n evenement. Zweefportaal gaat hierin nog een stap verder en geeft sommige bedrijven (niet alle) alle ruimte om zelfs een gedeelte van hun eigen website naar het forum te copieren.
Nog een voorbeeld: de DSA heeft een evenement georganiseerd en post dat op beide fora. Prima :tup:

Dan komen we bij het laatste niet onbelangrijke punt. Als de webmaster hier iemand zijn post verwijdert, (wat tot nu toe nooit is gebeurd) dan krijgt iemand netjes daarvan bericht waarin de redenen uitvoerig worden aangegeven.
Botweg iemand zijn post verwijderen, draadjes op slot draaien, of zelfs de tekst veranderen, enz. zonder de moeite te nemen om de betrokkene daarvan op de hoogte te stellen is ronduit zeer onbeleefd en geeft aanleiding tot misverstanden. We gissen nu wel naar de redenen van het verwijderen, maar niemand weet precies het fijne er van. Een organisatie als de KNVvL heeft een naam op te houden en daar zijn de algemene regels van fatsoen geen onbelangrijke factor in.

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Weer een bericht verwijderd

Bericht door Sieb » 30 sep 2011, 18:37

ook weer iets voor de ALV.... kom je ook Jan?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een bericht verwijderd

Bericht door Jan Ritsma » 02 okt 2011, 09:58

Sieb schreef:ook weer iets voor de ALV.... kom je ook Jan?
Ik vrees dat geen van de partijen blij zou zijn met een vraag in deze questie op de ALV ;)
De briefwisseling gaat als volgd verder:
Von: Hans den Besten
Gesendet: Sa 01-Okt-11 11:14

Beste Jan,

Geloof het of niet, er is ook nog een andere wereld dan forums/fora, dus de respons is niet altijd direct. Alvast nederig excuus hiervoor....

In overleg met ABZ en Ben het volgende....
Jouw bericht is op aanwijzing van onze webmaster van het portaal gehaald om dat het de derde keer is dat dit bericht wordt geplaatst. Het is niet de bedoeling dat berichten meerdere keren geplaatst worden, vandaar dat het verwijderd is.
Op 1 okt. 2011, om 12:49 heeft Jan Ritsma het volgende geschreven:


Beste Hans,
Geloof het of niet, het is mij duidelijk dat er nog een andere wereld is dan fora. Dat weet ik uit ervaring. Daarom verwachtte ik ook niet direct een antwoord, echter wel een leesbevestiging die je bij het openen van het bericht aan kan klikken. Nu was ik niet zeker of je het bericht ontvangen had, hield rekening met het feit dat je op vakantie was en wilde het zekere voor het onzekere nemen omdat alles na drie dagen geen zin meer had.
Je excusses zijn dus overbodig.

Het bericht was geen drie maal geplaatst. Het eerste bericht ging over de opening van de fotowedstrijd en stamt uit januari 2011. Het tweede bericht ging over het aantal deelnemers. Het derde bericht ging over de naderende sluitingsdatum. Het komt wel meer voor dat bijvoorbeeld wedstrijdleiders van zweefvliegwedstrijden enkele malen oproepen voor inschijving. Dan wordt er ook niets weggehaald.

Overigens werd dit draadje:
http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... post_13696
onder de kreet "zo is het wel weer genoeg" op slot gedraaid zodat het laatste (nu weggehaalde) bericht er niet meer bij kon.
Ik tast nog altijd in het duister waarom dat gebeurde en wat er "nu wel weer genoeg" was..

En daarmee kom ik bij het meest storende punt, en dat is de botte manier waarop deze acties plaats vinden . Otto Foelkel en ik zijn de leeftijd van zestig al ruim gepasseerd en ik voel er weinig voor om mij door iemand uit naam van van de KNVvL op deze manier voortdurend af te laten blaffen.
Ik zou het op prijs stellen dat als de KNVvL meent dat er een regel wordt overtreden, degene die het betreft daar op gewezen wordt, dat hem wordt verteld waar hij die regel kan (had kunnen) vinden, en dat alles liefst op een fatsoelijke manier.
Dat lijkt mij niet teveel gevraagd. Tevens dient bij deze acties rekening te worden gehouden met het gelijkheidsbeginsel. De regels gelden voor iedereen of voor niemand, dus dan ook vervolg-oproepen voor inschrijving van wedstrijdleiders van zweefvliegwedstrijden verwijderen.

Hierop zou ik graag de visie van het ABZ vernemen.

Met vriendelijke groet,

Jan Ritsma
02-10-2011 Hans den Besten schreef:

Beste Jan,


Ik stop de discussie nu via dit medium. Niet omdat we niet verder willen praten, maar mailen is niet het juiste medium om, deels emotionele, discussies te voeren.
Zodra we samenkomen praten hier verder over.


Vriendelijke groet,
Hans den Besten

Plaats reactie