Zendesigner, zweefportaal en aliassen

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Zendesigner, zweefportaal en aliassen

Bericht door Jan Ritsma » 22 mar 2011, 13:36

Henk Poepjes schreef:
Jan Ritsma schreef:Op internet vond ik het volgende verhaal:
Verhip, dat bericht stond anderhalve maand geleden al op Zweefportaal!
Ja klopt!! Maar ik bespreek de dingen die de moeite waard zijn liever hier want op die andere site worden achter je rug om je postings verwijderd, verplaatst, of veranderd en soms is die hele website twee weken onbereikbaar. Een groeiend aantal mensen geeft daarom de voorkeur aan dit forum, waaronder jij, want jij post hier ook regelmatig. Weliswaar onder een pseudoniem wat je niet op zweefportaal doet, maar "whats in de name" zullen we maar zeggen :grin:

Henk Poepjes

Re: Boete wegens luchruimschending

Bericht door Henk Poepjes » 22 mar 2011, 14:03

Mwah... ik post hier alleen maar als jij weer eens op het andere forum aan het klieren bent... ook onder een pseudoniem trouwens.. :annoy:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Boete wegens luchruimschending

Bericht door Jan Ritsma » 22 mar 2011, 14:50

Voor wartaal hebben we hier een off-topic forum Henk.

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Zendesigner, zweefportaal en aliassen

Bericht door Webmaster » 23 mar 2011, 11:04

Het is mij,na een telefoontje en een email, ondertussen duidelijk waar dit over gaat.
In dit draadje, gestart door Bart Schillebeeks die zich op internet zendesigner noemt, en waar Jan van Wonderen op reageerde met de opmerking dat het gezien de omvang van de ramp wat technocratisch was om dat zo te presenteren.
Daarop werd geantwoord dat "Ritsma ergens anders moest gaan zagen".
Toen Jan v W daarop regageerde met de opmerking of Bart Schillebeeks de laarzen van Sherlock Holmes had aangetrokken, werd dit door Zendesigner beantwoord met een scheldpartij plus een tweede bericht waarin de webmaster wordt gevraagd om in te grijpen "omdat Jan Ritsma zijn forumpje aan het promoten was". :twisted:

Dat ingrijpen gebeurde kennelijk want Jan v W zijn posting werd verwijderd in een citaat werd iets veranderd en het scheldpartijtje werd ook weggepoetst. Toen het draadje Ben Hiemstra (de webmaster aldaar)beviel werd het vervolgens op slot gedraaid zodat verder reageren niet meer mogelijk was.

Het komt kort samengevat dus hier op neer>
Jan van W mag kennelijk niet op zweefportaal zeggen dat Bart Schillebeeks de alias van Zendesigner gebruikt.
Bart Schillebeeks mag kennelijk wel zeggen dat Jan v W een alias van Jan Ritsma zou zijn.
Het betreffende draadje is door de webmaster dusdanig bewerkt dat men niet meer de juiste indruk krijgt van de intenties van de posters.
Zweefportaal is weer een poster kwijt want Jan v W vond de gang van zaken niet correct en concludeerde dat posten op zweefportaal geen zin had als de berichten zo gemanipuleerd worden.
Commentaar overbodig lijkt mij....

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: Zendesigner, zweefportaal en aliassen

Bericht door Pim van Asch » 23 mar 2011, 12:59

De posting van Janvanwonderen n.a.v. die van zendesigner was meer dan terecht.
Door de gebeurtenissen in Japan zijn hordes mensen bijna, zo niet alles kwijt geraakt. Kan me voorstellen dat zij even wat anders aan hun hoofd hebben dan een vernielde Twin.
De reactie daarop van zendesigner was de zoveelste in rij waaruit blijkt dat Bart Schillebeeks als mens nog heel wat te leren heeft.
Als gast op de site van Ben Hiemstra vind ik dat ik me op zijn Zweefportaal dien te gedragen. Daar tegenover verwacht ik van hem dat hij censuur en geschiedvervalsing achterwege laat. Daar heeft hij moeite mee. Ben, het leven bestaat niet alleen uit louter gezelligheid.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Zendesigner, zweefportaal en aliassen

Bericht door Jan de Hulster » 23 mar 2011, 17:02

Posten onder je eigen naam is gewoon het beste.
Dan krijg je dit soort rare beschuldigingen niet.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zendesigner, zweefportaal en aliassen

Bericht door Jan Ritsma » 25 mar 2011, 09:00

Het is de moeite waard om de beweringen van de webmaster van de KNVvL nog eens na te lezen:
Even een korte reactie op deze posting in forum van zweefvliegenonline.nl.

- Alleen iets te enthousiaste commerciele postings worden door mij van forum zweefportaal verwijderd.
- Mochten er op grond van onfatsoen e.d. toch postings door mij verwijderd worden, zal door mij de reden bij dit gewiste bericht vermeld worden.
- Ik ben nog nooit onder enige druk gezet om postings uit forum te verwijderen.
- Zweefportaal is een instappunt voor zweefvliegers maar ook voor aankomende (en informatie zoekende) zweefvliegers. Dat is de voornaamste reden dat sommige "heftige" onderwerpen verplaatst worden naar "Members only".

Zo, dit is mijn eerste en laatste reactie op www.zweefvliegenonline.nl. Ik wens JR veel succes bij zijn postings in zijn forum.
--------------------------------------------------------------------------------
Dit is de link naar het orginele draadje uit 2009
Zoek voor de aardigheid is naar één draadje op zweefportaal waar deze belofte met betrekking tot de talloze verwijderde postings (van diverse forumbezoekers) wordt waargemaakt.
Het vervelende is dat dit allemaal onder de vlag van de KNVvL gebeurt. :sad:

Henk Poepjes

Re: Zendesigner, zweefportaal en aliassen

Bericht door Henk Poepjes » 25 mar 2011, 09:39

Webmaster schreef:Het is mij,na een telefoontje en een email, ondertussen duidelijk waar dit over gaat.
In dit draadje, gestart door Bart Schillebeeks die zich op internet zendesigner noemt, en waar Jan van Wonderen op reageerde met de opmerking dat het gezien de omvang van de ramp wat technocratisch was om dat zo te presenteren.
Wat ben je toch een ontzettend sneu persoon als je hier naar een Linked In pagina gaat verwijzen van iemand die onder een pseudoniem post. :bah:

...maar gelukkig zijn er ook nog interessante topics op zweefvliegenonline, zoals daar is het topic: Vrouwonvriendelijke macho-cultuur Teuge/commissie, waar ik me nu maar weer even in ga verdiepen.

Groeten Henk.

Akkerman
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2011, 09:41

Re: Zendesigner, zweefportaal en aliassen

Bericht door Akkerman » 25 mar 2011, 09:52

Jan Ritsma schreef:Het vervelende is dat dit allemaal onder de vlag van de KNVvL gebeurt. :sad:
Jan: je valt in een vermoeiende en nuttelose herhaling die nergens toe lijdt. Stop toch eens met dit gejank.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zendesigner, zweefportaal en aliassen

Bericht door Jan Ritsma » 25 mar 2011, 10:09

Akkerman schreef:
Jan Ritsma schreef:Het vervelende is dat dit allemaal onder de vlag van de KNVvL gebeurt. :sad:
Jan: je valt in een vermoeiende en nuttelose herhaling die nergens toe lijdt. Stop toch eens met dit gejank.
Ik lijd er niet onder hoor, maar ik denk dat je bedoelt dat het nergens toe leidt. ;)
Dat zou jammer zijn want ik hoop nog steeds op verbetering van die situatie en blijf daarom de vinger op de zere plek leggen.
Maar als het wat te drammerig overkomt dan stop ik daar mee.

Plaats reactie