Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Thomas
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2010, 07:50

Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door Thomas » 10 feb 2011, 23:43

De gemoederen raken weer verhit op beide fora, nadat iemand (Jan R) tijdelijk is uitgesloten op Zweefportaal. Ik ben ook niet voor zo'n uitsluiting maar soms kan je bijna niet anders als moderator. Jan heeft al verschillende waarschuwingen gehad en toch blijft hij doorgaan met het negeren van de gebruiksvoorwaarden, het steeds het herhalen van zijn posts en het linken naar dit forum. De mensen die geïnteresseerd zijn in de hele soap rondom Terlet weten ondertussen wel waar ze moeten kijken. Dat linken (spammen?) heeft dus weinig zin.

Ben gaat niet voor zijn plezier een (erg actief) lid uitsluiten, maar als moderator moet je je onafhankelijk opstellen en zien dat je eigen regels gerespecteerd worden, en zo nodig ingrijpen. Goed, over 2 weken mag Jan weer lekker op Zweefportaal posten en hopelijk pakt hij het dan iets diplomatischer aan. Over een maand zijn we het weer vergeten.

De sfeer op Zweefportaal is de laatste tijd ver zoek (sinds het uitkomen van het gesjoemel bij de SZT), mensen beginnen nerveus te worden -niet onbegrijpelijk, want 'Terlet' staat op het spel- en beginnen rond te schreeuwen in zowat elk draadje. Zonder ingrijpen van een moderator wordt het een puinhoop, wat de laatste tijd wel vaker bewezen is. Erg veel mensen storen zich hieraan.

Spijtig, wij zijn ten slotte ook maar mensen en geen robots, emoties en fouten zijn mensenlijk...

Ik zou het ook veel leuker als alle informatie op één forum te vinden is, maar als een moderator berichten met belangrijke nieuwswaarde gaat verwijderen, al dan niet op verzoek van personen of organisaties, dan is die niet goed bezig. Dat Jan daarom met Zweefvliegenonline kwam, kan ik helemaal begrijpen.

Ik hoop dat wanneer de hele heisa rond Terlet en de SZT overgewaaid is, we weer allemaal gezellig met elkaar kunnen omgaan op één forum. Ons wereldje is te klein voor verdeeldheid...

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door Jan de Hulster » 11 feb 2011, 08:22

Thomas schreef:De gemoederen raken weer verhit op beide fora, nadat iemand (Jan R) tijdelijk is uitgesloten op Zweefportaal. Ik ben ook niet voor zo'n uitsluiting maar soms kan je bijna niet anders als moderator. Jan heeft al verschillende waarschuwingen gehad en toch blijft hij doorgaan met het negeren van de gebruiksvoorwaarden, het steeds het herhalen van zijn posts en het linken naar dit forum. De mensen die geïnteresseerd zijn in de hele soap rondom Terlet weten ondertussen wel waar ze moeten kijken. Dat linken (spammen?) heeft dus weinig zin.

Ben gaat niet voor zijn plezier een (erg actief) lid uitsluiten, maar als moderator moet je je onafhankelijk opstellen en zien dat je eigen regels gerespecteerd worden, en zo nodig ingrijpen. Goed, over 2 weken mag Jan weer lekker op Zweefportaal posten en hopelijk pakt hij het dan iets diplomatischer aan. Over een maand zijn we het weer vergeten.

De sfeer op Zweefportaal is de laatste tijd ver zoek (sinds het uitkomen van het gesjoemel bij de SZT), mensen beginnen nerveus te worden -niet onbegrijpelijk, want 'Terlet' staat op het spel- en beginnen rond te schreeuwen in zowat elk draadje. Zonder ingrijpen van een moderator wordt het een puinhoop, wat de laatste tijd wel vaker bewezen is. Erg veel mensen storen zich hieraan.

Spijtig, wij zijn ten slotte ook maar mensen en geen robots, emoties en fouten zijn mensenlijk...

Ik zou het ook veel leuker als alle informatie op één forum te vinden is, maar als een moderator berichten met belangrijke nieuwswaarde gaat verwijderen, al dan niet op verzoek van personen of organisaties, dan is die niet goed bezig. Dat Jan daarom met Zweefvliegenonline kwam, kan ik helemaal begrijpen.

Ik hoop dat wanneer de hele heisa rond Terlet en de SZT overgewaaid is, we weer allemaal gezellig met elkaar kunnen omgaan op één forum. Ons wereldje is te klein voor verdeeldheid...

Ik heb nog nooit (= bovenstaande) zulke onzin gelezen.

Juist door iemand als Jan R is een hoop duidelijk geworden rondom Terlet.

DAAR is er door SNZT en SZT en overige gebruikers gezamenlijk een bende van gemaakt.
Onder een helaas toeziend oog van de KNVvL. (via een benoemde persoon in het SNZT bestuur)

Besef wel dat een groot deel van KNVvL gelden in Terlet zijn gegaan.

Laten we wel zijn dat een groep van pakweg 400-500 zweefvliegers bij de SZT(of z'n eventuele opvolger) makkelijk een financieeel gezond clubje moet kunnen zijn.

De grootste fout in mijn ogen is en blijft de totale bestuurlijke constructie daar op Terlet.
Het mogelijk omvallen van een partij mag geen invloed hebben op de andere partijen.
De SNZT als eindverantwoordelijke van Terlet op dit moment (en ook de jaren ervoor) heeft veel steken laten vallen.
En dus veel te laat zoals het zich nu laat aanzien in gegrepen.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door Jan Ritsma » 11 feb 2011, 09:18

Thomas schreef:De gemoederen raken weer verhit op beide fora, nadat iemand (Jan R) tijdelijk is uitgesloten op Zweefportaal. Ik ben ook niet voor zo'n uitsluiting maar soms kan je bijna niet anders als moderator. Jan heeft al verschillende waarschuwingen gehad en toch blijft hij doorgaan met het negeren van de gebruiksvoorwaarden, het steeds het herhalen van zijn posts en het linken naar dit forum. De mensen die geïnteresseerd zijn in de hele soap rondom Terlet weten ondertussen wel waar ze moeten kijken. Dat linken (spammen?) heeft dus weinig zin.
Nou, de gemoederen zijn hier (nog) niet verhit hoor, en de rest van het verhaal is ook niet waar.
Van de webmaster van zweefportaal heb ik geen waarschuwing gehad en evenmin een bericht dat ik uitgesloten zou zijn laat staan welk artikel van zijn niet bestaande regels ik zou hebben overtreden :grin: .
Het verhaal dat ik spam gepost zou hebben is ook niet juist en een link heb ik ook niet geplaatst. Louter de opmerking dat elders op internet meer info te vinden is over een bepaald detail is voor Ben Hiemstra al voldoende om iemand het woord te ontnemen.
Thomas schreef: Ben gaat niet voor zijn plezier een (erg actief) lid uitsluiten, maar als moderator moet je je onafhankelijk opstellen en zien dat je eigen regels gerespecteerd worden, en zo nodig ingrijpen. Goed, over 2 weken mag Jan weer lekker op Zweefportaal posten en hopelijk pakt hij het dan iets diplomatischer aan. Over een maand zijn we het weer vergeten.

De sfeer op Zweefportaal is de laatste tijd ver zoek (sinds het uitkomen van het gesjoemel bij de SZT), mensen beginnen nerveus te worden -niet onbegrijpelijk, want 'Terlet' staat op het spel- en beginnen rond te schreeuwen in zowat elk draadje. Zonder ingrijpen van een moderator wordt het een puinhoop, wat de laatste tijd wel vaker bewezen is. Erg veel mensen storen zich hieraan.

Spijtig, wij zijn ten slotte ook maar mensen en geen robots, emoties en fouten zijn mensenlijk...

Ik zou het ook veel leuker als alle informatie op één forum te vinden is, maar als een moderator berichten met belangrijke nieuwswaarde gaat verwijderen, al dan niet op verzoek van personen of organisaties, dan is die niet goed bezig. Dat Jan daarom met Zweefvliegenonline kwam, kan ik helemaal begrijpen.

Ik hoop dat wanneer de hele heisa rond Terlet en de SZT overgewaaid is, we weer allemaal gezellig met elkaar kunnen omgaan op één forum. Ons wereldje is te klein voor verdeeldheid...
Het KNVvL-forum onder leiding van BH heeft ondertussen uitvoerig bewezen zeer parijdig te zijn en niemand ook maar in de verste verte een vrij woord te garanderen. Daarom is zweefvliegenonline opgericht en het bestaansrecht daarvan wordt door de wilde en willekeurige acties van Ben steeds duidelijker en indringender geetaleerd. Het gaat echt niet alleen om de laatste tijd. Zelfs in de archiven van ZP worden nog postings (waarschijnlijk op verzoek) verwijderd. Ben is bezig zijn eigen forum op te heffen. En dat is precies wat het is. Niet het KNVvL-forum, maar het Ben Hiemstra forum. Het wordt alleen maar door jou en mij via de KNVvL betaald. Ik heb vaak genoeg aangeboden om de discussie met hem aan te gaan maar hij misbruikt voortdurend zijn macht als webmaster om iedereen die hij lastig vindt de mond te snoeren.
Zo ook nu weer, eerst iemand de mogelijkheid tot weerwoord ontnemen en hem daarna beschuldigen. Wat mij betreft mag hij zijn lintje inleveren :)

Mocht iemand nog twijfelen.... Lees de volgende links naar zweefportaal.
Oja, dat mag hier, linken naar zweefportaal. Probeer daar niet te linken naar hier want dan wordt je er uitgesmeten.
En, vergeet niet eerst op zweefportaal in te loggen want de geachte beheerder heeft daar alles achter een wachwoord gesleept zodat deze links dan niet werken. Veel leesplezier.
http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... ead_id=780
http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... ead_id=507

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door Peter » 11 feb 2011, 09:27

Gaat het hier over een KNVvL maatregel of over een Ben Hiemstra-oprisping??

Thomas
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2010, 07:50

Re: Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door Thomas » 11 feb 2011, 10:20

JanR, je hebt echt wel genoeg waarschuwingen gehad in verschillende topics dat je niet kan zeggen dat je nooit gewaarschuwd bent. Dat Ben je niets heeft laten weten, vind ik ook niet netjes.
Ook hier wordt er in een ander topic over je ban gesproken, daarom heb ik een nieuw topic geopend. Dat het iedereen hier koud laat, is dus niet waar.

Als ik iemand een PB stuur kan dat om verschillende reden zijn, maar ik hoop dan ook dat de ontvanger het fatsoen heeft om niet zomaar mijn privébericht openbaar te maken. Wat mij betreft mochten die 2 topics ook op slot.

@JandH: Prima dat jij het allemaal onzin vindt, van jou had ik ook niets anders verwacht. Het enige dat jij doet is telkens weer de zwarte piet doorschuiven naar de SNZT, terwijl we eigenlijk allemaal weten dat daar niet de oorzaak ligt van het hele probleem.
Ik vind het ook knap van JanR dat hij problemen bij de SZT boven de oppervlakte heeft gebracht, hij krijgt daar van mij ook alle lof voor. Ik heb ook niet anders beweerd. Maar daar gaat het nu niet om.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door Jan Ritsma » 11 feb 2011, 10:47

Thomas schreef:JanR, je hebt echt wel genoeg waarschuwingen gehad in verschillende topics dat je niet kan zeggen dat je nooit gewaarschuwd bent. Dat Ben je niets heeft laten weten, vind ik ook niet netjes.
Toch echt geen waarschuwing gehad. Een waarschuwing is dat er maatregelen volgen als.....
Bovendien wisselt Ben voortdurend van standpunt in zijn stellingname.
Bovendien is het moeilijk om vast te stellen waarom ik niet meer op ZP kan komen omdat iedere argumentatie van Ben ontbreekt.
Nogmaals van spam is gewoon geen sprake.
Thomas schreef: Ook hier wordt er in een ander topic over je ban gesproken, daarom heb ik een nieuw topic geopend. Dat het iedereen hier koud laat, is dus niet waar.
Zo bedoel ik het ook niet. Tussen koud laten en zich opwinden is een (groot) verschil.
Ben doet mij een plezier door zich zo te blameren. Ik krijg verschillende reacties van mensen die dit niet achter hem hadden gezocht en zo langzaam aan inzien dat hij als webmaster niet geschikt is.
Mij maakt het niet uit op welk forum wordt gediscussieerd, zolang het vrije woord maar is gewaarborgd.
Thomas schreef: Als ik iemand een PB stuur kan dat om verschillende reden zijn, maar ik hoop dan ook dat de ontvanger het fatsoen heeft om niet zomaar mijn privébericht openbaar te maken. Wat mij betreft mochten die 2 topics ook op slot.
Als het over privezaken gaat dan heb je wellicht een punt.
Niet echter, als het gaat om forumbeheer en censuur. Dat gaat iedereen aan. Maar zoals je ziet is Ben daar als de dood voor want hij wenst geen discussie over zijn beleid en zeker ook geen weerwoord. Als je je zo gedraagt dan pas je goed in het voormalige politbureau van de USSR maar niet in een forum dat per slot van rekening van ons allemaal is. Ook van mij :x :) .Zoals je ziet kan je hier wel met de webmaster discussieren en zo hoort het ook.

Thomas
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2010, 07:50

Re: Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door Thomas » 11 feb 2011, 11:26

Iedereen die iets wil weten over de hele soap rond Terlet, weet ondertussen wel waar hij dat kan vinden. Om op ZP te gaan posten als "Hé, er is weer nieuws op het ander forum, allen daarnaartoe" heeft weinig zin (imo).
Crossposten heb ik ook niets op tegen, er zijn tientallen fora waar dezelfde vraag wordt gesteld, maar niemand zegt daar keer op keer om de oplossing op een ander forum te zoeken.

Ik heb ook al een tijdje geleden op Zweefportaal gepost (en ook via PB) dat Ben misschien maar eens moet zoeken naar 2 of 3 (vrijwillige en onafhankelijke) moderators. Ik deel ook je standpunt dat Ben niet de meest ideale persoon is voor dit werk.
Jan de Hulster schreef: -ECHTER de SNZT als incasseerder van de penningen en EINDVERANTWOORDELIJK voor Terlet als GEHEEL, heeft dit wel erg laten versloffen.
In ieder geval van 2008, toen er letterlijk niet meer betaald werd aan huur voor de strip e.d.
Tja, het is dus de SZT die niet meer betaalde (en de aandeelhouders voor gek hield). De SNZT had hooguit wat vroeger in actie kunnen schieten en dan was er al een half jaar geleden een uitspraak gevallen.
Maargoed, nu hebben we het weeral over de SNZT en dat was niet de bedoeling van dit topic.

Henk Poepjes

Re: Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door Henk Poepjes » 11 feb 2011, 14:41

Jan Ritsma schreef:Nogmaals van spam is gewoon geen sprake.
Vooral dat 'gewoon'... Erg lachwekkend. In bijna elke post op Zweefportaal was je tot het irritante aan toe bewust aan het verwijzen naar hier. Niet omdat het nut had, maar alleen maar om te vervelen. Dat weet je zelf drommels goed, je zal het alleen niet toe willen geven. Het is daarom dat zo velen jou echt uitkotsten op Zweefportaal. Je had best ooit wel wat zinnige zaken te melden, maar dat irritante verwijzen (en dat was lang niet altijd cross-posten) heeft je uiteindelijk de das om gedaan.

Daarom is het goed dat je hier samen met je vriendjes en vriendinnetje lekker je eigen ding kan doen.
Ik hoop dat de rust wat dat betreft op Zweefportaal nu is wedergekeerd, dan zal ik hier ook ophouden met onzinnig off-topic geneuzel...

:inlove:

Groeten Henk

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door Jan Ritsma » 11 feb 2011, 15:24

Henk Poepjes schreef:
Jan Ritsma schreef:Nogmaals van spam is gewoon geen sprake.
Vooral dat 'gewoon'... Erg lachwekkend. In bijna elke post op Zweefportaal was je tot het irritante aan toe bewust aan het verwijzen naar hier. Niet omdat het nut had, maar alleen maar om te vervelen. Dat weet je zelf drommels goed, je zal het alleen niet toe willen geven. Het is daarom dat zo velen jou echt uitkotsten op Zweefportaal. Je had best ooit wel wat zinnige zaken te melden, maar dat irritante verwijzen (en dat was lang niet altijd cross-posten) heeft je uiteindelijk de das om gedaan.
De webmaster van ZP doet zich zelf de das om...., niet mij.
Het is een feit dat ik vaak postte over de SZT en dat daar veel voorkennis en archiefmateriaal aan was verbonden.
Dat staat nu eenmaal allemaal hier. Het was nooit mijn doel om zinloos door te verwijzen (misschien in de eerste weken van het bestaan van deze site) zoals jij hier continue meent te moeten doen. En dan is het grote verschil dat jij hier door mij nooit op aangesproken bent terwijl jouw idool op ZP daar iemand voor blokkeert.
In ieder geval was hiervan geen sprake in de laatste weken, dus waar Ben die spam nu ineens vandaan haalt is mij niet duidelijk.
Henk Poepjes schreef: Daarom is het goed dat je hier samen met je vriendjes en vriendinnetje lekker je eigen ding kan doen.
Ik hoop dat de rust wat dat betreft op Zweefportaal nu is wedergekeerd, dan zal ik hier ook ophouden met onzinnig off-topic geneuzel...

:inlove:

Groeten Henk
Het kon wel eens irritant rustig worden op ZP als Ben zo door gaat.
Vergeet niet dat censuur die jou heden goed uitkomt zich morgen tegen je keert.
Hopelijk is zweefvliegend Nederland zo verstandig om dat te beseffen. Niet voor mijn plezier hoor.
Mij kost het alleen maar tijd en geld.

zes-acht

Re: Zweefportaal en Zweefvliegenonline

Bericht door zes-acht » 11 feb 2011, 17:16

...
Laatst gewijzigd door zes-acht op 28 nov 2011, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie